Sprzęgło silnik 1.8 Z18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: Sumik »

Co do koła zamachowego to jedyne co może się tam zużyć to płaszczyzna. Możliwe że miałeś wyjechane koło zamachowe i po zmianie wszystko zaczęło dolegać tak jak powinno.

Ogólnie to dziwna sytuacja że mechanik założył coś bez dekodowania VIN-u, ale katalogi pokazują ze to i to występuje w ZB 1.8. Zakładam że to leżało po stronie koła, i jeżlei teraz działa to nie ma sensu tego zmieniać. Takie jest moje zdanie.

golabek1980
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2017, 18:35
Imię: Piotr
Lokalizacja: Żarów
Auto: Opel Zafira B Sport
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#17 Post autor: golabek1980 »

Niby tak mu VIN zdekodowali w hurtowni. Mam noc na rozkmine :) Najgorsze jeśli zmiana w sprzęgle była dlatego że te starsze szybciej się kończą.
Piotr

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: Sumik »

Pomogłem ile mogłem :piwo:
Decyzja należy do Ciebie. Ja osobiście nic bym nie robił.

golabek1980
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2017, 18:35
Imię: Piotr
Lokalizacja: Żarów
Auto: Opel Zafira B Sport
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#19 Post autor: golabek1980 »

Dzieki wielkie.
Ostatnie pytanie? A czy mozliwe ze np dociski roznia sie sila docisku?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: Sumik »

Tak może być, jednak stawiałbym na rodzaj okładzin w tarczy bo w dokładnym opisie jest mała różnica jednak czym to się różni to nie mam pojęcia.

golabek1980
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2017, 18:35
Imię: Piotr
Lokalizacja: Żarów
Auto: Opel Zafira B Sport
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#21 Post autor: golabek1980 »

Auto odebrane. Sprzęgło działa, zaczął świecić check engine, kirownica przedstawiona w lewo przy jeździe na wprost zmiana w lewo o jakieś 10 minut. Masakra jakaś

Skasowany użytkownik 6483

#22 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to chyba masz do regulacji czujnik skrętu kierownicy. Podejrzewam ,że nie wyłączają Ci sie równiez migacze tak?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: Sumik »

Masakra...
Check to nie problem bo jak nie było to może tylko wystarczy zdiagnozować i może wpiąć jakąś wtyczkę.
Co do przestawionej kierownicy to nic nie rozumiem. Nawet gdyby demontował całe sanki do demontażu skrzynie to i tak po skręceniu nie powinno się nic stać z kierownicą. Co ten gość odje...... :mur:

golabek1980
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2017, 18:35
Imię: Piotr
Lokalizacja: Żarów
Auto: Opel Zafira B Sport
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#24 Post autor: golabek1980 »

Jutro kolejna runda z mechanikiem :D
Kierunki działają normalnie, kierownica jest tak skręcone jakby ktoś źle ustawił ją przy ustawianiu zbieżności. Tylko co ma zbieżność do wymiany sprzęgła...
Co do checka to właśnie liczę na to że to jakaś źle dopięta wtyczka.

Piotr

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#25 Post autor: Sumik »

Jeżeli kierownica była dobrze przed naprawą a teraz jest źle to jedz i niech to ogarnie. Teoretycznie przed i po powinno być tak samo. W praktyce na pewno jakbyś pojechał na geometrię to zapewne by coś wyszło ale to były by jakieś delikatne różnice.

Skasowany użytkownik 6483

#26 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Podczas wymiany sprzęgła , trzeba wyjąć skrzynię. Skoro tak, to trzeba wypiąć kolumne kierowniczą i pewnie po ponownym skręceniu kierownica musiała sie lekko przekręcić , czego mechanik nie dojrzał swoim bacznym wzrokiem. trzeba to skorygować . U mnie było podobnie , tyle ,że u mnie to kierownica zrobiłą jeden obrót i jak to skręcił mechanik to miałem zero kierunków i zero zbieżności. :?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#27 Post autor: Sumik »

Nie no jasne.
Tylko że kilkadziesiąt razy w swojej karierze wymieniałem skrzynię z demontażem sanek i przed rozpięciem kolumny znaczyłem co i gdzie ma być. Nigdy nie miałem problemu ze skrętem ani zbieżnością.
Poza tym kolumna kierownicza zawsze była blokowana przez zapadkę w pozycji zero, stąd moje zdziwienie bo nigdy do takiego czegoś nie doszło.

golabek1980
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2017, 18:35
Imię: Piotr
Lokalizacja: Żarów
Auto: Opel Zafira B Sport
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#28 Post autor: golabek1980 »

Aktualizacja po wizycie: check to błąd obwodu sondy lambda która była wypinana więc pewnie wtyczka nie styka. Na poprawki(głównie kierownica, bo wtyczkę sam ogarnę jeśli to tylko dopięcie) jestem umówiony po świętach, szkoda ze gość nie sprawdza wszystkiego dokładnie przed oddaniem auta. Co ciekawe teraz średnie spalanie na poziomie 8,2 bez wiekszego problemu, wcześniej trzeba było oszczędzać ;)

Wtyczka ok, uszkodzony kabel od sondy. Ewidentnie czymś został przyciśnięty, z tego co już poczytałem lutowanie odpada...
Myślę że tu już można tą telenowele zakończyć bo przykro się robi.

Piotr
Posty pisane w krótkim odstępie czasu scalaj - rafant4011
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2017, 10:15 przez golabek1980, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#29 Post autor: mariusz_technik »

Zmień mechanika, bo widać że nie przykłada się do roboty

wuja82
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 21 sie 2017, 21:47
Imię: Adam
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Zafira C 1,4 Turbo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET
Gender:

#30 Post autor: wuja82 »

golabek1980 pisze:Przeniesione we właściwe miejsce :D
"Witam
Jeżdzę ZB już dwa lata. Nagle pojawił się problem ze ślizganiem sprzęgła. Okazało się że padł docisk. Decyzja podjęta że wymieniam calość: tarcza, docisk i wysprzęglik. Mechanik wymienił sprzęgło które zamówił sam. Po wymianie ślizganie jak bylo tak jest. Winne niby koło zamachowe, koło zamachowe wymienione, sprzęgło działa. Coś mnie jednak podkusiło i sprawdzilem jakie sprzęgło do niego przyszło. Okazało się, że hurtownia wysłała sprzęgło SACHS 3000990138 do numeru silnika: 20KC3240.
Po zdekodowaniu VINu i sprawdzeniu u kilku internetowych sprzedawców wychodzi ze właściwe sprzegło to SACHS 3000990160 od numeru silnika: 20KC3241.
Czy ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy tymi sprzęgłami? Boje się zostać przy rozwiązaniu, które działa dziś ale może szybko ulec uszkodzeniu.

Na ta chwile koszt zestaw sprzęgła, koło zamachowe(używka), robocizna 1600zl.

Witam

Poczytałem posty o sprzęgłach i zdecydowałem się tu wlepić.............

Już mnie ku....ca bierze z tym chyba sprzęgłem :evil:
Najpierw problem był ewidentny.... poszło sprzęgło - biegi ciężko wchodziły, wsteczny praktycznie wogole nie wchodził - zgrzytał, sprzęgło przy przyśpieszaniu się ślizgało i to mocno. Po rozbiórce przez mechanika wyszło że jakieś słoneczko poszło.

Mechanik wymienił sprzęgło nowe, nowy wysprzęglik. Na tym nowym sprzęgle przejechałem około 3000 km i problem się pojawił znów tzn. sprzęgło się ŚLIZGA :evil: :evil:
Jeżdżąc jak emeryt przy delikatnym przyspieszaniu sprzęgło normalnie nic się nie ślizga, jak tylko chce się gwałtownie przyspieszyc albo bym powiedział normalnie przyśpieszyć to czuć że sprzęgło się ślizga :evil: aż strach wyprzedzać nieraz. Chodzi jakbym automatem jechał. Trzeba go kręcić po 4 - 5 tys obrotów to wtedy idzie, przy niższych obrotach ciągle się slizga :evil:

Gołąbek piszesz ze docisk i koło zamachowe jeszcze......
Mechanik mówił że wymienił komplet tylko nie wiem czy docisk i te koło zasrane.

Co mam wymienić żeby normalnie chodził :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”