[C] dawkus - Zafira Tourer EcoFLEX - CNG 1.6T
- dawkus
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: CH
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: ZZZ
124tys.
wymiana hamulców z tyłu(pierwszy raz chyba od produkcji) w sumie tarcz mogłem nie ruszać, ale kij... poszło wsio nowe. Tym razem sam robiłem, po za tym że chwile mi zajęło że tłoczek trzeba wkręcać to luzik. Nie mam elektrycznego ręcznego więc chyba dla tego się podjąłem tego sam.
Jeśli chodzi o akcję serwisowa to miałem trochę kłopocików... to było kilka dni przed ŚBN... Opel dosłownie 2 tygodnie przed ŚBN wysłał do stacji benzynowych info o tym że Zafira C w CNG ma problem z wentylami przy tankowaniu. Jako że w Szwajcarii dostałem w sumie tydzień przed świętami info o takiej akcji od producenta, a stacje są często samoobsługowe to średnio się tym przejąłem.
No ale jedziemy do PL na święta... pierwsza stacja w DE... nic, zatankowałem pojechałem... druga stacja... odmowa, muszę mieć dokument o tym że auto jest po naprawie... oho... jako że CNG ma tylko 12 czy 14l zbiornik na paliwo to nie uśmiechało mi się kolejne 600km jechać na benzynie i tankować co ca. 200km... ale nic, pojechałem jedną stację dalej i udało się zatankować. Dojechałem do Berlina, a tam nikt nie "polał" no ale nic... 200km do rodziców to zatankowałem i doczłapałem sobie do celu. Mając wizję powrotu tylko na benzynie, pojechałem od razu do Niemiec do Schwedt do opla z pytaniem o naprawę (w PL nawet nie próbowałem bo taka sama droga (30km Schwedt/30 Szczecin) i w PL nie sprzedają CNG więc zieloni jak żaby)... pojechałem w czwartek, zamówili części, w środę po świętach wymienili i wróciłem do CH... ale wiecie co... z powrotem nikt nie pytał o dokument że auto po akcji serwisowej... noszzzz
wymiana hamulców z tyłu(pierwszy raz chyba od produkcji) w sumie tarcz mogłem nie ruszać, ale kij... poszło wsio nowe. Tym razem sam robiłem, po za tym że chwile mi zajęło że tłoczek trzeba wkręcać to luzik. Nie mam elektrycznego ręcznego więc chyba dla tego się podjąłem tego sam.
Jeśli chodzi o akcję serwisowa to miałem trochę kłopocików... to było kilka dni przed ŚBN... Opel dosłownie 2 tygodnie przed ŚBN wysłał do stacji benzynowych info o tym że Zafira C w CNG ma problem z wentylami przy tankowaniu. Jako że w Szwajcarii dostałem w sumie tydzień przed świętami info o takiej akcji od producenta, a stacje są często samoobsługowe to średnio się tym przejąłem.
No ale jedziemy do PL na święta... pierwsza stacja w DE... nic, zatankowałem pojechałem... druga stacja... odmowa, muszę mieć dokument o tym że auto jest po naprawie... oho... jako że CNG ma tylko 12 czy 14l zbiornik na paliwo to nie uśmiechało mi się kolejne 600km jechać na benzynie i tankować co ca. 200km... ale nic, pojechałem jedną stację dalej i udało się zatankować. Dojechałem do Berlina, a tam nikt nie "polał" no ale nic... 200km do rodziców to zatankowałem i doczłapałem sobie do celu. Mając wizję powrotu tylko na benzynie, pojechałem od razu do Niemiec do Schwedt do opla z pytaniem o naprawę (w PL nawet nie próbowałem bo taka sama droga (30km Schwedt/30 Szczecin) i w PL nie sprzedają CNG więc zieloni jak żaby)... pojechałem w czwartek, zamówili części, w środę po świętach wymienili i wróciłem do CH... ale wiecie co... z powrotem nikt nie pytał o dokument że auto po akcji serwisowej... noszzzz
Ostatnio zmieniony 07 sie 2022, 09:31 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- dawkus
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: CH
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: ZZZ
147tys
No to przejechałem zośka 100 000km. Od ostatniego razu to tylko olej wymieniłem i auto dostało oryginalne oplowski felgi 17
Sam nie wiem czy zostawiać ja na jeszcze jeden sezon. Korci mnie Volvo XC90 wiec po oplu chyba tyle zostanie.
No chyba ze zrobią znów cos w erdgazie o normalnych gabarytach, bo 1.4T ma mój pracownik tą po lifcie i kurczę dramatos... to już nie jedzie tak jak moja, a moja to tez taczka z gazem
No to przejechałem zośka 100 000km. Od ostatniego razu to tylko olej wymieniłem i auto dostało oryginalne oplowski felgi 17
Sam nie wiem czy zostawiać ja na jeszcze jeden sezon. Korci mnie Volvo XC90 wiec po oplu chyba tyle zostanie.
No chyba ze zrobią znów cos w erdgazie o normalnych gabarytach, bo 1.4T ma mój pracownik tą po lifcie i kurczę dramatos... to już nie jedzie tak jak moja, a moja to tez taczka z gazem
Ostatnio zmieniony 07 sie 2022, 09:30 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- szymonOPC
- Bywalec
- Posty: 167
- Rejestracja: 31 sie 2017, 21:33
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: LEH
- Gender:
Po pierwsze chciałbym Ci pogratulować zakupu takiej piękniej Zafirki
Po drugie bardzo fajnie opisałeś porównanie Zośki B OPC i C (na pewno wiele tych rad nam się przyda)
Po trzecie nie ma co porównywać tyle KM do zośki z CNG no ale.... wiadomo brakuje z 100szt koniny pod maską
A po czwarte jestem w szoku :slina: jak to serwis za granicą potrafi rozpocząć akcję serwisową i wysłać do wszystkich stacji z CNG że Zafira C w CNG ma problem z wentylami przy tankowaniu
I cóż to tyle mych wypocin - Życzę Ci bezawaryjności i bezpiecznej jazdy w pokonywaniu tak dużych ilości kilometrów
Po drugie bardzo fajnie opisałeś porównanie Zośki B OPC i C (na pewno wiele tych rad nam się przyda)
Po trzecie nie ma co porównywać tyle KM do zośki z CNG no ale.... wiadomo brakuje z 100szt koniny pod maską
A po czwarte jestem w szoku :slina: jak to serwis za granicą potrafi rozpocząć akcję serwisową i wysłać do wszystkich stacji z CNG że Zafira C w CNG ma problem z wentylami przy tankowaniu
I cóż to tyle mych wypocin - Życzę Ci bezawaryjności i bezpiecznej jazdy w pokonywaniu tak dużych ilości kilometrów
- dawkus
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: CH
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: ZZZ
Upgrade
Auto ma teraz 184tys i dalej sobie radzi świetnie.
ale...
1. Pojawił się olej tam gdzie fajka wchodzi na świece
I to jest pewnie powód dla którego 4 raz wymieniam listwę z fajkami. Pewnie uszczelka pod klawiaturą walnięta.
2. Z konsoli zeszła mi farba z jednego guzika.
A tak to popiernicza jak dzika. gaz robi robote.
W sumie to sprzedam opla od kwietnia auto służbowe i Zafirkę trzeba będzie sprzedać... Dadzo... VW Caddy w dieslu
Auto ma teraz 184tys i dalej sobie radzi świetnie.
ale...
1. Pojawił się olej tam gdzie fajka wchodzi na świece
I to jest pewnie powód dla którego 4 raz wymieniam listwę z fajkami. Pewnie uszczelka pod klawiaturą walnięta.
2. Z konsoli zeszła mi farba z jednego guzika.
A tak to popiernicza jak dzika. gaz robi robote.
W sumie to sprzedam opla od kwietnia auto służbowe i Zafirkę trzeba będzie sprzedać... Dadzo... VW Caddy w dieslu
Ostatnio zmieniony 07 sie 2022, 09:28 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- dawkus
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: CH
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: ZZZ
Tak wiec Zafi trzepnęła 200 000 Nie sadziłem ze tyle czasu będę ja miał Ale chyba będę celować na 300 000... auto ma olej zmieniany co 10-17tys km, wszystko działa jak trzeba.
Wyciek przy świecy był spowodowany uszkodzeniem uszczelki nad klawiaturą.
Niebawem wymiana rozrządu i wszystkiego co do dokoła trzeba
Polecam Tarcze ATE POWERDISC i ceramiczne klocki ATE. 120kkm na komplecie i dalej się nie kończy.
Gdzie z tylu założyłem zwykle ATE i klocki już raz zmieniałem po 50 000km...
po za tym to wszystko działa...
a! pękła mi rura od chłodzenia... tzn. tylko się sączyło to ja wymieniłem...
Navi bym chętnie zaktualizował ale się zastanawiam. Bo może i też czas na sprzedaż... albo na te 300kkm Sam nie wiem
A dodam że mam służbowego VW CADDY i to jest jakiś holzwagen normalnie. Nie kupujcie tego!!! Zafira po 200kkm jest w lepszym stanie niż skrzypiące i działające jak traktor drzwi, plastiki itp.
Wyciek przy świecy był spowodowany uszkodzeniem uszczelki nad klawiaturą.
Niebawem wymiana rozrządu i wszystkiego co do dokoła trzeba
Polecam Tarcze ATE POWERDISC i ceramiczne klocki ATE. 120kkm na komplecie i dalej się nie kończy.
Gdzie z tylu założyłem zwykle ATE i klocki już raz zmieniałem po 50 000km...
po za tym to wszystko działa...
a! pękła mi rura od chłodzenia... tzn. tylko się sączyło to ja wymieniłem...
Navi bym chętnie zaktualizował ale się zastanawiam. Bo może i też czas na sprzedaż... albo na te 300kkm Sam nie wiem
A dodam że mam służbowego VW CADDY i to jest jakiś holzwagen normalnie. Nie kupujcie tego!!! Zafira po 200kkm jest w lepszym stanie niż skrzypiące i działające jak traktor drzwi, plastiki itp.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2023, 09:04 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- dawkus
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: CH
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: ZZZ
Witam,
Tak tylko.
Miałem olej w układzie chłodzenia. Uszczelka pod chłodnica oleju.
Tak to rozrząd, klocki przód - znów ceramiczne i jakieś drobnostki.
Ta uszczelka trochę roboty bo turbo trzeba zdemontować, ale przy okazji sprawdzili luzy itp. Wszystko dobrze panie bobrze
230 000 już jest.
Tak tylko.
Miałem olej w układzie chłodzenia. Uszczelka pod chłodnica oleju.
Tak to rozrząd, klocki przód - znów ceramiczne i jakieś drobnostki.
Ta uszczelka trochę roboty bo turbo trzeba zdemontować, ale przy okazji sprawdzili luzy itp. Wszystko dobrze panie bobrze
230 000 już jest.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2022, 09:26 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- dawkus
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: CH
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: ZZZ
260 000
Wymiana wszystkich przewodów chłodniczych.
Zbiorniczka
Pompa wody i pasek
Problemy do zrobienia:
Czujniki parkowania, ciągle mam sprawdzić moduł komfortu czy cos
Poci się przy chłodnicy oleju
Tak to śmiga dalej. Cel 300 000 i zmiana
Wymiana wszystkich przewodów chłodniczych.
Zbiorniczka
Pompa wody i pasek
Problemy do zrobienia:
Czujniki parkowania, ciągle mam sprawdzić moduł komfortu czy cos
Poci się przy chłodnicy oleju
Tak to śmiga dalej. Cel 300 000 i zmiana
Ostatnio zmieniony 07 sie 2022, 09:25 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:22
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: GLC
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Az się uśmiechnąłem czytając twojego posts super przebieg, tyle km jednym autem i to zafira gratulacje! ciśnij do 400tys albo i dalej
Ostatnio zmieniony 07 sie 2022, 09:24 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
Zafira C A20DTH + Corsa D A14XER
- dawkus
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: CH
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: ZZZ
No i du**...
https://www.instagram.com/reel/Cypl0a_K ... M5NmIwOQ==
Bede mial chwile to opisze problem. Auto w autochallange wiec bedzie film z naprawy.
https://www.instagram.com/reel/Cypl0a_K ... M5NmIwOQ==
Bede mial chwile to opisze problem. Auto w autochallange wiec bedzie film z naprawy.