[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#616 Post autor: SD72 »

winner_xp pisze:Witam, mam od jakiegoś czasu problem z jazdą na gazie. Mianowice przy temp. poniżej 0-3st. (około) silnik na gazie dostaje czkawki, szarpie zapala się kontrolka trakcji i teraz najciekawsze silnik jedzie bez mocy tak jakby na trzech cylindrach, w trakcie przyśpieszania w tym stanie słychać cykanie zgodne z wciśnięciem pedału gazu. Po zatrzymaniu, przełączeniu na PB i chwilę odczekaniu, po ponownym uruchomieniu na PB wszytko dobrze. Problem znowu się zaczyna jak przełączę na LPG. Ewidentnie jest to spowodowane temp. ,jak długo pojeżdżę na PB i przełączę na LPG to czasami jest wszytko oki. Byłem u gaziarzy i niby wszytko dobrze z instalacją (AGIS). W niedzielę podepnę pod kompa i zobaczę co się uzbierało. Problem jest tylko na LPG ... :/

Napisz kolego szczerze czy przeczytales ten temat od poczatku zeby znalesc rozwiazanie Swojego problemu :?:

Bo nie sadze ze w tym czacie (okolo 25 min) zapoznales sie z tematem podanym przez kolege Bodka :D

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=283274#283274
bazyliszek72

winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#617 Post autor: winner_xp »

Powiem szczerze, że nie przeczytałem. Dużo spędziłem na tym forum w szukaniu przez wyszukiwarkę problemu i nic nie znalazłem. Dobra przekopie się przez kolejne strony w poszukiwaniu rozwiązania.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2015, 22:54 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.

winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#618 Post autor: winner_xp »

Odpowiedzi nie znalazłem, ale podpowiedz do innego myślenia. Z racji, że problem występuje tylko gdy jest zimno postanowiłem okryć parownik i zobaczyć co się dzieje. Otóż jest lepiej, ale gdy wczoraj jechałem około 90km/h prze dłuższy czas coś "zamarzało" i silnik się dławł... .Po przełączeniu na PB wszystko dobrze. Po jakimś czasie przełączam na LPG i znowu jakiś odcinek jedzie dobrze. Jakieś pomysły co z tym zrobić ? Tak jakby coś zamarzało. Sprawdzałem na postoju parownik pod "kołderką" gorący.

winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#619 Post autor: winner_xp »

Problem rozwiązany, zamarzająca listwa wtryskowa, kawałek foli aluminiowej załatwił sprawę.Pewnie w niedługim czasie listwa do wymiany. Rozumiem, że jak już dostałem "opieprz" za nie przeczytanie 43 stron( w sumie może z 4 były jako tako pomocne) to nikt nie chciał próbować pomóc... .

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#620 Post autor: paweldm »

Nie wiem jak u ciebie. Czasem gazownicy parownik montują blisko przodu auta, co powoduje, że podczas jazdy jest on owiewany przez zimne powietrze i może się zdarzać, że będzie zamarzał. Można wówczas osłonić go czymś i problem powinien ustąpić.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

winner_xp
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
Imię: Winner
Lokalizacja: Pionki/Miastko
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#621 Post autor: winner_xp »

Widzisz, parownik tak jak napisałem już był osłonięty. Nic to nie pomogło. Dopiero jak owinąłem listwę wtryskową problem ustąpił. Po zdjęciu tymczasowej osłony z parownika nic się nie zmieniło, choć sam jest z przodu auta.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#622 Post autor: paweldm »

A sprawdzałeś jak jest temperatura w parowniku. Może coś jest nie tak z przepływem płynu przez parownik. Czy masz czujnik temperatury na listwie, tu jeszcze by sprawdzić temperaturę.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Genius.87

#623 Post autor: Genius.87 »

Witam. Od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Zośki A 1.8 125km rok 2003 z instalacją gazową BRC jeszcze na gwarancji. Wszystko byłoby fajnie gdyby nie to, że moje autko po rozgrzaniu silnika pali nieco gorzej, choć zapali. Tego problemu nie ma po dłuższym postoju. Po drugie, jadąc na LPG gdy chciałem sprawnie wyprzedzić pojazd dociskając gaz do dechy to zamiast przyśpieszać, to zaczął mi zwalniać. Jak do połowy dociskam pedał to jest wszystko ok. Na benzynie też jest ok. Mam faktury, że koleś co 10 tys wymieniał filtry w instalacji... mam faktury że samochód regularnie serwisował. Myślałem, że problem leży po zbyt ubogiej mieszance, ale zatankowałem później do pełna na Orlenie i dalej to samo... kolega twierdzi, że to świece są słabe bo też tak miał u siebie, ale sam nie wiem, nie znam się za bardzo. No i jest ta kwestia odpalania... dlaczego po dłuższym postoju, nawet w mrozie odpala na dotyk, a po przejechaniu kilometra czy dwóch, zgaszeniu, ponownie ma problemy z odpaleniem? Doradźcie ludzie, Zośka była moim skromnym marzeniem i chciałbym żeby była sprawna i mnie nie zawiodła.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8171
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#624 Post autor: Sebu$ »

Jak masz instalacje gazowa na gwarancji to jedz do serwisu na sprawdzenie i regulacje.
Powinno pomóc.

Mam instalacje BRC od kilkunastu miesięcy i zrobione ponad 20 tysięcy km i nic się nie dzieje złego. Żadnych problemów.
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#625 Post autor: gRZENIU »

Genius.87, miałem podobnie w Megance , wymiana świec pomogła ... więc może kolega dobrze radził ... Ale wyczyścił bym również przepustnicę , bo w 1.8 lubią się często zasyfiać ... ;)
Ostatnio zmieniony 14 lis 2016, 09:07 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#626 Post autor: ryba1 »

gRZENIU pisze: Ale wyczyścił bym również przepustnicę
gRZENIU pisze: bo w 1.8 lubią się często zasyfiać ... ;)
rzekłbym że w każdym benzynowym silniku opla jest problem z brudnymi przepustnicami

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#627 Post autor: gRZENIU »

ryba1, zgadza się , ale w 1.6 i 1.8 lubią sypać błędami, falować obr. itp. więc reakcja na zabrudzenia skutkuje nie pożądanymi efektami, w różnej postaci :/

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#628 Post autor: jacek76 »

Genius.87 pisze: No i jest ta kwestia odpalania... dlaczego po dłuższym postoju, nawet w mrozie odpala na dotyk, a po przejechaniu kilometra czy dwóch, zgaszeniu, ponownie ma problemy z odpaleniem? Doradźcie ludzie, Zośka była moim skromnym marzeniem i chciałbym żeby była sprawna i mnie nie zawiodła.
Wtryskiwacze lub wtryskiwacz jest nieszczelny i puszcza gaz do kolektora. Aby byż pewnym , że to wtryskiwacz należy po zakończeniu jazdy na gazie ( od razu) rozpiąć wąż gazowy między wtryskiwaczami gazowymi a reduktorem celem upuszcenia ciścienia gazu. Jeśli po tym zabiegu będzie odpalał ok , to znaczy że to któryś z wtryskiwaczy.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Mati123

#629 Post autor: Mati123 »

Hej! Mam pytanie. Ile przjezdzacie Zafira A na gazie kilometrow?. Pytam bo trochę auto stało a teraz na pełnym baku 37l przejechałem zaledwie260 km przy spalaniu jak pokazuje komputer 11l/100km. Coś pewnie pomyliłam bo się nie znam ale wolę się zapytac

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#630 Post autor: Oficer »

Mi ciągle Pali około 11. Wyjeździj drugi bak i porównaj. 1 krotne przejechanie o niczym nie świadczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”