po kolei kolejne zmiany w Zośce:
Montaż schowka z Vectry B:
Wszystkie operacje robione zgodnie z Tutkami znalezionymi na forum
EDIT
zmiana mieszka na nowy:
, do tego doszedł pokrowiec na kierownice w odpowiednich kolorach
[A] - Lysyman - 2,0 DTI Elegance, 101 KM, 2001, manual
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 sie 2016, 12:42
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y2.0DTH
- Gender:
Czas na wspomnianą wcześniej wkładkę- było z tym sporo wariacji ale efekt końcowy zadowalający:
1)wyciągamy caly zamek z wkładką- opis na forum
2) ściągamy plastikowy element , pokazuje nam się spinka
3) demontujemy spinkę na trzpieniu mala o średnicy ok 8mm (mały sieger)
4)ściągamy element podtrzymywany przez wspomniana spinkę
5)demontujemy dużą spinkę (wkładka a raczej wspomniana spinka była tak ufajdana syfem ,że nie umiałem jej znaleźć i tam zawiesiłem się wcześniej przy próbach demontażu wkładki)-spinka (duży sieger) jest zamontowany dość głęboko i prawie go nie widać. Duży sieger podtrzymuje podkladkę trzymającą dużą sprężynę.
6) wyciągamy korpus zamka
7) wyciągamy wkładkę z chromowanym kapslem
rozwiercamy zaklepanie kapsel(chrom)-wkładka.
9) ściągamy kapsel (chrom)
10) wyciągamy wkładkę- UWAGA na możliwość wysypania pinów i sprężynek (choć jest tam tyle syfu i często rdzy, że piny są unieruchomione stąd często kłopoty przy próbach przekręcania kluczyka . Czyścimy wszystko w małym pojemniczku( ja wykorzystałem środek do czyszczenia tarcz hamulcowych)- środek jest moim małym niezbędnikiem do czyszczenia prawie wszystkiego.
Kiedy mamy wyczyszczoną wkładkę z pinami i sprężynkami możemy mając inną starą wkładkę bawić się w dopasowywanie pinów do kluczyków- ja dopasowałem do kupionej nowej wkładki tą będącą w klapie bagażnika i tą która była wcześniej w drzwiach. mam więc trzy wkładki pasujące pod jeden (komplet dwóch) kluczyków. Montaż wkładki w odwrotnej kolejności tylko trzeba uważać przy nowym zaklepaniu bo latwo można pozgniatać korpus z wkładką co utrudni jej obracanie.
EDIT
doszły też pokrowce, które jak już wcześniej wspominałem dzięki nabytym umiejętnościom szycia dosztukowałem pod moje widzimisię ;-) fotki poźniej
EDIT
Kolejna zmiana to półki w boczkach bagażnika- co najmniej lekko denerwowało mnie zbieranie rzeczy ,które tam kładłem więc postanowiłem zrobić male co nieco:
Potrzebne będą elastyczna linka zakupiona w "budowlance- Casto" koszt ok 3 zł za mb, wkrętarka z wiertlem pod linkę, kilka podkładek z otworem pod linkę, zapalniczka do lekkiego obtopienia zadziorów po wierceniu otworów.
Można zamontować linkę w całości, ja wolałem zrobić każdą z trzech oddzielnie , gdyby coś się stało zawsze dwie będą trzymać.
Dostęp do montażu jest ograniczony i Giganci z wielkimi łapskami będą mieli kłopot ale kto ma mniejsze ręce lub nie boi się poharatać tak jak ja to z jednej strony dostęp mamy po demontażu (kubeczków) pod napoje, a z drugiej strony od schowków przy kompresorze i apteczce:
do tego zamontowałem sobie "uszy" zakupione za cenę kilku złociszy w w/w budowlance- montaż z kontrami po "drugiej stronie mocy"- przydają się do montażu linek z haczykami - świetnie trzymają bagaże.
1)wyciągamy caly zamek z wkładką- opis na forum
2) ściągamy plastikowy element , pokazuje nam się spinka
3) demontujemy spinkę na trzpieniu mala o średnicy ok 8mm (mały sieger)
4)ściągamy element podtrzymywany przez wspomniana spinkę
5)demontujemy dużą spinkę (wkładka a raczej wspomniana spinka była tak ufajdana syfem ,że nie umiałem jej znaleźć i tam zawiesiłem się wcześniej przy próbach demontażu wkładki)-spinka (duży sieger) jest zamontowany dość głęboko i prawie go nie widać. Duży sieger podtrzymuje podkladkę trzymającą dużą sprężynę.
6) wyciągamy korpus zamka
7) wyciągamy wkładkę z chromowanym kapslem
rozwiercamy zaklepanie kapsel(chrom)-wkładka.
9) ściągamy kapsel (chrom)
10) wyciągamy wkładkę- UWAGA na możliwość wysypania pinów i sprężynek (choć jest tam tyle syfu i często rdzy, że piny są unieruchomione stąd często kłopoty przy próbach przekręcania kluczyka . Czyścimy wszystko w małym pojemniczku( ja wykorzystałem środek do czyszczenia tarcz hamulcowych)- środek jest moim małym niezbędnikiem do czyszczenia prawie wszystkiego.
Kiedy mamy wyczyszczoną wkładkę z pinami i sprężynkami możemy mając inną starą wkładkę bawić się w dopasowywanie pinów do kluczyków- ja dopasowałem do kupionej nowej wkładki tą będącą w klapie bagażnika i tą która była wcześniej w drzwiach. mam więc trzy wkładki pasujące pod jeden (komplet dwóch) kluczyków. Montaż wkładki w odwrotnej kolejności tylko trzeba uważać przy nowym zaklepaniu bo latwo można pozgniatać korpus z wkładką co utrudni jej obracanie.
EDIT
doszły też pokrowce, które jak już wcześniej wspominałem dzięki nabytym umiejętnościom szycia dosztukowałem pod moje widzimisię ;-) fotki poźniej
EDIT
Kolejna zmiana to półki w boczkach bagażnika- co najmniej lekko denerwowało mnie zbieranie rzeczy ,które tam kładłem więc postanowiłem zrobić male co nieco:
Potrzebne będą elastyczna linka zakupiona w "budowlance- Casto" koszt ok 3 zł za mb, wkrętarka z wiertlem pod linkę, kilka podkładek z otworem pod linkę, zapalniczka do lekkiego obtopienia zadziorów po wierceniu otworów.
Można zamontować linkę w całości, ja wolałem zrobić każdą z trzech oddzielnie , gdyby coś się stało zawsze dwie będą trzymać.
Dostęp do montażu jest ograniczony i Giganci z wielkimi łapskami będą mieli kłopot ale kto ma mniejsze ręce lub nie boi się poharatać tak jak ja to z jednej strony dostęp mamy po demontażu (kubeczków) pod napoje, a z drugiej strony od schowków przy kompresorze i apteczce:
do tego zamontowałem sobie "uszy" zakupione za cenę kilku złociszy w w/w budowlance- montaż z kontrami po "drugiej stronie mocy"- przydają się do montażu linek z haczykami - świetnie trzymają bagaże.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2017, 18:31 przez Lysyman, łącznie zmieniany 1 raz.
Bez pasa Bez przebaczenia...
...zapnij pasy
...zapnij pasy