Sprzęgło silnik 1.8 Z18XER
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Co do koła zamachowego to jedyne co może się tam zużyć to płaszczyzna. Możliwe że miałeś wyjechane koło zamachowe i po zmianie wszystko zaczęło dolegać tak jak powinno.
Ogólnie to dziwna sytuacja że mechanik założył coś bez dekodowania VIN-u, ale katalogi pokazują ze to i to występuje w ZB 1.8. Zakładam że to leżało po stronie koła, i jeżlei teraz działa to nie ma sensu tego zmieniać. Takie jest moje zdanie.
Ogólnie to dziwna sytuacja że mechanik założył coś bez dekodowania VIN-u, ale katalogi pokazują ze to i to występuje w ZB 1.8. Zakładam że to leżało po stronie koła, i jeżlei teraz działa to nie ma sensu tego zmieniać. Takie jest moje zdanie.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 kwie 2017, 18:35
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Żarów
- Auto: Opel Zafira B Sport
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 kwie 2017, 18:35
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Żarów
- Auto: Opel Zafira B Sport
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 kwie 2017, 18:35
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Żarów
- Auto: Opel Zafira B Sport
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Masakra...
Check to nie problem bo jak nie było to może tylko wystarczy zdiagnozować i może wpiąć jakąś wtyczkę.
Co do przestawionej kierownicy to nic nie rozumiem. Nawet gdyby demontował całe sanki do demontażu skrzynie to i tak po skręceniu nie powinno się nic stać z kierownicą. Co ten gość odje......
Check to nie problem bo jak nie było to może tylko wystarczy zdiagnozować i może wpiąć jakąś wtyczkę.
Co do przestawionej kierownicy to nic nie rozumiem. Nawet gdyby demontował całe sanki do demontażu skrzynie to i tak po skręceniu nie powinno się nic stać z kierownicą. Co ten gość odje......
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 kwie 2017, 18:35
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Żarów
- Auto: Opel Zafira B Sport
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Podczas wymiany sprzęgła , trzeba wyjąć skrzynię. Skoro tak, to trzeba wypiąć kolumne kierowniczą i pewnie po ponownym skręceniu kierownica musiała sie lekko przekręcić , czego mechanik nie dojrzał swoim bacznym wzrokiem. trzeba to skorygować . U mnie było podobnie , tyle ,że u mnie to kierownica zrobiłą jeden obrót i jak to skręcił mechanik to miałem zero kierunków i zero zbieżności.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Nie no jasne.
Tylko że kilkadziesiąt razy w swojej karierze wymieniałem skrzynię z demontażem sanek i przed rozpięciem kolumny znaczyłem co i gdzie ma być. Nigdy nie miałem problemu ze skrętem ani zbieżnością.
Poza tym kolumna kierownicza zawsze była blokowana przez zapadkę w pozycji zero, stąd moje zdziwienie bo nigdy do takiego czegoś nie doszło.
Tylko że kilkadziesiąt razy w swojej karierze wymieniałem skrzynię z demontażem sanek i przed rozpięciem kolumny znaczyłem co i gdzie ma być. Nigdy nie miałem problemu ze skrętem ani zbieżnością.
Poza tym kolumna kierownicza zawsze była blokowana przez zapadkę w pozycji zero, stąd moje zdziwienie bo nigdy do takiego czegoś nie doszło.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 kwie 2017, 18:35
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Żarów
- Auto: Opel Zafira B Sport
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Aktualizacja po wizycie: check to błąd obwodu sondy lambda która była wypinana więc pewnie wtyczka nie styka. Na poprawki(głównie kierownica, bo wtyczkę sam ogarnę jeśli to tylko dopięcie) jestem umówiony po świętach, szkoda ze gość nie sprawdza wszystkiego dokładnie przed oddaniem auta. Co ciekawe teraz średnie spalanie na poziomie 8,2 bez wiekszego problemu, wcześniej trzeba było oszczędzać
Wtyczka ok, uszkodzony kabel od sondy. Ewidentnie czymś został przyciśnięty, z tego co już poczytałem lutowanie odpada...
Myślę że tu już można tą telenowele zakończyć bo przykro się robi.
Piotr
Posty pisane w krótkim odstępie czasu scalaj - rafant4011
Wtyczka ok, uszkodzony kabel od sondy. Ewidentnie czymś został przyciśnięty, z tego co już poczytałem lutowanie odpada...
Myślę że tu już można tą telenowele zakończyć bo przykro się robi.
Piotr
Posty pisane w krótkim odstępie czasu scalaj - rafant4011
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2017, 10:15 przez golabek1980, łącznie zmieniany 2 razy.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 sie 2017, 21:47
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Auto: Zafira C 1,4 Turbo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
- Gender:
golabek1980 pisze:Przeniesione we właściwe miejsce
"Witam
Jeżdzę ZB już dwa lata. Nagle pojawił się problem ze ślizganiem sprzęgła. Okazało się że padł docisk. Decyzja podjęta że wymieniam calość: tarcza, docisk i wysprzęglik. Mechanik wymienił sprzęgło które zamówił sam. Po wymianie ślizganie jak bylo tak jest. Winne niby koło zamachowe, koło zamachowe wymienione, sprzęgło działa. Coś mnie jednak podkusiło i sprawdzilem jakie sprzęgło do niego przyszło. Okazało się, że hurtownia wysłała sprzęgło SACHS 3000990138 do numeru silnika: 20KC3240.
Po zdekodowaniu VINu i sprawdzeniu u kilku internetowych sprzedawców wychodzi ze właściwe sprzegło to SACHS 3000990160 od numeru silnika: 20KC3241.
Czy ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy tymi sprzęgłami? Boje się zostać przy rozwiązaniu, które działa dziś ale może szybko ulec uszkodzeniu.
Na ta chwile koszt zestaw sprzęgła, koło zamachowe(używka), robocizna 1600zl.
Witam
Poczytałem posty o sprzęgłach i zdecydowałem się tu wlepić.............
Już mnie ku....ca bierze z tym chyba sprzęgłem
Najpierw problem był ewidentny.... poszło sprzęgło - biegi ciężko wchodziły, wsteczny praktycznie wogole nie wchodził - zgrzytał, sprzęgło przy przyśpieszaniu się ślizgało i to mocno. Po rozbiórce przez mechanika wyszło że jakieś słoneczko poszło.
Mechanik wymienił sprzęgło nowe, nowy wysprzęglik. Na tym nowym sprzęgle przejechałem około 3000 km i problem się pojawił znów tzn. sprzęgło się ŚLIZGA
Jeżdżąc jak emeryt przy delikatnym przyspieszaniu sprzęgło normalnie nic się nie ślizga, jak tylko chce się gwałtownie przyspieszyc albo bym powiedział normalnie przyśpieszyć to czuć że sprzęgło się ślizga aż strach wyprzedzać nieraz. Chodzi jakbym automatem jechał. Trzeba go kręcić po 4 - 5 tys obrotów to wtedy idzie, przy niższych obrotach ciągle się slizga
Gołąbek piszesz ze docisk i koło zamachowe jeszcze......
Mechanik mówił że wymienił komplet tylko nie wiem czy docisk i te koło zasrane.
Co mam wymienić żeby normalnie chodził