Cewka zapłonowa silnika Z18XER
Cewka zapłonowa silnika Z18XER
Witam.
Pierwszy temat który zakładam więc wybaczajcie.
Dane auta: ZafiraB-2010. silnik Z18XER, Moduł zapłonowy 1104082_10A11Delphi
Okoliczności awarii.
W trakcie jazdy przy ruszaniu z pod świateł nagłe obniżenie mocy i nie równa praca. Podobna do pracy przy braku iskry w którymś z cylindrów.
Powody uszkodzenia mogą być przeróżne.(Sonda, rozrząd, czujnik obrotów)
Znajomy z programikiem. Wyskoczyło "Uszkodzenie zapłonu na cylindrze nr 3"
Próby diagnostyczne:
Wymiana świec. Wszystkie świece mają identyczny kolor. Żadna nie jest zalana.
Ponowne uruchomienie zmniejszyło efekt nierównej pracy. Nie zapala się błąd.
Przegazowanie powoduje pojawienie się błędu.
Pytanie
Czy jest możliwość sprawdzenia zintegrowanej cewki zapłonowej miernikiem. Może jakiś schemat elektryczny. Ilość pinów nie odpowiada ilości cewek. Przejścia elektryczne też nie mają większego sensu gdyż łączą się wszystkie do jednego pinu.
Proszę o pomysły.
Pomysł - Na założenie nowego lub starego układu zapłonowego sam wpadłem narazie nie realny.
Pozdrawiam. Szczęśliwego Nowego Roku
Pierwszy temat który zakładam więc wybaczajcie.
Dane auta: ZafiraB-2010. silnik Z18XER, Moduł zapłonowy 1104082_10A11Delphi
Okoliczności awarii.
W trakcie jazdy przy ruszaniu z pod świateł nagłe obniżenie mocy i nie równa praca. Podobna do pracy przy braku iskry w którymś z cylindrów.
Powody uszkodzenia mogą być przeróżne.(Sonda, rozrząd, czujnik obrotów)
Znajomy z programikiem. Wyskoczyło "Uszkodzenie zapłonu na cylindrze nr 3"
Próby diagnostyczne:
Wymiana świec. Wszystkie świece mają identyczny kolor. Żadna nie jest zalana.
Ponowne uruchomienie zmniejszyło efekt nierównej pracy. Nie zapala się błąd.
Przegazowanie powoduje pojawienie się błędu.
Pytanie
Czy jest możliwość sprawdzenia zintegrowanej cewki zapłonowej miernikiem. Może jakiś schemat elektryczny. Ilość pinów nie odpowiada ilości cewek. Przejścia elektryczne też nie mają większego sensu gdyż łączą się wszystkie do jednego pinu.
Proszę o pomysły.
Pomysł - Na założenie nowego lub starego układu zapłonowego sam wpadłem narazie nie realny.
Pozdrawiam. Szczęśliwego Nowego Roku
Witam. Mały odzew. Więc zapytam:
Czy ktoś się spotkał z tym że awaria była inna niż został wyświetlony kod błędu?
Bo po dłuższym czasie zaczynam się zastanawiać czy to nie zawory.
Czy ktoś się spotkał z tym że awaria była inna niż został wyświetlony kod błędu?
Bo po dłuższym czasie zaczynam się zastanawiać czy to nie zawory.
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
A jak silnik zachowuje się na zimnym po nocy, czy też są problemy z pracą
Uszkodzenie cewki DIS --> https://www.youtube.com/watch?v=YfeWexCXrWo
A sprawdzaliście iskrę i jej jakość sprawdzane były fajki, sprężynki np. w podobny sposób --> https://www.youtube.com/watch?v=0_MrBbJoklwIVEN pisze:Wymiana świec. Wszystkie świece mają identyczny kolor. Żadna nie jest zalana.
Uszkodzenie cewki DIS --> https://www.youtube.com/watch?v=YfeWexCXrWo
Ostatnio zmieniony 01 sty 2017, 11:59 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.
Po nocy może trochę wyrównała się praca. Ale problem nadal pozostał.
Na chłopski rozum biorąc:
Gdyby uszkodziła się cewka to jedna ze świec byłaby zalana. (kolor świec jest identyczny)
Błąd zapłonu cylindra nr 3 wyskakuje o dwukrotnym przygazowaniu powyżej 5000obr.
Przyciśniecie gazu ze stanu jałowego objawia się głuchym duszeniem, ale tylko w poczatkowej fazie.
Dlatego jeżeli to cewka to uszkodzenie jest nie jednoznaczne.
Dziś może będę miał zastępczą cewkę, to się trochę rozjaśni.
Na chłopski rozum biorąc:
Gdyby uszkodziła się cewka to jedna ze świec byłaby zalana. (kolor świec jest identyczny)
Błąd zapłonu cylindra nr 3 wyskakuje o dwukrotnym przygazowaniu powyżej 5000obr.
Przyciśniecie gazu ze stanu jałowego objawia się głuchym duszeniem, ale tylko w poczatkowej fazie.
Dlatego jeżeli to cewka to uszkodzenie jest nie jednoznaczne.
Dziś może będę miał zastępczą cewkę, to się trochę rozjaśni.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2017, 12:30 przez IVEN, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.
Bardziej to przypomina dziennik niż forum.
Abu zakończyć temat - informuję.
Zespolone cewki założone z innej Zafiry dały efekt. Praca silnika jak muzyka.
Dziś kupiłem za 350 zł cewki. Nr jest inny niż na oryginale C20009 na moim był 1104082.
Pasuje uruchomiłem pracuje równiutko.
Nawet przycichło klekotanie (podobne do disla)
Jutro jazda próbna do pracy.
Dziekuję za pomoc
Bardziej to przypomina dziennik niż forum.
Abu zakończyć temat - informuję.
Zespolone cewki założone z innej Zafiry dały efekt. Praca silnika jak muzyka.
Dziś kupiłem za 350 zł cewki. Nr jest inny niż na oryginale C20009 na moim był 1104082.
Pasuje uruchomiłem pracuje równiutko.
Nawet przycichło klekotanie (podobne do disla)
Jutro jazda próbna do pracy.
Dziekuję za pomoc
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Nie wiem czego oczekiwałeś stu postów wymień cewkę... weź cewkę wymień .... wymień DIS ....IVEN pisze:Bardziej to przypomina dziennik niż forum.
Temat zapłonu jest dość delikatny i bez wielu danych ciężko jednoznaczne radzić wymianę kosztownego DISa.
Nawet markowe zamienniki DISa rzadko są długowieczne.IVEN pisze: Nr jest inny niż na oryginale
Witam.
Pewnie macie racje.
Części kupowane są dużo mniej trwałe nawet te od producenta.
Zdałem sobie z tego sprawę gdy zobaczyłem że takie cewki można kupić
praktycznie w każdym sklepie z częściami.
Wniosek z tego że szybko schodzą.
Szkoda że cewki nie są podzielone na każdy gar osobno.
Dużo mniejszy byłby koszt takiej zabawy.
Pozdrawiam i Życzę Wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku
Pewnie macie racje.
Części kupowane są dużo mniej trwałe nawet te od producenta.
Zdałem sobie z tego sprawę gdy zobaczyłem że takie cewki można kupić
praktycznie w każdym sklepie z częściami.
Wniosek z tego że szybko schodzą.
Szkoda że cewki nie są podzielone na każdy gar osobno.
Dużo mniejszy byłby koszt takiej zabawy.
Pozdrawiam i Życzę Wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
U Ciebie nie ma przewodów.padonis pisze:Panowie szukam i szukam, ale jakoś nic z tego nie wychodzi. Chcę wymienić świece i przewody zapłonowe, jednak nie wiem jak się do tego zabrać. Mam niby książkę "Sam NaprawiamZafira B" lecz tam jakoś nic nie ma o takiej czynności napisane, chyba specjalnie. Jedyne co jest, to coś o zdięciu pokrywy silnika.
Szukałem jakiegoś filmiku, fotek, opisu ale nic.
No i jeszcze jedna sprawa. Jakie polecacie świece i przewody do Zośki?
Jest cewka zintegrowana:
https://www.google.pl/search?q=dis+opel ... 8wevtKroBQ
Jeżeli wymieniasz to na oryginał GM/Opel lub Delphi.
Tak to mniej więcej wygląda na silniku:
http://i764.photobucket.com/albums/xx28 ... C_0413.jpg
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 21:07 przez basti_seba, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... t=%B6wiecepadonis pisze:No i jeszcze jedna sprawa. Jakie polecacie świece i przewody do Zośki?
Ostatnio zmieniony 27 lis 2017, 07:48 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
- Albert Einstein
- padonis
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
To by wiele zmieniało. Chcę wymienić, bo od czasu do czasu mam takie sekundowe przerwy działania silnika, niekażdego dnia. Myślałem, że to już przewody lub świece, ale jak tak mówicie to pewnie to cewka DIS. Jednak chętnie bym wpierw wymienił świece i przeczyścił styki na tej cewce...
Muszę sprawdzić co mam zainstalowane, nie wiem tylko czy po wymianie nie trzeba czegoś robić w komputerze, jakiś reset czy coś.
Cewka Delphi to kosztjakiś 300-350zł, w serwisie z wymianą pewnie z 600zł...
Muszę sprawdzić co mam zainstalowane, nie wiem tylko czy po wymianie nie trzeba czegoś robić w komputerze, jakiś reset czy coś.
Cewka Delphi to kosztjakiś 300-350zł, w serwisie z wymianą pewnie z 600zł...
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 11:52 przez padonis, łącznie zmieniany 2 razy.
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
Nic nie trzeba robić w kompie po wymianie.
Nie trzeba jechać na serwis,
tu masz film z demontażu i montażu nowej cewki:
https://www.youtube.com/watch?v=rRmxYVSnROo
Tu masz cewkę troszkę taniej:
http://allegro.pl/cewka-opel-astra-zafi ... 32540.html
Nie trzeba jechać na serwis,
tu masz film z demontażu i montażu nowej cewki:
https://www.youtube.com/watch?v=rRmxYVSnROo
Tu masz cewkę troszkę taniej:
http://allegro.pl/cewka-opel-astra-zafi ... 32540.html
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 17:35 przez basti_seba, łącznie zmieniany 1 raz.