Ważne że się udało co do śruby to np. rolka z INA ma w zestawie śrubę torx o twardości 8,8pawelekm pisze:Ok. Rozrząd wymieniony.
Niestety na napinacz nie miałem innej śruby jak "zwykła" ...
Bez problemów się nie obyło , ale udało się.
Dziękuję za rady.
Napinacz paska
Moderator: Sebu$
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Bielsk Podl.
- Auto: Zafira A
- Model: A
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Przedziałem problem z tą śrubą kilka razy. Przy wymianie rozrządu w silnikach 16V Opla (Astra X14XE i Vectra X16XEL) za każdym razem nie dało się jej wykręcić. Brałem więc kątówkę i nacinałem łeb śruby od czoła (na kształt krzyża) a potem kawałki zbijałem lekko przecinkiem. Raz musiałem też nową śrubę przecinać. Po dociśnięciu nie dało się jej już odkręcić.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
One sa takie jakie byc powinnyZOLTAN pisze:tandetną śrubę (z łbem TORX)
Po co kombinowac i szukac innych
Odkrecamy stara (istniejaca) i kupujemy to co fabryka dala
Dokrecamy z odpowiednim momentem obrotowym i bedzie wszystko
Prosze nie kombinujcie bo to przerasta czasami powage ZKP
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, 15:19 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
- Lokalizacja: Radom
- Model:
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 20:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: LBK
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
- Kontakt:
Witam.
Mam mały problem ponieważ pewien znajomy mechanik wymieniał mi cieknącą pompę wody.
Nie chciał wstawić nowego rozrządu więc zamontował stary 2 letni. Po pewnym czasie podczas cofania do tyłu silnik zaczął chodzić jak diesel.
Nim dojechałem do garażu zagrzechotał jak by tarł o osłonę i zgasł. Okazało się że pękła śruba napinacza w pół. Wiecie może czy silnik X18XE1 jest bezkolizyjny ?? oraz jak ustawić rozrząd ??. chciałbym sprawdzić jak chodzi bez zdejmowania głowicy. Pierwsze zawory muszą być zamknięte ??
Mam mały problem ponieważ pewien znajomy mechanik wymieniał mi cieknącą pompę wody.
Nie chciał wstawić nowego rozrządu więc zamontował stary 2 letni. Po pewnym czasie podczas cofania do tyłu silnik zaczął chodzić jak diesel.
Nim dojechałem do garażu zagrzechotał jak by tarł o osłonę i zgasł. Okazało się że pękła śruba napinacza w pół. Wiecie może czy silnik X18XE1 jest bezkolizyjny ?? oraz jak ustawić rozrząd ??. chciałbym sprawdzić jak chodzi bez zdejmowania głowicy. Pierwsze zawory muszą być zamknięte ??
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 20:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: LBK
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
- Kontakt:
Ja założyłem imbusową bo te oryginalne się bardzo łatwo ukręcają podczas napinania i dokręcania potem.Skasowany użytkownik 23188 pisze: ↑23 mar 2017, 16:26 Ok. Rozrząd wymieniony.
Niestety na napinacz nie miałem innej śruby jak "zwykła" ...
Bez problemów się nie obyło , ale udało się.
Dziękuję za rady.
Dodano po 22 minutach 28 sekundach:
Napinacz paska
Poszła mi głowica, komputer, przepływomierz oraz przepustnica. Wszystko wymieniłem sam. Błędy skasowane obroty nie falują silnik działa cichutko aż chce się jechać. No i spalanie gazu 8,5/100.
Przeczyściłem przepustnicę, bardzo ważne jest przeczyszczenie wszystkich otworków nawet ten najmniejszy ledwo widoczny. Rolkę napinacza paska wieloklinowego najlepiej się ściąga przy zablokowanym napinaczu na silniku