sonda lambda
Moderator: Sebu$
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Skoro nie masz katalizatora, to błąd drugiej sondy będzie aktywny nonstop, ponieważ druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora. Zamontowanie emulatora moze spowodować usunięcie błędu, ale niekoniecznie.
Błąd drugiej sondy, bądź jej uszkodzenie nie powoduje drastycznego wzrostu zużycia paliwa.
Aczkolwiek nie wiem, jak to się ma w Twoim przypadku, gdzie de facto, katalizatora nie ma.
Błąd drugiej sondy, bądź jej uszkodzenie nie powoduje drastycznego wzrostu zużycia paliwa.
Aczkolwiek nie wiem, jak to się ma w Twoim przypadku, gdzie de facto, katalizatora nie ma.
Oczywiście!
- kowaloslwc
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Łowicz
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE
- Gender:
Znajomy w Astrze G ma podobną sytuację.
Wysypał mu się katalizator, mechanik założył mu emulator sondy lambda i to pomogło w tym przypadku.
Mam nadzieję że pomoże i u mnie.
Z jakim gwintem emulator zastosować?
Skonsultowałem się z kilkoma osobami którzy znają się trochę lepiej ode mnie i stwierdzili że nie ma czym się przejmować no chyba że mam nadmiar pieniędzy poprostu.
W drugiej sondzie padła grzałka i dlatego wywala błąd ale fizycznie sonda działa.
Wysypał mu się katalizator, mechanik założył mu emulator sondy lambda i to pomogło w tym przypadku.
Mam nadzieję że pomoże i u mnie.
Z jakim gwintem emulator zastosować?
Skonsultowałem się z kilkoma osobami którzy znają się trochę lepiej ode mnie i stwierdzili że nie ma czym się przejmować no chyba że mam nadmiar pieniędzy poprostu.
W drugiej sondzie padła grzałka i dlatego wywala błąd ale fizycznie sonda działa.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 13:51 przez kowaloslwc, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie będzie podobnego napięcia odniesienia jak na pierwszej. Ma ona pracować w granicach o,4V do 0,55 V.A jak sygnał na drugiej sondzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V.kowaloslwc pisze:W drugiej sondzie padła grzałka i dlatego wywala błąd ale fizycznie sonda działa
Na alledrogo są gotowe emulatory tulejki.
http://allegro.pl/czesci-samochodowe-uk ... t-1-1-0222
Można też elektrycznie wyeliminować sonde ale to inny temat.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 17:01 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- kowaloslwc
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Łowicz
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE
- Gender:
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Prostym sposobem na drugą sonde jest.
Kupujemy;
1.C1-4 Rezystor 0,5 W, 5%, 1 MOhm
2.Kondensator 2,2 uF x 50V 85 °
Być może trzeba będzie eksperymentować z rezystorem, większy lub mniejszy o ciut.
Rezystor jest przylutowany między przerwaną linią sygnału pochodzącego z drugiej sondy lambda, Kondensator jest przylutowany do linii sygnału i ziemią.
Przewody:
żółty - Wyjście siłownika przepustnicy
brązowy - Sygnał Tlen ogrzewanych lambda-2
Biały - Masa
Niebieski - Wyjście grzałki ogrzewane lambda-2
Kupujemy;
1.C1-4 Rezystor 0,5 W, 5%, 1 MOhm
2.Kondensator 2,2 uF x 50V 85 °
Być może trzeba będzie eksperymentować z rezystorem, większy lub mniejszy o ciut.
Rezystor jest przylutowany między przerwaną linią sygnału pochodzącego z drugiej sondy lambda, Kondensator jest przylutowany do linii sygnału i ziemią.
Przewody:
żółty - Wyjście siłownika przepustnicy
brązowy - Sygnał Tlen ogrzewanych lambda-2
Biały - Masa
Niebieski - Wyjście grzałki ogrzewane lambda-2
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 17:23 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- kowaloslwc
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Łowicz
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE
- Gender:
- kowaloslwc
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Łowicz
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE
- Gender:
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Brzozów
- Auto: Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Pytanie techniczne trochę z innej beczki-
czy przyczyną spalenia grzałki sondy nr 1 może być uwalony termostat, w sensie silnik cały czas nie dogrzany i grzałka musi chodzić cały czas albo przynajmniej dużo dłużej niż przy cieplejszym silniku
czy po naprawie termostatu można ignorować checka (wynikającego z padniętej grzałki lambdy) i poczekać (mam nadzieję jak najdłużej) na całkowitą smierć sondy 350 zł to 1,5 baku paliwa, troszkę na tym pojeździ, wolałbym wymienić na nowy ori i uniknąć przykrych niespodzianek w postaci wydania na darmo 150 zł za używkę lub zamiennik -
bo generalnie byłbym świnia ze się czepiam:
-pali sie check (za chwile będzie własny moduł do czytania błędów)
-troszkę szarpie na zimnym silniku ale:
-spalanie na pierwszej trasie 1000 km vmax<130km/h 7l
-spalanie na miejscu 8,5l
-obroty w obu przypadkach nie więcej niż 4500
idzie zima więc nie wiem co będzie, rano widać większe zużycie (komputer)
czy przyczyną spalenia grzałki sondy nr 1 może być uwalony termostat, w sensie silnik cały czas nie dogrzany i grzałka musi chodzić cały czas albo przynajmniej dużo dłużej niż przy cieplejszym silniku
czy po naprawie termostatu można ignorować checka (wynikającego z padniętej grzałki lambdy) i poczekać (mam nadzieję jak najdłużej) na całkowitą smierć sondy 350 zł to 1,5 baku paliwa, troszkę na tym pojeździ, wolałbym wymienić na nowy ori i uniknąć przykrych niespodzianek w postaci wydania na darmo 150 zł za używkę lub zamiennik -
bo generalnie byłbym świnia ze się czepiam:
-pali sie check (za chwile będzie własny moduł do czytania błędów)
-troszkę szarpie na zimnym silniku ale:
-spalanie na pierwszej trasie 1000 km vmax<130km/h 7l
-spalanie na miejscu 8,5l
-obroty w obu przypadkach nie więcej niż 4500
idzie zima więc nie wiem co będzie, rano widać większe zużycie (komputer)
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 01 paź 2014, 17:39
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B, 1,6 CNG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16YNG
- Gender:
Pokazuje mi błąd grzałki 2 sondy. Najpierw sporadycznie, teraz coraz częściej. Zaczęło się po montażu LPG, ale regulowany już wiele razy i wszystko jest ok., lecz błąd grzałki sondy wywala dalej. W związku z tym mam kilka pytań.
Wiem, że najlepszy jest oryginał, ale drogi :-( W takim razie jaki zamiennik polecacie?
Czy sonda 1 i 2 są takie same?
Czy w fabrycznym CNG są takie same jak w benzynie?
Czy sonde można zregenerować i czy ma to sens?
Wiem, że najlepszy jest oryginał, ale drogi :-( W takim razie jaki zamiennik polecacie?
Czy sonda 1 i 2 są takie same?
Czy w fabrycznym CNG są takie same jak w benzynie?
Czy sonde można zregenerować i czy ma to sens?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Kupisz tani zamiennik to będziesz go wymieniać kilka razy aż dojdziesz do wniosku ze lepiej trza było odżałować i kupić orginal.
Sondy różnią się długością przewodów.
Nie słyszałem o regeneracji sond.
Sondy różnią się długością przewodów.
Nie słyszałem o regeneracji sond.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Sondy, 1-wsza i 2-ga nie są jednakowe.wiktorio001 pisze: Czy sonda 1 i 2 są takie same?
Czy w fabrycznym CNG są takie same jak w benzynie?
Czy sonde można zregenerować i czy ma to sens?
Sondy się nie regeneruje.
O sondach w silnikach z CNG możesz poczytać tutaj:
https://cng.auto.pl/sonda-lambda-opel-z ... t3491.html.
Oczywiście!