sonda lambda

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#256 Post autor: janekW67 »

Skoro nie masz katalizatora, to błąd drugiej sondy będzie aktywny nonstop, ponieważ druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora. Zamontowanie emulatora moze spowodować usunięcie błędu, ale niekoniecznie.
Błąd drugiej sondy, bądź jej uszkodzenie nie powoduje drastycznego wzrostu zużycia paliwa.
Aczkolwiek nie wiem, jak to się ma w Twoim przypadku, gdzie de facto, katalizatora nie ma.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
kowaloslwc
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
Imię: Damian
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: X18XE
Gender:

#257 Post autor: kowaloslwc »

Znajomy w Astrze G ma podobną sytuację.
Wysypał mu się katalizator, mechanik założył mu emulator sondy lambda i to pomogło w tym przypadku.
Mam nadzieję że pomoże i u mnie.

Z jakim gwintem emulator zastosować?

Skonsultowałem się z kilkoma osobami którzy znają się trochę lepiej ode mnie i stwierdzili że nie ma czym się przejmować no chyba że mam nadmiar pieniędzy poprostu.
W drugiej sondzie padła grzałka i dlatego wywala błąd ale fizycznie sonda działa.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 13:51 przez kowaloslwc, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#258 Post autor: Dziadek13 »

kowaloslwc pisze:W drugiej sondzie padła grzałka i dlatego wywala błąd ale fizycznie sonda działa
Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie będzie podobnego napięcia odniesienia jak na pierwszej. Ma ona pracować w granicach o,4V do 0,55 V.A jak sygnał na drugiej sondzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V.

Obrazek

Na alledrogo są gotowe emulatory tulejki.
http://allegro.pl/czesci-samochodowe-uk ... t-1-1-0222
Można też elektrycznie wyeliminować sonde ale to inny temat.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 17:01 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kowaloslwc
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
Imię: Damian
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: X18XE
Gender:

#259 Post autor: kowaloslwc »

A masz jakąś instrukcję jak elektrycznie ją wykasować?
Chciałbym z ciekawości się dowiedzieć;)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#260 Post autor: Dziadek13 »

Prostym sposobem na drugą sonde jest.
Kupujemy;
1.C1-4 Rezystor 0,5 W, 5%, 1 MOhm
2.Kondensator 2,2 uF x 50V 85 °
Być może trzeba będzie eksperymentować z rezystorem, większy lub mniejszy o ciut.
Rezystor jest przylutowany między przerwaną linią sygnału pochodzącego z drugiej sondy lambda, Kondensator jest przylutowany do linii sygnału i ziemią.

Przewody:
żółty - Wyjście siłownika przepustnicy
brązowy - Sygnał Tlen ogrzewanych lambda-2
Biały - Masa
Niebieski - Wyjście grzałki ogrzewane lambda-2

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 17:23 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kowaloslwc
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
Imię: Damian
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: X18XE
Gender:

#261 Post autor: kowaloslwc »

Nie jest to zbyt skomplikowane ;)
Dzięki :piwo:

Awatar użytkownika
Mxrek
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 wrz 2013, 21:51
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#262 Post autor: Mxrek »

Powiedzcie co może być przyczyną wypinania się tej drugiej sondy ,co jest za katalizatorem. Od pewnego czasu wypina się sama i widać pod autem że przewód wisi, całe szczęście że jest krótki i nie trze po drodze. Tylko czy on nie jest za krótki i rura wydechowa jak się rusza to wyrywa wtyczkę ?

Awatar użytkownika
kowaloslwc
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
Imię: Damian
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: X18XE
Gender:

#263 Post autor: kowaloslwc »

Sonda jest oryginalna? Układ wydechowy jest cały?

Obstawiam że zatrzask na wtyczce się wyrobił i po prostu wypada..

Awatar użytkownika
Mxrek
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 wrz 2013, 21:51
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#264 Post autor: Mxrek »

Tak wszystko było dobrze i nic nie naprawiane było , ani katalizator ani wydech nie ruszany

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#265 Post autor: mariusz_technik »

No to jedź na podnośnik, załóż tą wtyczkę, i poszarp nią trochę to zobaczysz :roll:

marekzegarek
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
Imię: Marek
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#266 Post autor: marekzegarek »

Pytanie techniczne trochę z innej beczki-
czy przyczyną spalenia grzałki sondy nr 1 może być uwalony termostat, w sensie silnik cały czas nie dogrzany i grzałka musi chodzić cały czas albo przynajmniej dużo dłużej niż przy cieplejszym silniku

czy po naprawie termostatu można ignorować checka (wynikającego z padniętej grzałki lambdy) i poczekać (mam nadzieję jak najdłużej) na całkowitą smierć sondy 350 zł to 1,5 baku paliwa, troszkę na tym pojeździ, wolałbym wymienić na nowy ori i uniknąć przykrych niespodzianek w postaci wydania na darmo 150 zł za używkę lub zamiennik -

bo generalnie byłbym świnia ze się czepiam:
-pali sie check (za chwile będzie własny moduł do czytania błędów)
-troszkę szarpie na zimnym silniku ale:

-spalanie na pierwszej trasie 1000 km vmax<130km/h 7l
-spalanie na miejscu 8,5l
-obroty w obu przypadkach nie więcej niż 4500

idzie zima więc nie wiem co będzie, rano widać większe zużycie (komputer)

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#267 Post autor: Piotr7704 »

Moim zdaniem termostat nie ma nic wspólnego z grzałką sondy. Skoro nie działa Ci grzałka to już masz śmierć sondy. Co do szarpania na zimnym to też tak miałem...padała przepływka.

wiktorio001
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2014, 17:39
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B, 1,6 CNG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16YNG
Gender:

#268 Post autor: wiktorio001 »

Pokazuje mi błąd grzałki 2 sondy. Najpierw sporadycznie, teraz coraz częściej. Zaczęło się po montażu LPG, ale regulowany już wiele razy i wszystko jest ok., lecz błąd grzałki sondy wywala dalej. W związku z tym mam kilka pytań.
Wiem, że najlepszy jest oryginał, ale drogi :-( W takim razie jaki zamiennik polecacie?
Czy sonda 1 i 2 są takie same?
Czy w fabrycznym CNG są takie same jak w benzynie?
Czy sonde można zregenerować i czy ma to sens?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#269 Post autor: Tazz »

Kupisz tani zamiennik to będziesz go wymieniać kilka razy aż dojdziesz do wniosku ze lepiej trza było odżałować i kupić orginal.
Sondy różnią się długością przewodów.
Nie słyszałem o regeneracji sond.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#270 Post autor: janekW67 »

wiktorio001 pisze: Czy sonda 1 i 2 są takie same?
Czy w fabrycznym CNG są takie same jak w benzynie?
Czy sonde można zregenerować i czy ma to sens?
Sondy, 1-wsza i 2-ga nie są jednakowe.
Sondy się nie regeneruje.
O sondach w silnikach z CNG możesz poczytać tutaj:
https://cng.auto.pl/sonda-lambda-opel-z ... t3491.html.
Oczywiście!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”