Czujniki parkowania
Moderator: Sebu$
Czujniki parkowania
Witam, od kilku dni borykam się z problemem czujników markowania, a mianowicie pewnego dnia pojawiła się informacja "sprawdź układ czujników parkowania" czy coś takiego i od tej chwili nic mi moe działa tzn. czujniki, asystent parkowania i informacja o innym pojeździe w martwym polu lusterka. Zrobiłem skan kompem i pojawił się błąd "tylny czujnik pomocy przy parkowaniu lewy bok" "zamontowany nieprawidłowy podzespół". Sprawdzone zostały wszystkie podłączenia kabli od czujnika do sterownika, kupiłem używany taki sam czujnik i też dalej ten sam błąd, przekładałem pozostałe czujniki w to miejsce i dalej to samo. Skoczyły mi się pomysły w szukaniu tej usterki i może macie jakieś ciekawe propozycja co tu jeszcze sprawdzić.
Przerabiałem ten temat, identyczny komunikat. U mnie wysiadł tylny prawy. Czujniki skrajne, zewnętrzne nie są zamienne z pozostałymi czterema (inny kąt widzenia czujnika). Musisz szukać konkretnego czujnika w to miejsce. Są one niestety dużo droższe. ASO zaproponowało mi za 475zł Długie poszukiwania na Allegro przyniosły skutek i za niecałe 300zł udało mi się kupić. Szukałem po numerach ale to i tak nic nie dało. Jak kupiłem u gościa to powiedział że powinien to być ten boczny i wysłał mi. Po sprawdzeniu okazało że jest ok (numer zupełnie inny) i wtedy mu dopiero płaciłem. Po włożeniu któregoś z pozostałych 4 (tych po 40 do 60zł na allegro) wyświetlał mi błąd tak jak u Ciebie. w tym miejscu zbiera się sporo brudu i jest wilgoć i to może mieć wpływ na awaryjność. W insigniach ten problem podobno również występuje.
Kolego zgadzam sie z tobą tylko i tak rozmyślam cały czas na ten temat i opiszę całą sytuację jeszcze raz. Wymieniałem ostatnio żarówki w5w oświetlające wnętrze samochodu i raz zrobiłem zwarcie i wymieniłem bezpiecznik. Następnego dnia gdy wsiadłem do auta zauważyłem właśnie że nie działają czujniki parkowania. Gdy podłączyłem auto do kompa były dwa błędy:
1. W elektronice centralnej był błąd "oprogramowanie ECU" "nieprawidłowe programowanie EEPROM" błąd nieciągły.
2. "Tylni czujnik pomocy przy parkowaniu prawy bok" "zamontowano nieprawidłowy podzespół" błąd stały.
I teraz pytanko: jak może być błąd nieprawidłowego podzespołu skoro wszystko działało poprawnie?
Może tym zwarciem coś mi sie rozkodowało np. sterownik?
Może to tylko zbieg okoliczności?
Zabrałem sie za zamianę czujników miejscami i zaczęło wtedy wszystko wariować działy sie cuda nawet takie że pokazywało że wszystkie czujniki nie działają. Zamieniając czujniki oznaczałem je żeby wiedzieć jak powrócić do oryginalnych ustawień. Sprawdziłem rownież wszystkie przewody od czujnków do sterownika i jest OK. Gdy sie nic nie poprawiło poskładałeś wszystko tak jak było pierwotnie i pozostał mi błąd nieprawidłowego czujnika tył lewy bok, którego wczoraj wymieniłem na używany o takim samym numerze i nic nie pomogło.
Ustawienia moich czujników w zderzaku wyglądają następująco:
1 2 3 3 2 1
Komputer widzi je następująco czytając od lewej
Lewy narożnik
Lewy bok
Lewy środek, prawa strona analogicznie.
Ja mam problem z lewym nr 2.
Moim zdaniem nr 2 i 3 mogę zamieniać dowolnie miejscami lecz nr 1 juz nie bo to on chyba odpowiada za martwe pole w lusterku.
Mógłbym oddać auto do serwisu ale koszt czujnika to 520zł i ich robocizna to się obawiam że z 2 tyś mi nie wystarczy na naprawę 😀
1. W elektronice centralnej był błąd "oprogramowanie ECU" "nieprawidłowe programowanie EEPROM" błąd nieciągły.
2. "Tylni czujnik pomocy przy parkowaniu prawy bok" "zamontowano nieprawidłowy podzespół" błąd stały.
I teraz pytanko: jak może być błąd nieprawidłowego podzespołu skoro wszystko działało poprawnie?
Może tym zwarciem coś mi sie rozkodowało np. sterownik?
Może to tylko zbieg okoliczności?
Zabrałem sie za zamianę czujników miejscami i zaczęło wtedy wszystko wariować działy sie cuda nawet takie że pokazywało że wszystkie czujniki nie działają. Zamieniając czujniki oznaczałem je żeby wiedzieć jak powrócić do oryginalnych ustawień. Sprawdziłem rownież wszystkie przewody od czujnków do sterownika i jest OK. Gdy sie nic nie poprawiło poskładałeś wszystko tak jak było pierwotnie i pozostał mi błąd nieprawidłowego czujnika tył lewy bok, którego wczoraj wymieniłem na używany o takim samym numerze i nic nie pomogło.
Ustawienia moich czujników w zderzaku wyglądają następująco:
1 2 3 3 2 1
Komputer widzi je następująco czytając od lewej
Lewy narożnik
Lewy bok
Lewy środek, prawa strona analogicznie.
Ja mam problem z lewym nr 2.
Moim zdaniem nr 2 i 3 mogę zamieniać dowolnie miejscami lecz nr 1 juz nie bo to on chyba odpowiada za martwe pole w lusterku.
Mógłbym oddać auto do serwisu ale koszt czujnika to 520zł i ich robocizna to się obawiam że z 2 tyś mi nie wystarczy na naprawę 😀
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 mar 2017, 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Model:
Witam. Na komputerze w Opelku wyskoczył mi komunikat "sprawdź układ czujników parkowania", oraz "układ monitorowania strefy bocznej wyłączony". Na komputerze pokazało mi 2 błedy,tj. B095D czujnik dystansu tylny lewy i B096C boczny czujnik parkowania przód, lewo. Po ich skasowaniu i przeskanowaniu auta na biegu wstecznym pozostał błąd B095D " czujnik dystansu tylny lewy". Moje pytanie dotyczy tego, który to tylny czujnik, skrajny lewy, czy drugi od lewej.
Z góry dzięki za odpowiedź
Z góry dzięki za odpowiedź
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 mar 2017, 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Model:
- dawkus
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: CH
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: ZZZ
A czy mieliście może problem z czujnikami martwej strefy przy skręcaniu?? Np jedziecie, nic nie ma po lewej stronie, odpalacie kierunkowskaz a ten zaczyna pikać... jest róznie... raz się odzywa raz nie. Tak samo na autostradzie, auta nie ma z tyłu, odpalam lewy kierunek i stres... bo niby coś jedzie, a tam pusto.
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 gru 2017, 20:24
- Imię: maciej
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20DTH
Jak wiecie wczoraj odebrałem autko i jest juz coś co mi przeszkadza a mialowicie przednie czujniki lub coś robię zle. Mogę je wyłączyć lub mieć włączone ale....
Podjezdzam gdziekolwiek i one sie aktywują ale do tego momentu ze piszczą cały czas jak np stoję na światłach lub po prostu się zatrzymam a wokół auta nic nie ma 5 sekund piknia i 2 przerwy. Jeśli je wyłącze to nie mam tez z tylu. gdy sa wylaczone ale chce cofnac i wcisne wsteczny to znowu sie aktywuja, mimo wylaczonej opcji
Link do objawu
https://files.mycloud.com/home.php?seuu ... d=webfiles
Podjezdzam gdziekolwiek i one sie aktywują ale do tego momentu ze piszczą cały czas jak np stoję na światłach lub po prostu się zatrzymam a wokół auta nic nie ma 5 sekund piknia i 2 przerwy. Jeśli je wyłącze to nie mam tez z tylu. gdy sa wylaczone ale chce cofnac i wcisne wsteczny to znowu sie aktywuja, mimo wylaczonej opcji
Link do objawu
https://files.mycloud.com/home.php?seuu ... d=webfiles
Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 17:35 przez macgaw24, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Trochę zamotałeś i nie bardzo kumam o co Ci chodzi. Czujniki parkowania zawsze możesz wyłączyć. Zawsze będą się aktywowały po wrzuceniu wstecznego. Jeśli chodzi o przednie to aktywują się po uruchomieniu silnika i włączeniu 1 biegu i działają do określonej prędkości (nigdy nie sprawdzałem jakiej, ale wydaje mi się że ok. 15km/h). Sytuacja, w której przednie czujniki aktywują się w czasie postoju na światłach jest nie "normalna". U mnie nie ma takich akcji. Może jest możliwość ustawień pracy tych czujników ? Tego nie wiem i z tym musisz poczekać, aż któryś z kolegów się wypowie.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
normalnie po włączeniu czujników i podjeżdżaniu w korku będą się one wyłączały i po zwolnieniu znowu się włączają. Chyba, że się rozpędzisz bardziej, to wtedy po zwolnieniu już się nie włączą same. (przynajmniej tak jest u mnie, ale to ZB)
Przy włączaniu wstecznego zawsze się włączają.
Proponuję sprawdzić jakimś OP-COMem, jakie są odległości odczytane przez poszczególne czujniki... tak wygląda jakby czujnik widział coś w bardzo bliskiej odległości. Tutaj stoisz zapewne przy krawężniku - możliwe, że krawężnik wyłapuje.
Przy włączaniu wstecznego zawsze się włączają.
Proponuję sprawdzić jakimś OP-COMem, jakie są odległości odczytane przez poszczególne czujniki... tak wygląda jakby czujnik widział coś w bardzo bliskiej odległości. Tutaj stoisz zapewne przy krawężniku - możliwe, że krawężnik wyłapuje.
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 gru 2017, 20:24
- Imię: maciej
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20DTH
dzis i wczoraj jezdzilem i jakby zaczely pracowac normalnie, podjechalem na parkingu bardzo blisko kraweznika i zaczelo pikac ale juz zgodnie z "prawda". nie mam pojecia co moglo byc zle.... w przyszlym tygodniu zmieniam rozrzad, plyny i filtry oraz "uszczelke smoka" (tez sie tutaj o tym naczytalem) i pewnie bede chcial podpiac pod kompa zeby sprawdzic ewentualne usterki, dzieki za podpowiedz
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
Witam,
Kilka tygodni temu miałem właśnie problem z czujnikiem cofania, prawym skrajnym. Z tego co zauważyłem to system monitorowania martwego pola i czujniki cofania są od siebie zależne.
Podłączyłem komputer i pokazało dokładnie ten czujnik. W samochodzie od razu błąd czujników cofania i systemu monitorowania strefy martwej. Często padają właśnie skrajne czujniki. Chyba ze względu na brak osłony od spodu za nadkolem. Koło wrzuca dużo wody, błota itp. w trakcie jazdy właśnie w ten czujnik.
Serwis sobie zażyczył za diagnostykę + czujnik + malowanie czujnika + wymianę ponad 700 zł.
Czujnik nowy Bosch kupiłem na allegro ze sklepu motoryzacyjnego, pomalowałem, zamontowałem i wyszło mnie to 100 zł. Dodam że czujnik był nowy, miał trochę inny numer niż mój ale był BOSCH, wyglądał identycznie i też skrajny. Zadzwoniłem do sklepu i dowiedziałem się, że został sprawdzony według katalogu i będzie działał bez problemu. Myślę, że dobrali go chyba od grupy VW.
Po wymianie wszystko wróciło do normy i działa rewelacyjnie. Zero błędów po wymianie.
Pozdrawiam
Tomek
Kilka tygodni temu miałem właśnie problem z czujnikiem cofania, prawym skrajnym. Z tego co zauważyłem to system monitorowania martwego pola i czujniki cofania są od siebie zależne.
Podłączyłem komputer i pokazało dokładnie ten czujnik. W samochodzie od razu błąd czujników cofania i systemu monitorowania strefy martwej. Często padają właśnie skrajne czujniki. Chyba ze względu na brak osłony od spodu za nadkolem. Koło wrzuca dużo wody, błota itp. w trakcie jazdy właśnie w ten czujnik.
Serwis sobie zażyczył za diagnostykę + czujnik + malowanie czujnika + wymianę ponad 700 zł.
Czujnik nowy Bosch kupiłem na allegro ze sklepu motoryzacyjnego, pomalowałem, zamontowałem i wyszło mnie to 100 zł. Dodam że czujnik był nowy, miał trochę inny numer niż mój ale był BOSCH, wyglądał identycznie i też skrajny. Zadzwoniłem do sklepu i dowiedziałem się, że został sprawdzony według katalogu i będzie działał bez problemu. Myślę, że dobrali go chyba od grupy VW.
Po wymianie wszystko wróciło do normy i działa rewelacyjnie. Zero błędów po wymianie.
Pozdrawiam
Tomek
- misio112
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 lip 2016, 22:38
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Busko
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Witam. Czy ma ktoś wiedzę czy można dokupić kostkę łączącą wiązkę PDC w tylnym zderzaku. Objawy jak u wszystkich- raz jeden czujnik raz wszystkie "nie halo". Kostka "zielona" w środku.
A może ktoś jest w posiadaniu schematu gdzie byłby numer tej kostki.
A może ktoś jest w posiadaniu schematu gdzie byłby numer tej kostki.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2018, 14:02 przez misio112, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, mam pytanie czy przy wymianie tylnego czujnika parkowania trzeba demontować zderzak?