[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Z18XE + LPG ( przełączanie na LPG 30 st. reduktora), od 3 tyg. mam wrażenie, że silnik mi nie nagrzewa się tak szybko jak to było do pewnego czasu. Auto stało całą noc, temp 2 stopnie. Odpalam i jadę bez zbędnego stania w korku przełączenie na gaz dopiero po 1,7km (prędkość 60), potem wjeżdżam na DK cały czas prędkość 90-100 i wskazówka dopiero zaczęła się podnosić 3.9km, pełne na wskazówce 90st. po 6,5 km. Też tak macie ? normalny jest to czas nagrzewania silnika, czy po prostu czas na termostat.
pozdrawiam
pozdrawiam
Silnik 1,8 125 km , normalnie autko nagrzewało się do temperatury 85 st. i taką temperaturę miałem cały czas chyba że stałem w korku to wtedy wzrastała, a ostatnio jak stanę na światłach temperatura wzrasta tak do około 88 st.. Jak ruszę to potrzebuje z 1 km żeby spadła do 85 st. jak w ogóle zdąży spaść bo za chwile kolejne światła i dalej ma te ok. 88 st.. Dodam że to wszystko przy temperaturze ok. 10 st. na polu. Czy wszystko jest w porządku czy coś zaczyna niedomagać. Wczoraj dolałem mu płynu chłodzącego bo miał takie minimum i teraz jest max..
Ostatnio zmieniony 30 mar 2017, 08:20 przez glonik21, łącznie zmieniany 1 raz.
- misio
- Bywalec
- Posty: 160
- Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
- Imię: Michał
- Lokalizacja: LBI
- Auto: Zafira 2.0 opc
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Jak musisz dolewać płynu chłodniczego to coś nie tak, albo nieszczelność układu chłodzenia, albo padła uszczelka pod głowicą. Poza tym powielasz post w 2 tematach.glonik21 pisze:Silnik 1,8 125 km , normalnie autko nagrzewało się do temperatury 85 st. i taką temperaturę miałem cały czas chyba że stałem w korku to wtedy wzrastała, a ostatnio jak stanę na światłach temperatura wzrasta tak do około 88 st.. Jak ruszę to potrzebuje z 1 km żeby spadła do 85 st. jak w ogóle zdąży spaść bo za chwile kolejne światła i dalej ma te ok. 88 st.. Dodam że to wszystko przy temperaturze ok. 10 st. na polu. Czy wszystko jest w porządku czy coś zaczyna niedomagać. Wczoraj dolałem mu płynu chłodzącego bo miał takie minimum i teraz jest max..
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Masz w normie, jak miałem zafirę A i 1,5 km do pracy, to na gaz mi się przełączał gdzieś po 1,5 km (zimą), a do pełnego nagrzania to też kilka km przejeżdżałem...Latem wiadomo szybciej, wystarczył niecały kilometr do przełączenia na gaz..Jak masz wrażenie, że jednak trochę dłużej ci się nagrzewa, to może termostat już się nie domyka do końca, i puszcza obieg na chłodnicę, musiałbyś zobaczyć czy wąż do chłodnicy jest ciepły jak silnik ma np 70stopniOficer pisze:Z18XE + LPG ( przełączanie na LPG 30 st. reduktora), od 3 tyg. mam wrażenie, że silnik mi nie nagrzewa się tak szybko jak to było do pewnego czasu. Auto stało całą noc, temp 2 stopnie. Odpalam i jadę bez zbędnego stania w korku przełączenie na gaz dopiero po 1,7km (prędkość 60), potem wjeżdżam na DK cały czas prędkość 90-100 i wskazówka dopiero zaczęła się podnosić 3.9km, pełne na wskazówce 90st. po 6,5 km. Też tak macie ? normalny jest to czas nagrzewania silnika, czy po prostu czas na termostat.
pozdrawiam
W zafirze b teraz na gaz przełącza mi się dość podobnie, czyli po 500m do 2km w zależności od temperatury zewnętrznej (czy -20 czy +40)
Zależy co jaki czas dolewasz, układ nie jest 100% hermetyczny, zwłaszcza w używanym 10 letnim aucie. Często są jakieś maleńkie nieszczelności w układzie, np przy opaskach zaciskowych węży, i nic nie kapie nigdzie, a bardziej odparowuje przy gorącym układzie. Ja też raz na jakiś czas po troszkę dolewałem u siebie - może z raz do roku po 100 ml do zbiorniczka.glonik21 pisze:Silnik 1,8 125 km , normalnie autko nagrzewało się do temperatury 85 st. i taką temperaturę miałem cały czas chyba że stałem w korku to wtedy wzrastała, a ostatnio jak stanę na światłach temperatura wzrasta tak do około 88 st.. Jak ruszę to potrzebuje z 1 km żeby spadła do 85 st. jak w ogóle zdąży spaść bo za chwile kolejne światła i dalej ma te ok. 88 st.. Dodam że to wszystko przy temperaturze ok. 10 st. na polu. Czy wszystko jest w porządku czy coś zaczyna niedomagać. Wczoraj dolałem mu płynu chłodzącego bo miał takie minimum i teraz jest max..
Jak piję więcej, kopci na biało (nawet jak gorący silnik, bo w zimnym odparowuje woda z tłumika),węże twardnieją itp, to wtedy uszczelka głowicy. Można też zrobić test spalin w zbiorniczku
Ostatnio zmieniony 30 mar 2017, 14:06 przez mariusz_technik, łącznie zmieniany 2 razy.
Dolewke robie ze dwa razy w roku .. Najczesciej przez zimę.. Dodam jeszcze ze jak autko nie bylo jeszcze nagrzane tak przy 60 st waz dochodzacy do chlodnicy byl lekko cieply.. Głównie pytam o te skoki temp . czy w waszych zafirach trzyma temperature czy sa wachania? Dzis jadac w trasie pod gorke temp. rosla do ok. 88 a jadac z goreczki spadala do 85 ..Na goracymsilniku nie kopci na biało.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2017, 20:24 przez glonik21, łącznie zmieniany 1 raz.
- misio
- Bywalec
- Posty: 160
- Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
- Imię: Michał
- Lokalizacja: LBI
- Auto: Zafira 2.0 opc
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Wg mnie lekkie wachania temperatury są normalne, np. wiosną lub latem w korkach miejskich zawsze się delikatnie podniesie. Najgorzej jak w ogóle się nie nagrzewa lub za mocno grzeje.glonik21 pisze:Dolewke robie ze dwa razy w roku .. Najczesciej przez zimę.. Dodam jeszcze ze jak autko nie bylo jeszcze nagrzane tak przy 60 st waz dochodzacy do chlodnicy byl lekko cieply.. Głównie pytam o te skoki temp . czy w waszych zafirach trzyma temperature czy sa wachania? Dzis jadac w trasie pod gorke temp. rosla do ok. 88 a jadac z goreczki spadala do 85 ..Na goracymsilniku nie kopci na biało.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
- Mxrek
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 21:51
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
misio pisze:Jak musisz dolewać płynu chłodniczego to coś nie tak, albo nieszczelność układu chłodzenia, albo padła uszczelka pod głowicą. Poza tym powielasz post w 2 tematach.glonik21 pisze:Silnik 1,8 125 km , normalnie autko nagrzewało się do temperatury 85 st. i taką temperaturę miałem cały czas chyba że stałem w korku to wtedy wzrastała, a ostatnio jak stanę na światłach temperatura wzrasta tak do około 88 st.. Jak ruszę to potrzebuje z 1 km żeby spadła do 85 st. jak w ogóle zdąży spaść bo za chwile kolejne światła i dalej ma te ok. 88 st.. Dodam że to wszystko przy temperaturze ok. 10 st. na polu. Czy wszystko jest w porządku czy coś zaczyna niedomagać. Wczoraj dolałem mu płynu chłodzącego bo miał takie minimum i teraz jest max..
Jeśli płyn ubywa i mokra jest gąbka przy numerze vin pod fotelem pasażera, to padła nagrzewnica ?
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Ja mam z klimatyzacja i jeden wiatrak i zalacza sie dopiero po przekroczeniu 90 praru stopni .. Na to wychodzi ze nie mam tego pierwszego biegu .. Ktos wie kiedy załącza sie wiatrak ?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 21:40 przez glonik21, łącznie zmieniany 1 raz.
- regan18
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
- Lokalizacja: Jarocin
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam wszystkich. Odgrzeje trochę temat. Otóż moja Zafira ciężko dochodzi do swojej temperatury. Chciałem trochę zaoszczędzić i kupiłem sam wkład. W między czasie dostałem także obudowę z termostatem używana za darmo. Niestety na mojej i tamtej obudowie na każdym z wkładów poprzez sprawdzenie woda szczelności przepuszczają obie. Sprawdziłem 2 używane wkłady i 1 nowy. Czytałem o wzerach które to powodują. I tu moje pytanie bo znalazłem na YouTube taki filmik https://youtu.be/7fXyzEL-y4A co to za uszczelka założona na ten wkład? W najgorszym wypadku kupię cały nowy ale może uda się to zrobić taniej 😁