[A] - Lysyman - 2,0 DTI Elegance, 101 KM, 2001, manual

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Lysyman
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:42
Imię: Damian
Lokalizacja: Katowice
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y2.0DTH
Gender:

#16 Post autor: Lysyman »

po kolei kolejne zmiany w Zośce:
Montaż schowka z Vectry B:
Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Wszystkie operacje robione zgodnie z Tutkami znalezionymi na forum

EDIT
zmiana mieszka na nowy:

Obrazek, do tego doszedł pokrowiec na kierownice w odpowiednich kolorach
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2017, 18:33 przez Lysyman, łącznie zmieniany 3 razy.
Bez pasa Bez przebaczenia...


...zapnij pasy

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#17 Post autor: Maćku »

Schowek super sprawa u mnie to nie ma racji bytu :P
Obrazek

Lysyman
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:42
Imię: Damian
Lokalizacja: Katowice
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y2.0DTH
Gender:

#18 Post autor: Lysyman »

Czas na wspomnianą wcześniej wkładkę- było z tym sporo wariacji ale efekt końcowy zadowalający:
1)wyciągamy caly zamek z wkładką- opis na forum
2) ściągamy plastikowy element , pokazuje nam się spinka
3) demontujemy spinkę na trzpieniu mala o średnicy ok 8mm (mały sieger)
4)ściągamy element podtrzymywany przez wspomniana spinkę
5)demontujemy dużą spinkę (wkładka a raczej wspomniana spinka była tak ufajdana syfem ,że nie umiałem jej znaleźć i tam zawiesiłem się wcześniej przy próbach demontażu wkładki)-spinka (duży sieger) jest zamontowany dość głęboko i prawie go nie widać. Duży sieger podtrzymuje podkladkę trzymającą dużą sprężynę.
6) wyciągamy korpus zamka
7) wyciągamy wkładkę z chromowanym kapslem
8) rozwiercamy zaklepanie kapsel(chrom)-wkładka.
9) ściągamy kapsel (chrom)
10) wyciągamy wkładkę- UWAGA na możliwość wysypania pinów i sprężynek (choć jest tam tyle syfu i często rdzy, że piny są unieruchomione stąd często kłopoty przy próbach przekręcania kluczyka . Czyścimy wszystko w małym pojemniczku( ja wykorzystałem środek do czyszczenia tarcz hamulcowych)- środek jest moim małym niezbędnikiem do czyszczenia prawie wszystkiego.

Kiedy mamy wyczyszczoną wkładkę z pinami i sprężynkami możemy mając inną starą wkładkę bawić się w dopasowywanie pinów do kluczyków- ja dopasowałem do kupionej nowej wkładki tą będącą w klapie bagażnika i tą która była wcześniej w drzwiach. mam więc trzy wkładki pasujące pod jeden (komplet dwóch) kluczyków. Montaż wkładki w odwrotnej kolejności tylko trzeba uważać przy nowym zaklepaniu bo latwo można pozgniatać korpus z wkładką co utrudni jej obracanie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

EDIT
doszły też pokrowce, które jak już wcześniej wspominałem dzięki nabytym umiejętnościom szycia dosztukowałem pod moje widzimisię ;-) fotki poźniej

EDIT
Kolejna zmiana to półki w boczkach bagażnika- co najmniej lekko denerwowało mnie zbieranie rzeczy ,które tam kładłem więc postanowiłem zrobić male co nieco:

Potrzebne będą elastyczna linka zakupiona w "budowlance- Casto" koszt ok 3 zł za mb, wkrętarka z wiertlem pod linkę, kilka podkładek z otworem pod linkę, zapalniczka do lekkiego obtopienia zadziorów po wierceniu otworów.
Można zamontować linkę w całości, ja wolałem zrobić każdą z trzech oddzielnie , gdyby coś się stało zawsze dwie będą trzymać.
Dostęp do montażu jest ograniczony i Giganci z wielkimi łapskami będą mieli kłopot ale kto ma mniejsze ręce lub nie boi się poharatać tak jak ja to z jednej strony dostęp mamy po demontażu (kubeczków) pod napoje, a z drugiej strony od schowków przy kompresorze i apteczce:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

do tego zamontowałem sobie "uszy" zakupione za cenę kilku złociszy w w/w budowlance- montaż z kontrami po "drugiej stronie mocy"- przydają się do montażu linek z haczykami - świetnie trzymają bagaże.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2017, 18:31 przez Lysyman, łącznie zmieniany 1 raz.
Bez pasa Bez przebaczenia...


...zapnij pasy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”