Wspomaganie układu kierowniczego
Moderator: Sebu$
Przy regeneracji cieknącej maglownicy wymieniłem łożyska w pompie (TRW1), podczas wymiany uważałem aby nie uszkodzić niczego w dolnej części, tej z elektroniką. Teraz po włożeniu już zregenerowanej maglownicy i pompy, pompa nie chce działać (prąd do niej dochodzi). Poradźcie co może być przyczyną (lub co mogłem spie...przyć), że kierownicą ciężko się kręci, a pompy nie słychać? Wcześniej pompa działała tylko płyn trzeba było dolewać bo ciekła maglownica.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
A układ się dobrze odpowietrzył? Tam jest jakiś czujnik, który przy braku ciśnienia wyłącza pompę aby się nie zatarłaZiK pisze:Wcześniej pompa działała tylko płyn trzeba było dolewać bo ciekła maglownica.
Janusz
Tam raczej nie ma czego źle poskładać. Górna część to 4 torxy, dolna (ta z elektroniką) 6 śrub i środkowa z wirnikiem w której wymieniłem łożyska. Chyba, że coś nieopatrznie w elektronice urwalem, ale raczej starałem się uważać.Janus pisze:Chyba że coś źle poskładałeś i wewnątrz pompy nie buduje się ciśnienie - to i pompa nie działa.
I udało się, pompa działa ! (mam nadzieję że już na stałe). Co było przyczyną ? Do końca nie jestem pewny ale... pompa już była prawie wymontowana po raz drugi, jeszcze tylko odkręcić przewody hydrauliczne i elektrykę, i wtedy pomyślałem, żeby spróbować ruszyć raz jeszcze te przewody które są przy pompie pod czarną pokrywą. Są tam cztery przewody, dwa grubsze prądowe po bokach (czerwony i czarny) oraz dwa cienkie. Te prądowe są przykręcane, natomiast te cienkie przewody są tylko wkładane na jakiś zacisk - co według mnie nie jest pewnym połączeniem i to chyba one były przyczyną nie działania pompy, bo gdy je docisnąłem i ruszyłam kierownicą, pompa ruszyła i kierownica zaczęła lekko kręcić. Dlatego te cienkie potraktowałem lutownicą aby było pewniejsze łącze.
Pompę można wyciągnąć w miarę prosto. Nie trzeba odkręcać alternatora i napinacza tak jak czytałem wcześniej, lub obniżać sanek. Wystarczy odkręcić tłumik od kolektora i zdjąć w wieszaków. Tłumik się obniża i jest duży dostęp aby odkręcić i wyjąć pompę.
Mam nadzieję, że to koniec kłopotów z pompą i maglownicą (chociaż nie pogniewał bym się aby inne kłopoty samochodowe też omijały).
Pompę można wyciągnąć w miarę prosto. Nie trzeba odkręcać alternatora i napinacza tak jak czytałem wcześniej, lub obniżać sanek. Wystarczy odkręcić tłumik od kolektora i zdjąć w wieszaków. Tłumik się obniża i jest duży dostęp aby odkręcić i wyjąć pompę.
Mam nadzieję, że to koniec kłopotów z pompą i maglownicą (chociaż nie pogniewał bym się aby inne kłopoty samochodowe też omijały).
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
O te śruby ci chodzi.zip20 pisze:Panowie ścięło mi mocowanie pompy, dostane gdzieś te gumy (tłumik drgań)
http://www.jula.pl/catalog/gospodarstwo ... an-416083/
https://allegro.pl/czesci-samochodowe-6 ... t-1-1-0222
https://www.google.pl/search?q=%C5%9Bru ... 4&*&imgrc=_
Ostatnio zmieniony 25 mar 2017, 18:23 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. Jak wymontować pompe wspomagania układu kierowniczego,Zafira 2.0 Dti 2001. Chodzi mi jak jest ona przymocowana jest tam cieżki dostęp, rozebrałem rure od turbo filtr powietrza ale nie wiem jak odkręcić samą pompe i na ilu śrubach ona jest zamocowana. Opisze jeszcze moj problem ze wspomaganiem. Na początku przerywało, raz było raz nie teraz nie ma w ogóle, łądowanie 14.3V jak było wspomaganie to przy maksymalnym skręcie spadało do 13.4. Poziom oleju dobry, bezpieczniki sprawdzone w komorze silnika i w kabinie wszystkie są ok a wspomagania brak. Czy po podłaczeniu do kompa zdjagnozuje się usterke pompy?Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2017, 19:29 przez rafik880, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A jak z kontaktem przewodów na pompie??.
Troche od dołu robisz reszte od góry np tak jak to robił nasz kolega z pompą TRW1.
Pisze ja wyjmowałem pompe do góry a więc demontaż podszybia, całego filtra powietrza i dolotu i alternator i juz mamy dostęp do pompy jak ta lala jeszcze trzy śruby mocujące pompę, dwa przewody dostarczające płyn i wiązka elektryczna i pompa do góry.
Troche od dołu robisz reszte od góry np tak jak to robił nasz kolega z pompą TRW1.
Pisze ja wyjmowałem pompe do góry a więc demontaż podszybia, całego filtra powietrza i dolotu i alternator i juz mamy dostęp do pompy jak ta lala jeszcze trzy śruby mocujące pompę, dwa przewody dostarczające płyn i wiązka elektryczna i pompa do góry.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2017, 19:17 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.