oczywiscie ze będzię działać, przecież program nie wie czy jest wgrany do laptopa czy do peceta....jedynie co może być problematyczne to kwestia systemu. Te tansze op-comy często chodza tylko na win XP. Ja wgrałem swój, też z e-baya, najpierw do peceta na xp, potem do notebooka na win7 i wszystko chodzi elegancko.karo134 pisze: nie mam laptopa czy jak wytargam normalnego kompa do garazu i podlacze op-com to bedzie dzialac
Kody błędów
Moderator: Mariusz
Mam tylko jeden czujnik, facet mówił że w przypadku zapchania tego przewodu czujnik wariuje, następuje różnica ciśnień i DPF wypala się nie do końca lub nie następuje w ogóle inicjacja wypalania. Mi błąd wyskoczył dzień po wypalaniu wydawało mi się że skutecznym trwającym 5-8 min z wszystkimi typowymi objawami. Czyli musi być coś na rzeczy. Po wymianie pękniętego przewodu wszystko jest ok. Facet twierdzi że to częsty przypadek. Lektura forum i problemy pękniętych przewodów od czujnika DPF są znane. Czekam teraz na wypalenie , nasycenie mam 48%. Facet nie wypalał komputerowo. Kazał jeździć normalnie i starać się nie wyłączać auta w trakcie wypalania. Procent nasycenia wskazuje że DPF nie wypalił się do końca pomimo ustania typowych objawów wypalania, czyli facet może ma rację. Od ostatniego wypalania przejechałem 102 km. Wcześniejszej historii wypalań nie znam , auto mam dopiero 3 tyg.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mam takie pytanie - czy ktoś z naszych USERÓW próbował odczytywania błędów w Zafirze metodą opisaną w tym ARTYKULE . Opis dotyczy Opla Omega.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
w ZA z silnikami diesel ta metoda nie działa. W poprzednim poście akurat nie chodziło o bezpieczniki tylko o złącze OBDII, które w przypadku opisywanej Omegi jest obok skrzynki bezpiecznikowej, a w Zafirach jest we wnęce tunelu pod hamulcem ręcznym
Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 17:24 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.
Osobiście wydaje mi się to dość ryzykowną metodą. Ciekawi mnie czy znajdzie się śmiałek, który to wytestuje.MieHor pisze:Mam takie pytanie - czy ktoś z naszych USERÓW próbował odczytywania błędów w Zafirze metodą opisaną w tym ARTYKULE . Opis dotyczy Opla Omega.
A przy okazji...
Jeśli zna ktoś inne opisy poniższych błędów, lub chciałby podzielić się ich interpretacją, to bardzo proszę:
P0380 - Obieg prądowy świecy żarowej
(0B) - Nie występuje
P0400 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe
(09) - Nie występuje
P0400 - Rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(03) - Nie występuje
P1590 - Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie
(08) - Nie występuje
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Już w różnych miejscach podawałem znaczenia dla wymienionych błędów, ale przypomnę jeszcze raz - pochodzą z różnych źródeł - dla różnych silników (dla większości pokrywają się):
P0380 Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction
lub
P0380 "Obwód grzałki /świecy żarowej - usterka"
lub
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28
lub
P0380 Za wysokie napięcie w urządzeniu nagrzewania wstępnego
P0380 Za niskie napięcie urządzenia nagrzewania wstępnego
P0380 Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
lub
P0380 Usterka w układzie świec żarowych
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
lub
P0400 "Układ recyrkulacji spalin - błędny przepływ"
lub
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za wysokie C-03
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za niskie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - wysokie napięcie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - niskie napięcie C-19
P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-19
P0400 Rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Zawór recyrkulacji spalin - usterka C-20
P0400 Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe C-20
P0400 Zawór recyrkulacji spalin Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-19
lub
P0400 Za mocne wejście obwodu recyrkulacji gazu wydechowego C-18
P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-18
P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1
P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2
lub
P0400 Za wysokie napięcie zaworu EGR
P0400 Za niskie napięcie zaworu EGR
P1590 Potentiometer Drehknopf Temperaturwahl (G267) Unterbrechung (w jęz. NL)
lub
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za niskie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, za wysoka temperatura stopnia mocy C-21
P0380 Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction
lub
P0380 "Obwód grzałki /świecy żarowej - usterka"
lub
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28
lub
P0380 Za wysokie napięcie w urządzeniu nagrzewania wstępnego
P0380 Za niskie napięcie urządzenia nagrzewania wstępnego
P0380 Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
lub
P0380 Usterka w układzie świec żarowych
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
lub
P0400 "Układ recyrkulacji spalin - błędny przepływ"
lub
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za wysokie C-03
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za niskie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - wysokie napięcie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - niskie napięcie C-19
P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-19
P0400 Rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Zawór recyrkulacji spalin - usterka C-20
P0400 Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe C-20
P0400 Zawór recyrkulacji spalin Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-19
lub
P0400 Za mocne wejście obwodu recyrkulacji gazu wydechowego C-18
P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-18
P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1
P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2
lub
P0400 Za wysokie napięcie zaworu EGR
P0400 Za niskie napięcie zaworu EGR
P1590 Potentiometer Drehknopf Temperaturwahl (G267) Unterbrechung (w jęz. NL)
lub
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za niskie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, za wysoka temperatura stopnia mocy C-21