Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#151 Post autor: Anony Mous »

karo134 pisze: nie mam laptopa czy jak wytargam normalnego kompa do garazu i podlacze op-com to bedzie dzialac
oczywiscie ze będzię działać, przecież program nie wie czy jest wgrany do laptopa czy do peceta....jedynie co może być problematyczne to kwestia systemu. Te tansze op-comy często chodza tylko na win XP. Ja wgrałem swój, też z e-baya, najpierw do peceta na xp, potem do notebooka na win7 i wszystko chodzi elegancko.

kabanosik

#152 Post autor: kabanosik »

Zwycięstwo z błędem 245258. Z tego co mówił mechanik przewód był zapchany sadzą i podczas wypalania nastąpił zapłon :!: :?: co spowodowało pęknięcie przewodu. Bolączka zosiek z DPF-em.160,00PLN :/

kicaj

#153 Post autor: kicaj »

kabanosik, czy dobrze rozumiem - przewod o czujnika cisnienia (ten od dpfu ) zostal zapchany sadza co przy nastepnym wypalaniu spowodowalo zaplon i rozerwanie tego pzrewodu? a czujnik dobry? wymieniales tylko przewod? ktory to przewod przed czy za dpfem (chyba ze masz tylko jeden czujnik...)?

kabanosik

#154 Post autor: kabanosik »

Mam tylko jeden czujnik, facet mówił że w przypadku zapchania tego przewodu czujnik wariuje, następuje różnica ciśnień i DPF wypala się nie do końca lub nie następuje w ogóle inicjacja wypalania. Mi błąd wyskoczył dzień po wypalaniu :?: wydawało mi się że skutecznym trwającym 5-8 min z wszystkimi typowymi objawami. Czyli musi być coś na rzeczy. Po wymianie pękniętego przewodu wszystko jest ok. Facet twierdzi że to częsty przypadek. Lektura forum i problemy pękniętych przewodów od czujnika DPF są znane. Czekam teraz na wypalenie , nasycenie mam 48%. Facet nie wypalał komputerowo. Kazał jeździć normalnie i starać się nie wyłączać auta w trakcie wypalania. Procent nasycenia wskazuje że DPF nie wypalił się do końca pomimo ustania typowych objawów wypalania, czyli facet może ma rację. Od ostatniego wypalania przejechałem 102 km. Wcześniejszej historii wypalań nie znam , auto mam dopiero 3 tyg. :piwo:

kicaj

#155 Post autor: kicaj »

kabanosik, czyli auto po 2007 ;) dzieki za info, ja tez bede sie musial przygladnac temu kabelkowi czy aby nie jest przytkany... a mozesz powiedziec w ktorym miejscu ten przewod sie zapchal? na poczatku, na koncu (przy czujniku) czy gdzies na "zakolu"?

kabanosik

#156 Post autor: kabanosik »

Naprawdę nie wiem, jestem laikiem w tych sprawach, nie dopytywałem faceta. Jestem zadowolony że wszystko działa i mam nadzieję że tak będzie dłużej. Pozdrawiam ;)

michal20000

#157 Post autor: michal20000 »

WITAM CZY KTOS MOZE POMOC MAM TAKI BLAD NUMER B3925 I PRZY TYM NIE DZIALA KLIMA


// Kolego piszemy małymi literami//
Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 15:15 przez michal20000, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#158 Post autor: MieHor »

Mam takie pytanie - czy ktoś z naszych USERÓW próbował odczytywania błędów w Zafirze metodą opisaną w tym ARTYKULE . Opis dotyczy Opla Omega.

kicaj

#159 Post autor: kicaj »

wez pod uwage ze sa 2 rozne zlacza diagnostyczne u opla u ktorych da sie na zworke...
i przez to inne piny sie zwiera...

AndrzejS

#160 Post autor: AndrzejS »

W Zośce bardzo dobrze sprawdza się metoda z wciśniętymi pedałami gazu i hamulca oraz włączonym zapłonem. Po co grzebać w bezpiecznikach?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#161 Post autor: MieHor »

w ZA z silnikami diesel ta metoda nie działa. W poprzednim poście akurat nie chodziło o bezpieczniki tylko o złącze OBDII, które w przypadku opisywanej Omegi jest obok skrzynki bezpiecznikowej, a w Zafirach jest we wnęce tunelu pod hamulcem ręcznym
Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 17:24 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.

AndrzejS

#162 Post autor: AndrzejS »

A to co innego...

kicaj

#163 Post autor: kicaj »

to gdzie zlacze jest umiejscowione nie ma znaczenia, sek w tym jaki komp.
z dieslach serii Y, z tego co mi wiadomo, to niestety tylko komputer. nie slyszalem o tym zeby mozna bylo na zworke w dieslach (w benzynach powinno pojsc)

sylmar

#164 Post autor: sylmar »

MieHor pisze:Mam takie pytanie - czy ktoś z naszych USERÓW próbował odczytywania błędów w Zafirze metodą opisaną w tym ARTYKULE . Opis dotyczy Opla Omega.
Osobiście wydaje mi się to dość ryzykowną metodą. Ciekawi mnie czy znajdzie się śmiałek, który to wytestuje.

A przy okazji...
Jeśli zna ktoś inne opisy poniższych błędów, lub chciałby podzielić się ich interpretacją, to bardzo proszę:

P0380 - Obieg prądowy świecy żarowej
(0B) - Nie występuje

P0400 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe
(09) - Nie występuje

P0400 - Rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(03) - Nie występuje

P1590 - Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie
(08) - Nie występuje

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#165 Post autor: MieHor »

Już w różnych miejscach podawałem znaczenia dla wymienionych błędów, ale przypomnę jeszcze raz - pochodzą z różnych źródeł - dla różnych silników (dla większości pokrywają się):

P0380 Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction
lub
P0380 "Obwód grzałki /świecy żarowej - usterka"
lub
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28
lub
P0380 Za wysokie napięcie w urządzeniu nagrzewania wstępnego
P0380 Za niskie napięcie urządzenia nagrzewania wstępnego
P0380 Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
lub
P0380 Usterka w układzie świec żarowych


P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
lub
P0400 "Układ recyrkulacji spalin - błędny przepływ"
lub
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za wysokie C-03
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za niskie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - wysokie napięcie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - niskie napięcie C-19
P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-19
P0400 Rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Zawór recyrkulacji spalin - usterka C-20
P0400 Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe C-20
P0400 Zawór recyrkulacji spalin Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-19
lub
P0400 Za mocne wejście obwodu recyrkulacji gazu wydechowego C-18
P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-18
P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1
P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2
lub
P0400 Za wysokie napięcie zaworu EGR
P0400 Za niskie napięcie zaworu EGR

P1590 Potentiometer Drehknopf Temperaturwahl (G267) Unterbrechung (w jęz. NL)
lub
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za niskie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, za wysoka temperatura stopnia mocy C-21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”