[B]Uszkodzony alternator
- Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Opisze swój problem z alternatorem, w kompie mam stały błąd P0622-2 czyli uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora - nieprawidłowe wzbudzenie F. Auto kupiłem 2 tyg temu świadomy tego błędu, co ciekawe ładowanie na postoju 13,9 V włączam wszystko co możliwe, napięcie spada do 13,5 V ale regulator działa bo po powraca na 13,9 V. Podczas jazdy ładowanie 14,0V do 14,2V. Może jakieś sugestie z góry dziękuję i pozdrawiam.
- Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Po uważnej obserwacji chyba wiem co jest nie halo i dlaczego ten błąd się pojawia, alternator po prostu nie zawsze się wzbudza po odpaleniu auta, trwa to jakąś chwilę za nim zacznie ładować. Jak wystartuje to ładuje poprawnie, pewnie trzeba będzie odwiedzić jakiś warsztat zajmujący się regeneracją alternatorów. Pytanie tylko czy może, ktoś zna w trójmieście jakiś dobry warsztat gdzie znają się na tym, a nie tylko udają że wiedzą o co chodzi, albo gadki w stylu panie z tego auta to my nie wyjmiemy trzeba przywieść wyjęty
- Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam oddałem alternator do sprawdzenia, po wymontowaniu spece od alternatorów orzekli iż z alternatorem jest wszystko ok i ładuje prawidłowo na stole. Mimo to wymienione zostały w nim szczotki regulatora, sprzęgło, nowe diody prostownicze, jakieś kulki czy coś tam oraz plastykowa obudowa. Alternator jest firmy Magneti Marelli, więc prawdopodobnie został wymieniony, moje pytanie czy to może powodować opisany wcześniej błąd p0622-2, magicy od alternatorów rozłożyli ręce i dali mi namiar na jakiegoś elektryka. Bardzo proszę o pomoc pozdrawiam
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 lip 2016, 17:53
- Imię: Bogusław
- Lokalizacja: Roztocze LTM
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam po dłuższej przerwie. Ostatnio zauważyłem problem z altkiem, są takie momenty czasowo-kilometrowe(godzina, 100km), że praktycznie nie ma ładowania(13,6-13,8V) i następnie 2-3 dni wszystko w porządku(ładowanie 14,0-14,2 V) i a piat od nowa. po podłączeniu pod kompa nie wykazuje żadnych błędów. "Mechanicy" chcą wymienić altka na nowy, ten co mam jest po regeneracji(jeszcze 16 m-cy gwarancji ). Gdzie znajdę w okolicy Tomaszowa Lub. kogoś kto naprawdę zna się na elektronice w Zośce?
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Do alternatora przykręcone są dwa przewody gruby czerwony + nakrętką na klucz 13, oraz cienki czarny, na zdjęciach stronę wcześniej oznaczony jako D+, przykrecony nakrętką na klucz 8. Do trzeciego przewodu D.M. mój altek nie ma wyjścia.
Gdzie w aucie powinien być podłączony ten cienki, krótki, czarny D+ ? U mnie wisi luzem z alternatora.
Gdzie w aucie powinien być podłączony ten cienki, krótki, czarny D+ ? U mnie wisi luzem z alternatora.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Gruby idzie na plus rozrusznika a potem na klemę plusową aku.
Cienki (wzbudzenie) idzie do kontrolki ładowania.
Działa ci kontrolka ładowania?
Gaśnie w odpowiednim momencie?
Cienki (wzbudzenie) idzie do kontrolki ładowania.
Działa ci kontrolka ładowania?
Gaśnie w odpowiednim momencie?
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Święci na zapłonie i gaśnie zaraz po odpaleniu. Dziwne sprawa bo ten cienki ma na końcu zarobione oczko jakby miał być przykręcony pod jakąś nakrętkę. W dodatku ma max 10cm więc nie wiem gdzie mógłby dostać
Witam. Piszę bez wertowania miliona postów, bo zwyczajnie brak czasu i środków. Utknąłem w Finlandii, miejscowość Kemi. Zatrzymałem się na kawę i po ponownym odpaleniu zauważyłem, że lampka aku zapaliła się po chwilowym zgaśnięciu. Testerem sprawdziłem i pokazał zerowe ładowanie. Telefon do kumpla, a on podpowiada, jedź dalej 400km, na samym aku do zaprzyjaźnionego warsztatu. Ja jednak trzeźwo myśląc stwierdziłem, że to raczej nie możliwe. Szukam warsztatu i sklepu w pobliżu awarii, bo pomyślałem, ze 2 aku kupię i może jakoś na 2 aku gdzieś dojadę. No i dobrze, że nigdzie nie pojechalem, bo po kilku kilometrach dojechałem do sklepu, a z tamtąd już bez wspomagania ledwo do hotelu.
Bez dobrego warsztatu się nie obejdzie, ale tu płacić trzeba w Euro. Do PL dalego, do Norwegii, gdzie jadę też.
Jak zdiagnozować co faktycznie padło? Może to szczotki, a może cały alternator?
Dodam, że marne assistance premium link4 mam dopiero od 1.06, Co od nich mogę wyciągnąć jaka pomoc? Co robić, co robić
Bez dobrego warsztatu się nie obejdzie, ale tu płacić trzeba w Euro. Do PL dalego, do Norwegii, gdzie jadę też.
Jak zdiagnozować co faktycznie padło? Może to szczotki, a może cały alternator?
Dodam, że marne assistance premium link4 mam dopiero od 1.06, Co od nich mogę wyciągnąć jaka pomoc? Co robić, co robić
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Miernikiem sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze. Jak będzie mniej jak 12V to uwalony altek. Bez wyjęcia i rozebrania altka nie sprawdzi się co konkretnie padło. Może to być regulator napięcia, szczotki lub któraś z diod...
Dalsza jazda na samym aku jest niemożliwa, o czym się już przekonałeś, wspomaganie jest elektro-hydrauliczne...
Link może zawiezie Cię te 400km do warsztatu, a 01.06. jest za 30 minut więc bez stresu...
Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
Wszystko zależy co masz w pakiecie assistance... nie dowiesz się dopóki nie zadzwonisz...
Dalsza jazda na samym aku jest niemożliwa, o czym się już przekonałeś, wspomaganie jest elektro-hydrauliczne...
Link może zawiezie Cię te 400km do warsztatu, a 01.06. jest za 30 minut więc bez stresu...
Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
Wszystko zależy co masz w pakiecie assistance... nie dowiesz się dopóki nie zadzwonisz...