[A] - silnik 1,8 - zawór EGR - czyszczenie
Moderator: Sebu$
- fiolet
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 31 lip 2012, 20:07
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: śląsk
- Auto: Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
Kod tak ale jak się okazało to nie zawórMaćku pisze:na razie skup się na EGR, a potem lecim dalej jak nic nie związane z EGR bynajmniej kod ewidentnie wskazuje na zawór
Ciąg dalszy zmagań z Zośką. Najpierw wyczyściliśmy EGR + nowa uszczelka (kontrolka zgasła dosłownie na kilka sekund i znowu się cały czas paliła - nici
Więc zakupiliśmy zamiennik - wymieniliśmy (kontrolka świeci non-stop)- nici
Zaś na kompa - dalej ten sam błąd.
Nowy odesłaliśmy - nic trzeba kupić oryginał, ale kasy brak. Autko chodzi normalnie (oprócz wyższego spalania i swądu benzyny od czasu do czasu) więc tak jeździliśmy do dzisiaj kiedy to pojechaliśmy wymienić na nowy oryginalny EGR a tu po zmierzeniu okazuje się, że EGR chodzi bez zarzutu, błąd nadal wyskakuje ten sam a wina leży po stronie sterownika, który był naprawiany przy okazji wymiany przepływomierza.
Nic - naprawiliśmy ponownie sterownik - ufffffff zgasła kontrolka silnika. Ale tylko na kilka kilometrów po czym zaś się zapaliła.
Zaś pod kompa - tym razem wyszedł czujnik spalania. Zmniejszono obroty bo były za wysokie. Było już późno, więc umówiliśmy się na przyszły tydzień. Prawdopodobnie będzie to zaś coś jeszcze w sterowniku a nie czujnik, trzeba to jeszcze dokładnie sprawdzić.
W drodze powrotnej (ok. 80km. autostradą przy 140 i zwykłymi drogami przy 70-90) zapaliła się kontrolka kilkakrotnie ale i po przejechaniu od kilkaset metrów do kilku kilometrów gasła.
Ale spalanie chyba się zmniejszyło ( w/g spalania w danej chwili). Jutro mam do przejechania około 500km. więc dopiero się okaże.
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 10 lip 2014, 20:14
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: x18xe1
- Gender:
Ja też szukam sposobu na sprawdzenie działania egr po wyjęciu, silnik x18xe1.wrc78 pisze:uszczelke kupiłem już.A wiesz może czy jest jakis sposób na sprawdzenie EGR czy jest sprawny ale już po odkręceniu Go ze stopy.Widziałem filmik jak klient podłancza dwa kabelki pod EGR i pod aku ale dokładnie nie wiem pod który pin podłączył jaki kabel i który do plusa i minusa na aku.Chodzi mi o to żeby ten grzybek się otworzył i żeby to dobrze wyczyścić
tapatic