[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
Witam,
I moja Zofija zachorowała
Tak jak już było napisane w tym watku wypalanie Dpf następuje z dużą częstotliwością. Jakieś 2 tygodnie temu nastąpiło normalne wypalenie DPF -po około 1000 km. Po około 200 km zauważyłem że rozpoczął się ponowny proces. Zauważyłem już wtedy dymienie z wydechu. Wypalił się. Po około kolejnych 200 km kolejne wypalenie. Nie miałem chwilowo dostępu do Interfejsa żeby sprawdzić parametry. 3 dni temu padł aku (-20 stopni C). Nie odpaliłem auta rano. Aku do ładowania i rano odpalił bez najmniejszego problemu. Pokasowałem wszystkie błędy z nieudanej próby odpalenia. Pozostał P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego. Auto odpala, kontrolka z auta z kluczykiem gaśnie po 2 minutach. Procedura wypalania uruchamia się aktualnie co 30-50 km.
Po ostatnim wypaleniu odczytałem wartości w opcomie:
Różnica ciśnień-filt cząsteczek paliwa: -1 kPa gdy auto nie uruchomione a 0 gdy uruchomione.
Różnica ciśnień-filt cząsteczek paliwa: 0,47- 0,49V
Nasycenie filtra cząstek paliwa: 110 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF 5 km
Regenaracja DPF 0 %
W module Status oleju silnikowego jest też parametr DPF:
Pozostała regeneracja DpF 89 %
Egr ma przebieg 60 tysięcy i jest zaślepiony blaszką fiatowską.
Osoby, które opisywały w tym wątki podobne problemy u siebie niestety nie opisały czy sobie z tym poradziły i co było powodem. Czy macie jakieś sugestie co może być powodem? Co jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam
KArol
Edit:
Przed chwilą musiałem pojechać autem. Na podwórku -5 stopni. Odpalił, błędu p0380 brak. Ruszyłem, zaczęła mrygać kontrolka od świec żarowych(zapchany dpf). Pojechałem więc . Przejechalem około 30 km, proces wypalania nie rozpoczął się. Gdy przeciagnalem auto na obrotach ( ponad 3500 obr) auto straciło moc, wyskoczyła kontrolka samochodu z kluczykiem a zgasła od świec żarowych. Uruchomiłem auto ponownie i pojechalem. Połączyłem fejs i mamy błąd p0234 obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne.
Pozostałe wartości bez zmian, jedynie nasycenie 114 %.
I moja Zofija zachorowała
Tak jak już było napisane w tym watku wypalanie Dpf następuje z dużą częstotliwością. Jakieś 2 tygodnie temu nastąpiło normalne wypalenie DPF -po około 1000 km. Po około 200 km zauważyłem że rozpoczął się ponowny proces. Zauważyłem już wtedy dymienie z wydechu. Wypalił się. Po około kolejnych 200 km kolejne wypalenie. Nie miałem chwilowo dostępu do Interfejsa żeby sprawdzić parametry. 3 dni temu padł aku (-20 stopni C). Nie odpaliłem auta rano. Aku do ładowania i rano odpalił bez najmniejszego problemu. Pokasowałem wszystkie błędy z nieudanej próby odpalenia. Pozostał P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego. Auto odpala, kontrolka z auta z kluczykiem gaśnie po 2 minutach. Procedura wypalania uruchamia się aktualnie co 30-50 km.
Po ostatnim wypaleniu odczytałem wartości w opcomie:
Różnica ciśnień-filt cząsteczek paliwa: -1 kPa gdy auto nie uruchomione a 0 gdy uruchomione.
Różnica ciśnień-filt cząsteczek paliwa: 0,47- 0,49V
Nasycenie filtra cząstek paliwa: 110 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF 5 km
Regenaracja DPF 0 %
W module Status oleju silnikowego jest też parametr DPF:
Pozostała regeneracja DpF 89 %
Egr ma przebieg 60 tysięcy i jest zaślepiony blaszką fiatowską.
Osoby, które opisywały w tym wątki podobne problemy u siebie niestety nie opisały czy sobie z tym poradziły i co było powodem. Czy macie jakieś sugestie co może być powodem? Co jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam
KArol
Edit:
Przed chwilą musiałem pojechać autem. Na podwórku -5 stopni. Odpalił, błędu p0380 brak. Ruszyłem, zaczęła mrygać kontrolka od świec żarowych(zapchany dpf). Pojechałem więc . Przejechalem około 30 km, proces wypalania nie rozpoczął się. Gdy przeciagnalem auto na obrotach ( ponad 3500 obr) auto straciło moc, wyskoczyła kontrolka samochodu z kluczykiem a zgasła od świec żarowych. Uruchomiłem auto ponownie i pojechalem. Połączyłem fejs i mamy błąd p0234 obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne.
Pozostałe wartości bez zmian, jedynie nasycenie 114 %.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 14:44 przez Skasowany użytkownik 323, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego a czy przypadkiem nie padły Ci przewody od czujników róznicy ciśnień DPF? Ewidentnie DPF Ci się nie może wypalić . Ja tak miałem gdy kupiłem swoją ZB . Koszt niewielki , roboty troszkę jest , sprawdź sobie na kanale te przewody, to jakies badziewie jest, które z czasem twardnieje i sie po prostu kruszy . ja kupiłem gumowe przewody w osnowie i jeżdże na nich już dwa lata...zero problemów z wypalaniem DPF a wypala mi sie co ok 550km . Szukaj przyczyny no chyba ,że sam DPF sie kończy tzn. zebrało sie w nim tyle popiołu ,że juz nie spełnia swojej roli i nie ma mozliwości wypalenia sadzy. Jesli odcięło Ci moc to by mogło oznaczać ,że masz zawalony filtr DPF tak jak Ci pokazuje na kompie . Lepiej nie jeździć wtedy bo możesz rozwalić cały układ wydechowy wraz z turbinką.
U mnie inicjuje co około 50 km. Kończy wypalanie lecz wskazuje że Regeneracja DPF 0 % a Nasycenie filtra cząstek paliwa rośnie i teraz jest 116 %. W module Status oleju silnikowego jest też parametr DPF:
Pozostała regeneracja DpF aktualnie wskazuje 67 %, wcześniejszy odczyt 89 %.
Podczas jazdy Różnica ciśnień-filtra cząsteczek paliwa podczas wkręcania do około 3500 obrotów wskazuje 15 kPa. Aktualnie mruga cały czas kontrolka świec żarowych. Jutro kontrola przewodów.
Pozostała regeneracja DpF aktualnie wskazuje 67 %, wcześniejszy odczyt 89 %.
Podczas jazdy Różnica ciśnień-filtra cząsteczek paliwa podczas wkręcania do około 3500 obrotów wskazuje 15 kPa. Aktualnie mruga cały czas kontrolka świec żarowych. Jutro kontrola przewodów.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 21:00 przez Skasowany użytkownik 323, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy ktoś zna warsztat w Krakowie lub okolicach, który potrafi zdiagnozować przyczynę problemów z wypalaniem DPF?
Auto kupiłem niedawno, wg odczytów w op-com dpf był zapełniony w 20%.
Po przejechaniu około 1kk, na trasie która liczyło około 70km zapaliła się kontrolka z kluczykiem - ecn 190057, innych błędów brak.
(temperatura silnika jest ok, 85-90, kontrolka zapaliła się na 50km trasy, może stałem chwile na skrzyżowaniu przed zapalaniem się kontrolki, może były jakieś wypalania wscześniej ale nie zauważyłem, nie wiedziałem na co zwracać uwagę)
Z uwagi na to że znalazłem różne informację czy będzie ponowna próba wypalania czy też nie błąd skasowałem i czekam na wypalanie, dpf był zapełniony w 86%.
Przejechałem już około 200 km i wypalania brak, błędów brak.
Chciałbym uniknać wypalania DPF serwisowego jeśli to niekonieczne.
Chciałbym znaleźć przyczynę braku wypalania zanim to się powtórzy.
Jeśli jutro się nie wypali (kolejne 80 - 90 km - to grzecznościowo u kolegi sprawdzę za pomocą op-com jakie jest zapełnienie)
Wg. poprzedniego właściciela DPF się wypalał w tym samochodzie.
Przejrzałem ten wątek, ale zazwyczaj ktoś ma też inne problemy zgłaszane przez komputer.
Jeżdżę codziennie 2 x ~40km, w tym 15km autostrada i 5km miasto.
Czy ktoś z Was może polecić kogoś, ewentualnie dać jakaś wskazówkę co do dalszych działań?
Dziękuję,
Łukasz
Auto kupiłem niedawno, wg odczytów w op-com dpf był zapełniony w 20%.
Po przejechaniu około 1kk, na trasie która liczyło około 70km zapaliła się kontrolka z kluczykiem - ecn 190057, innych błędów brak.
(temperatura silnika jest ok, 85-90, kontrolka zapaliła się na 50km trasy, może stałem chwile na skrzyżowaniu przed zapalaniem się kontrolki, może były jakieś wypalania wscześniej ale nie zauważyłem, nie wiedziałem na co zwracać uwagę)
Z uwagi na to że znalazłem różne informację czy będzie ponowna próba wypalania czy też nie błąd skasowałem i czekam na wypalanie, dpf był zapełniony w 86%.
Przejechałem już około 200 km i wypalania brak, błędów brak.
Chciałbym uniknać wypalania DPF serwisowego jeśli to niekonieczne.
Chciałbym znaleźć przyczynę braku wypalania zanim to się powtórzy.
Jeśli jutro się nie wypali (kolejne 80 - 90 km - to grzecznościowo u kolegi sprawdzę za pomocą op-com jakie jest zapełnienie)
Wg. poprzedniego właściciela DPF się wypalał w tym samochodzie.
Przejrzałem ten wątek, ale zazwyczaj ktoś ma też inne problemy zgłaszane przez komputer.
Jeżdżę codziennie 2 x ~40km, w tym 15km autostrada i 5km miasto.
Czy ktoś z Was może polecić kogoś, ewentualnie dać jakaś wskazówkę co do dalszych działań?
Dziękuję,
Łukasz
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 20:51 przez lukaszOX, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdź poziom nasycenia po wypaleniu - zobaczysz co się dzieje z filtrem.prawnuczek pisze:Panowie,
proszę o pomoc, od jakiś 10 tys km moja zafira wypala filtr z częstotliwością co max 100 km (wcześniej było to 250-300 km), byłbym w stanie z tym żyć gdyby nie fakt że po 5 tys km od ostatniej wymiany oleju dziś zaświeciła się inspekcja - czyli na oleju zrobiłem nieco ponad 5 tys km. Teraz pytania:
- czy wymieniać olej już teraz czy poczekać do 10 tys km (co tyle zawsze wymieniam)
- co może być przyczyną tak częstych wypaleń - żadne błędy metodą wypedałowania się nie pojawiają, w test mode też nie ma żadnych dziwnych wskazań, samochód normalnie przyspiesza i wchodzi na obroty.
Dodam że jeżdżę generalnie codziennie mniej więcej 70 km z tego 30% miasto reszta poza nim.
Dzięki za pomoc.
Edit1: wcisnąłem gaz i hamulec plus przekrecenie kluczyka - jak wspomniałem nic nie pokazuje ale gdy do tej kombinacji dołożyłem przycisk kasowania przebiegów dziennych pojawiły się dwie linijki cyfr:
01.7
003 04
co one oznaczają?
Druga sprawa: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=329149#329149
To rozmiar koła i indeks kodów.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Napisz w tym temacie: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=60 może ktoś się zgłosiprawnuczek pisze:Nie mam jak sprawdzić poziomu nasycenia bo nie mam komputera z oprogramowaniem. A za podłączenie gość ktory wiem że ma życzy sobie 100 zł.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Podepnę się pod temat z malutkim pytaniem bo zgłupiałam - czy jest możliwe, żeby w przeciągu prawie roku dpf wypalił się 1 raz?
Zastanawiam się czy ja w ogóle mam dpf podpięty... (fizycznie niby jest) ale gdyby nie był podpięty to co miałoby oznaczać to jedno wypalenie (sygnalizowane normalnie przez kontrolkę + zwiększony pobór paliwa i po przegazowaniu proces zakończony)...
jak często wypala się Wam powiedzmy nowy, czyściutki dpf?
dodam, że większość tras pokonuję na małych dystansach w mieście...
Zastanawiam się czy ja w ogóle mam dpf podpięty... (fizycznie niby jest) ale gdyby nie był podpięty to co miałoby oznaczać to jedno wypalenie (sygnalizowane normalnie przez kontrolkę + zwiększony pobór paliwa i po przegazowaniu proces zakończony)...
jak często wypala się Wam powiedzmy nowy, czyściutki dpf?
dodam, że większość tras pokonuję na małych dystansach w mieście...