[A] Zafira A 2.0DTL Webasto by M
- M
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 21:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira A 2.0DTL COMFORT
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTL
[A] Zafira A 2.0DTL Webasto by M
Można by rzec "dość pospolita" wersja.
Srebrne 2.0 DTL w wersji Comfort. >330 000 przebiegu, od 2008 roku w kraju.
Liczba właścicieli = X + 5
Gdzie: X= niewiadoma ilość obywateli Reichu
Średnia wieku dotychczasowych właścicieli w Polsce= 58,7 lat (co może i dobrze wróży).
W aucie była wcześniej zrobiona pompa wspomagania, oraz ABS.
Do zrobienia, wymiana łańcucha rozrządu (mechanik zaleca, acz podobno nie pilne), trzeba również coś zrobić z urwaną świecą żarową. Turbina w dobrej kondycji, silnik nie puszcza oleju (oprócz uszczelki pod chłodnicą oleju). Pompa wtryskowa to wielka niewiadoma, choć podobno ciśnienia są dobre. Z elektryki, to oczywiście kable w tylnych drzwiach, centralny zamek, oraz lusterka, które pomimo posiadania piktogramu- nie grzeją. Błędów nie wywala (oprócz świecy żarowej), Do wymiany skraplacz klimatyzacji, bo dziura po kamyczku i układ pusty jak portfel przed wypłatą.
Przednia szyba już po wymianie, bo oryginalna była tak porysowana, jakby komuś się pomyliła z emaliowanym garnkiem i chciał ją piaskiem doszorować do czysta...
W planach przeróbka na DTL. Krótki skraplacz klimatyzacji już czeka na montaż (będzie rzeźba), potem kupno intercolera i jego montaż (kolejna rzeźba) i już tylko wyczarowanie rur, oraz modyfikacja programu.
Generalnie auto było tanie (kupione za 4 k zł), więc można spokojnie doinwestować.
Poprzedni właściciel dorzucił jeszcze komplet letnich opon na oryginalnych alufelgach, nowy akumulator, oraz oplowski bagażnik dachowy w "wysokiej" wersji (podobno często go używał jak w góry na narty śmigał)
Na chwilę obecną zorganizowałem już porządną: kamerkę, gaśnicę, apteczkę oraz lampę ostrzegawczo/roboczą HELLA. Siatkę też niestety trzeba było dokupić- w samochodzie jej nie było (brak schowka pod tylną kanapą)
Srebrne 2.0 DTL w wersji Comfort. >330 000 przebiegu, od 2008 roku w kraju.
Liczba właścicieli = X + 5
Gdzie: X= niewiadoma ilość obywateli Reichu
Średnia wieku dotychczasowych właścicieli w Polsce= 58,7 lat (co może i dobrze wróży).
W aucie była wcześniej zrobiona pompa wspomagania, oraz ABS.
Do zrobienia, wymiana łańcucha rozrządu (mechanik zaleca, acz podobno nie pilne), trzeba również coś zrobić z urwaną świecą żarową. Turbina w dobrej kondycji, silnik nie puszcza oleju (oprócz uszczelki pod chłodnicą oleju). Pompa wtryskowa to wielka niewiadoma, choć podobno ciśnienia są dobre. Z elektryki, to oczywiście kable w tylnych drzwiach, centralny zamek, oraz lusterka, które pomimo posiadania piktogramu- nie grzeją. Błędów nie wywala (oprócz świecy żarowej), Do wymiany skraplacz klimatyzacji, bo dziura po kamyczku i układ pusty jak portfel przed wypłatą.
Przednia szyba już po wymianie, bo oryginalna była tak porysowana, jakby komuś się pomyliła z emaliowanym garnkiem i chciał ją piaskiem doszorować do czysta...
W planach przeróbka na DTL. Krótki skraplacz klimatyzacji już czeka na montaż (będzie rzeźba), potem kupno intercolera i jego montaż (kolejna rzeźba) i już tylko wyczarowanie rur, oraz modyfikacja programu.
Generalnie auto było tanie (kupione za 4 k zł), więc można spokojnie doinwestować.
Poprzedni właściciel dorzucił jeszcze komplet letnich opon na oryginalnych alufelgach, nowy akumulator, oraz oplowski bagażnik dachowy w "wysokiej" wersji (podobno często go używał jak w góry na narty śmigał)
Na chwilę obecną zorganizowałem już porządną: kamerkę, gaśnicę, apteczkę oraz lampę ostrzegawczo/roboczą HELLA. Siatkę też niestety trzeba było dokupić- w samochodzie jej nie było (brak schowka pod tylną kanapą)
Ostatnio zmieniony 13 sty 2018, 20:06 przez Rybka, łącznie zmieniany 3 razy.
Poprzednio też miałem DTL z 2000 roku 82 konie totalny muł ale auto wspominam dobrze nie psuło się z tym łańcuchem to co rozciągnął się ? nie spotkałem się jeszcze z tym żeby go wymieniać co do świecy są spece co wykręcają bez zdejmowania głowicy ale nie jest to tanie kable w drzwiach to standart ale to szybka i łatwa naprawa miałem to w poprzedniej i dzisiejszej zafirce co do pompy to przez cały czas to będzie niewiadoma kosztowna sprawa oby ci służył pozdrawiam
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Bezawaryjnych kilometrów
- M
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 21:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira A 2.0DTL COMFORT
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTL
Muł to był, jak wywalało check'a, (miesiąc czasu jeździłem z przetartym przewodem podciśnień). Jak człowiek się przyzwyczaił do"kagańca" to po jego zdjęciu- jakby inne auto.smerw4 pisze:Poprzednio też miałem DTL z 2000 roku 82 konie totalny muł ale auto wspominam dobrze nie psuło się z tym łańcuchem to co rozciągnął się ? nie spotkałem się jeszcze z tym żeby go wymieniać co do świecy są spece co wykręcają bez zdejmowania głowicy ale nie jest to tanie kable w drzwiach to standart ale to szybka i łatwa naprawa miałem to w poprzedniej i dzisiejszej zafirce co do pompy to przez cały czas to będzie niewiadoma kosztowna sprawa oby ci służył pozdrawiam
Łańcuch jest lekko wyciągnięty i trochę hałasuje uderzając o elementy obudowy (byłem na ogólnym przeglądzie u dwóch mechaników i obydwoje zwrócili na ten hałas uwagę, więc nie było mowy o przypadku). Ściągnięcie pokrywy pozwoliło się coś niecoś rozeznać w sytuacji. Stanęło na tym, że "trzeba nasłuchiwać czy się nie pogarsza"
-Najprawdopodobniej pojeżdżę jeszcze 9 tys, do kolejnej wymiany oleju, przed czym odstawię silnik do remontu
- michał0987
- Mieszkaniec
- Posty: 225
- Rejestracja: 31 maja 2016, 14:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: RDM
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20let
- Kontakt:
- M
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 21:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira A 2.0DTL COMFORT
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTL
Byłem ostatnio w INTER CARS po olej silnikowy. Pan z obsługi klienta pyta o dane pojazdu. Podałem dowód rejestracyjny. Pan popatrzył zrobił lekko skwaszoną minę i powiedział:Lysyman pisze:jak na "gromadkę właścicieli i odpowiedni przebieg to wygląda całkiem sympatycznie. Teraz zakasać rękawy i powoli eliminować to co konieczne i to co Ci nie pasuje. jestem na podobnym etapie więc wiem co masz i co będziesz miał :-)
"2.0, 82 konie... taka sama zafira jak moja, ojojoj...."
-Te ojojoj było bardzo wymowne
- M
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 21:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira A 2.0DTL COMFORT
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTL
W ramach ciekawostki:)
Nie sądziłem, że skraplacz od klimy może być aż tak zawalony syfem... Dodatkowo dziurawy jak rzeszoto i z poodklejanymi lamelami.
Jutro nabicie po wymianie i próba uruchomienia układu- choć może być różnie, biorąc pod uwagę że klima nie była uruchamiana przez fiu fiu... czasu :p
Nie sądziłem, że skraplacz od klimy może być aż tak zawalony syfem... Dodatkowo dziurawy jak rzeszoto i z poodklejanymi lamelami.
Jutro nabicie po wymianie i próba uruchomienia układu- choć może być różnie, biorąc pod uwagę że klima nie była uruchamiana przez fiu fiu... czasu :p
- M
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 21:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira A 2.0DTL COMFORT
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTL
Z tym zabezpieczeniem to rzeczywiście fajna sprawa, od razu nawet wygląda solidniej:)Sumik pisze:To dolegliwość Opla. Tak samo jest w ZB. Jak masz taką możliwość to kup parownik z NRF-a lub Nissensa który jest dodatkowo zabezpieczony specjalną farbą. Zabezpieczy to element przed szybkim utlenianiem.
Oczywiście dla 100% pewności założyłem siateczkę ochronna we wlocie powietrza w zderzaku.
Układ nabity z kontrastem UV, na razie działa:) Sprężarka jeszcze się nie rozsypała:P
Kompleksowy koszt uruchomienia klimy (z nabiciem czynnika, filtrem kabinowym itp) to 550 zł z skraplaczem BEHR i oszuszaczem Nissen