Zafira 1.8 125 km bład C0256 i C0252

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kowaloslwc
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
Imię: Damian
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: X18XE
Gender:

#31 Post autor: kowaloslwc »

I jak?? Udało się usunąć usterkę?
Jeśli tak to co było przyczyną?

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#32 Post autor: gaco12 »

Usterka z tymi błedami z tytułu juz jej nie ma tzn. od tamtej pory juz sie nie pokazał żaden błąd duzo autem jeżdze i nie ma. TC sie już nie zapala.
A z tym przepływomierzem to jutro jade do elektromechanika.
Aby mi sprawdzic czy napewno to czy sonda.
I chce aby mi sprawdził bo jak auto chodzi to przygasa mi podswietlenie zegarów i nie wiem co to może byc. Sprawdzi mi elektryke.
Myśle ze mam słaby akumulator bo po zapaleniu auta obrotomierz przez chwile do góry nie idzie i wskaznik paliwa sie cofa i do góry idzie normalnie. Może ładowania nie ma.
Dam znać co wynajdzie w aucie.
Bo cos jest nie tak i może przez to błedy wyskakują

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#33 Post autor: gaco12 »

Wymieniłem przepływomierz na inny na próbe i wszystko wróciło do normy.
Nie ma juz rano że pedał nie reaguje na gaz teraz jest w najlepszym porządku.
Tylko mam pytanie do TC.
Zapala mi sie czasami lampka od TC ale ABS mi działa
I czy jak TC sie zapala to ABS może działać ?
czy to piasta może byc uszkodzona czy coś innego ?

Awatar użytkownika
kowaloslwc
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
Imię: Damian
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: X18XE
Gender:

#34 Post autor: kowaloslwc »

Jeśli chodzi o TC to może być wiele przyczyn ;)
Ostatnio miałem sytuację że mi się katalizator rozsypał i zapchał rurę wydechową, auto straciło moc, zapalił się Check Engine i kontrolka TC. Całe szczęście że mi uszczelki pod głowicą nie wydmuchło :D
Po wyczyszczeniu wydechu wszystko wróciło do normy ;)
Także jeśli chodzi o kontrolkę TC to nie koniecznie musi być wina uszkodzonej piasty czy czujnika jak do tej pory myślałem...

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#35 Post autor: gaco12 »

Czy przepływomierz Bremi lub delphi może byc ?
czy najlepiej kupic VOD Siemensa ?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: janekW67 »

Najlepiej VDO Siemens 5WK9606.
Oczywiście!

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#37 Post autor: gaco12 »

ok dzieki

Skasowany użytkownik 16629

#38 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Jeżeli chcesz to mogę podesłać Ci moją przepływkę z auta, mam kilka, oryginalna trochę muląca na zimnym, druga kupiona używana w porządku (kupiłem prawie nową i nie ma zmiany) oraz Topran - nie testowana, dostałem gratis od gościa, który sprzedał mi prawie nówkę. Ceny oczywiście na PW i będą konkurencyjne!

Awatar użytkownika
murderbydolly
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 18 cze 2014, 08:55
Imię: ARTUR
Lokalizacja: LCH/LKR
Auto: Zafira A 1.8 16v//VECTRA B 2.0 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#39 Post autor: murderbydolly »

Witam, pomimo że temat już leciwy to pragnę dodać coś od siebie...mianowicie błędy związane z kontrolą trakcji u mnie były związane z bardzo banalną rzeczą - przepływomierzem...błędu nawet nie dało się skasować a TC non stop się świeciło na desce...do tego miałem takie błędy jak P0100 i P0110...co naprowadziło mnie na przepływkę... o dziwo po podłączeniu do kompa przepływka wydawała się sprawna...dawała prawidłowe napięcie...po wymianie TC samo zgasło na desce a praca silnika się wyrównała...

p.s. dodam tylko tyle że mechanik chciał wymieniać całą piastę bo czujnik w zośkach jest wbudowany koszt około 400-500zł...
LKR - Lubelski Kierowca Rajdowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”