Szarpanie i nierówna praca Zafira B 1,7 CDTi

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Pawelek1980

#31 Post autor: Pawelek1980 »

Nie było mnie przy tym kolego ale chyba jakoś komputrem w serwisie Bosha ten czujnik sprawdzano.. chwilowe spalanie sprawdzę i napiszę..tak się skupiam na wskazówce obrotów że na spalanie nie zerknąłem..falowania już jako takiego nie ma jak wcześniej przed wymianą zaworu na pompie..to już drugi zawór bo po pierwszym auto trzymało cały czas ponad tysiąc obrotów czy ciepły czy zimny..teraz jak pisałem jest dużo lepiej gdyż jak się zagrzeje to obroty z jakichś 950 spadają na 800-850..są równe tylko przedział podałem bo idealnie nie widać na liczniku ile to..to by było ok tylko dziwna sprawa że jak silnik ciepły po każdym wrzuceniu na luz przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania obroty nie spadają zawsze na te niższe..są 2 sytuacje..auto na luzie się toczy i: 1)spadną na niskie ale jak auto zwalnia to chwilę przed zatrzymaniem podnoszą się na te wyższe a jak już całkiem stanie to spadną na te prawidłowe niższe zawsze; albo 2)są te wyższe na luzie tak samo a po zatrzymaniu całkowitym spadną na te prawidłowe.. auto jak stoi i zimne ma te wyższe obroty, jak stoi i ciepłe ma niższe prawidłowe-te sytuacje zrozumiałe ok git, coś nie tak jest tylko przy toczeniu się auta na luzie..wtedy występuje jedna z tych dwóch powyższych sytuacji.. dla mnie na tym ciepłym silniku sytuacja powinna być zawsze jednakowa spadek na te niższe obroty i tyle..dodam że nie ma znaczenia czy sprzęgło wciskam czy nie sytuacje są takie same nic to wciśnięcie czy puszczenie nie zmienia.. nie wiem gdzie szukać przyczyny., ciekawe ze nikt nie miał czegoś podobnego..

Awatar użytkownika
Mir
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2016, 15:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ

#32 Post autor: Mir »

Też [hide]obserwuję[/hide] obserwowałem falowanie obrotów w zakresie ~900 rpm.
Nie pomogło zwykłe czyszczenie EGR przez mechanika.
Opinia mechanika: waha się ale w granicach normy; do czasu wystąpienia błędów są bezradni.
Przestało jesienią i zimą po regeneracji alternatora i "zaglądaniu" do silnika.
[hide]Kilka dni temu powróciło.[/hide] W marcu na kilka dni powróciło.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2017, 22:11 przez Mir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#33 Post autor: rafant4011 »

Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, 10:42 przez rafant4011, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mir
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2016, 15:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ

#34 Post autor: Mir »

Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, 10:39 przez rafant4011, łącznie zmieniany 2 razy.

Pawelek1980

#35 Post autor: Pawelek1980 »

U mnie dodatkowo ostatnio 2 razy pracując na wolnych obrotach usłyszałem że silnik zaczął obroty zaniżać myślałem że zgaśnie bo było już naprawdę wolno..ale pozbierał się i wróciły do normalnych.. sytuacja dalej jak powyżej napisałem dziwna gdy auto się toczy i zatrzyma normalnieje..forum czytałem o falowaniu u mnie nie faluje tylko utrzymuje sie wyżej a po zatrzymaniu dopiero spada bądź tuż przed zatrzymaniem podnosi na chwilę a jak stanie obniży..zawór jest już drugi. na pierwszym trzymało auto obroty ponad tysiąc po zagrzaniu również..kolega z ze stronki mamhopla poradził wyczyścić przepustnicę ale narazie ciężko mi się za to zabrać tracę pomału nadzieję że to naprawię..a nikt tu nie podrzucił czy miał coś podobnego.. i gdzie szukać przyczyny.. znowu zawór? zbankrutuje jak je tak będę wymieniał..

Awatar użytkownika
celius
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 29 wrz 2017, 17:44
Imię: Przemas
Lokalizacja: Oborniki / WLKP
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: A17DTR

#36 Post autor: celius »

lolabel pisze:Witajcie :)
Taki problem mam od paru dni. Mianowicie po nocnym postoju hdy silnik jest zimny strasznie zaczyna sie dlawic i szarpac, szczegolnie na 1, 2 i 3 biegu. Po dodaniu gazu na chwile jakby traci moc i zaraz przyspiesza. Na rozgrzanym silniku problem jednak sporadycznie tez sie pojawia. Moze ktos ma pomysl od czego zaczac? Obroty na jalowym i na postoju najczesciej nierowne.
Stawiam na zawór SCV.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2017, 18:34 przez celius, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
QRZOL
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
Imię: Maciej
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#37 Post autor: QRZOL »

Też obstawiam zawór SCV . Przerabiam podobny problem u siebie w Zosi
Obrazek

Awatar użytkownika
cypis36
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 30 paź 2015, 06:31
Imię: Marcin
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Auto: Zafira B 1,7 CDTI 125kM COSMO
Model: COSMO
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#38 Post autor: cypis36 »

Cześć.
Z mojego doświadczenia i obserwacji pracy mojego silnika tzn. 1,7 CDTi - 125kM zapisuję co następuje:
a) Wymiana regulatora ciśnienia wtrysku (SCV) - falowanie obrotów na zimnym i ciepłym silniku,
b) Czyszczenie boost sensor - przygasanie (schodzenie z obrotów) silnika np. jak stoisz na światłach na tzw. luzie,
c) Czyszczenie EGR - podczas jazdy dławi się silnik - klei się zawór EGR.

Link dotyczy mojego boost sensor w dziale co dzisiaj zrobiłem z moim autkiem
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... start=5070

Pozdrawiam Marcin
Ostatnio zmieniony 28 lis 2017, 11:14 przez cypis36, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mir
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2016, 15:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ

#39 Post autor: Mir »

c.d.
Falowanie powróciło. Przestało falować po czyszczeniu EGR.
Stacje benzynowe mają proste rozwiązanie: tankuj u nas drogo a nie "niskiej jakości paliwa" zawierające "brud".

JohnDoe
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 23 mar 2018, 01:01
Imię: Hubert
Lokalizacja: Wołomin
Auto: Opel Zafira B 1.7
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#40 Post autor: JohnDoe »

1,7 cdti w tych Zafirach to chyba wszyskie falują, ja się już poddałem.

Dodano po 6 minutach 26 sekundach:
Mi jak padł ten zawór SCV, to nie tak jak koledzy piszą, że mogą falować obroty, tylko po prostu nie da się jeździć autem, przerywa, gaśnie itp.Najgorsze jest to,że większość mechaników to druciarze nie mający pojęcia o tych silnikach. Mnóstwo kasy utopiłem w tym samochodzie przez mechaników debili.

Awatar użytkownika
QRZOL
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
Imię: Maciej
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#41 Post autor: QRZOL »

jakubek355 pisze: 05 lis 2013, 19:48 ja mam podobnie w zafirze 1.7 falują obroty na zimnym jak i na ciepłym silniku i nie wiem co to jest za przyczyna może podpowiecie co to może być za przyczyna wypróbuje jeszcze stp
U mnie miałem podobny obiad....wymiana zaworu SCV i jak ręką odjał...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”