[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#136 Post autor: Anony Mous »

jacekk44 pisze:Witam
pisałem już o moich problemach z DPF odebrałem auto z serwisu z nasyceniem filtra 106% na drugi dzień miałem wypalania zakończone powodzeniem nasycenie spadło do 0% po przejechaniu około 380km znowu wypalanie przy 80% czyli ok ale tym razem nasycenie nic nie spadło następnego dnia znowu wypalanie a nasycenie znowu nie spadło wynosi 100% błędów nie ma wypalanie nie zostało przerwane dlaczego nie chce się wypalić???
ewidentnie wypalanie nie może dojść do końca....takie przypadki już były kiedy nawalał jakiś czujnik lub przewód. A propos tego wypalenia z powodzeniem, gdzie sprawdzałes ze spadło do 0%? Słyszałem, że to niemożliwe..... mi nasycenie spada do 20% i to już podobno sukces...bo ludziom się wypala np do 40%, a ktoś opisywał ze po wypaleniu stacjonarnym spadło do tylko 70%. Tak czy siak znowu mnie to utwierdza w przekonaniu że bez op coma ani rusz, nie tylko trzeba monitorowac nasycenie przed wypalaniem...ale też po....aby mnieć pewność, że się wypalił

jacekk44

#137 Post autor: jacekk44 »

wypalanie za każdym razem dochodzi do końca nigdy nie przerywam procesu a do tego próbowałem go wypalać na autostradzie na wysokich i na niskich obrotach i za każdym razem bez powodzenia . Dzisiaj zaświeciła kontrolka świec i pojechałem do aso wymienili katalizator zobaczymy co dalej

jacekk44

#138 Post autor: jacekk44 »

Przed chwilą byłem sprawdzić nasycenie wynosi4% aprzebieg od ostetniego wypalania 5 km widocznie wypalili go stacjonarnie . U mnie po wypaleniu zawsze nasycenie spadało do 0 nawet po wypalaniu stacjonarnym które sam robiłem

kicaj

#139 Post autor: kicaj »

jacekk44 pisze:Przed chwilą byłem sprawdzić nasycenie wynosi4% aprzebieg od ostetniego wypalania 5 km widocznie wypalili go stacjonarnie . U mnie po wypaleniu zawsze nasycenie spadało do 0 nawet po wypalaniu stacjonarnym które sam robiłem
dziwne, bo wedlug stanu wiedzy ktory posiadam (ale brzmi to dziwnie) wypalenie kompem jest mozliwe tylko do ok 100%, na tyle by moc zainiocjowac wypalanie podczas jazdy...
moze cos zle odczytujesz...

kubik_CDTi

#140 Post autor: kubik_CDTi »

Wypalanie stacjonarne nie jest zdrowe ogólnie i nie powinno się nadużywać tego.

jacekk44

#141 Post autor: jacekk44 »

wypalanie stacjonarne robiłem tylko raz przy nasyceniu około 100% a napewno dobrze odczytuje dane z kompa

lapm

#142 Post autor: lapm »

U mnie po wypaleniu po 8km jest 8% przed wypaleniem bylo 88% juz wczesniej chcial sie wypalic, ale wyskakiwal blad 190175 wysokiecgo cisnienia, czytalem, ze radzili ostro przegonic auto na wysokich obrotach, ale jazda na wysokich obrotach nawet przy 160 i nizszych konczyla sie trybem serwisowym i ostrym wyhamowaniem, po zmniejszeniu obrotow znikal blad, ale juz sie nie wypalal DPF, dopiero po skasowaniu bledow, przy obrotach do 2,5tys predkosc 120 wypalil sie bez problemu, ale za to dlugo trwalo wypalanie bo chyba przez ~25km

kubik_CDTi

#143 Post autor: kubik_CDTi »

Jak pojawia się błąd to musisz wziąć pod światło przewody od DPFa,miałem tak.
A wypalanie z reguły odbywa się na PP i wtedy nawet o tym nie wiem :lol:

Anony Mous

#144 Post autor: Anony Mous »

ależ ten dpf uparty :( od 3 dni jeżdże mocniej aby dać mu warunki do wypalania a on nic. Rozgrzewam auto do 90-95 stopni a proces wypalania nie startuje. Wczoraj nasycenie 98%, dziś 100% a on ma mnie gdzieś :( .

Anony Mous

#145 Post autor: Anony Mous »

kaliope pamiętaj :) wypalanie zaczyna się w najmniej odpowiednim momencie :)

lapm

#146 Post autor: lapm »

kaliope pisze:Rozgrzewam auto do 90-95 stopni a proces wypalania nie startuje. Wczoraj nasycenie 98%, dziś 100% a on ma mnie gdzieś :( .
Im bardziej nasycony tym warunki sa lagodniejsze, pozniej nawet podczas stania w korku sie wypali, wiec jak nie masz bledow to warunek predkosci pewnie nie byl spelniony i fakt ze jak nie moglem sprawdzic nasycenie dpf to przewaznie sie ropoczynal, jak konczylem podroz...

jacekk44

#147 Post autor: jacekk44 »

powyżej 110% nasycenia zacznie migać lampka świec żarowych i po zapaleniu lampki musisz jazdzić utrzymując obroty powyżej 2000 obr/min jeśli po przejechaniu około 50 km lampka nie przestanie migać musisz jechać do ASO lub wypalić go stacjonarnie

Anony Mous

#148 Post autor: Anony Mous »

jacekk44 pisze:powyżej 110% nasycenia zacznie migać lampka świec żarowych i po zapaleniu lampki musisz jazdzić utrzymując obroty powyżej 2000 obr/min jeśli po przejechaniu około 50 km lampka nie przestanie migać musisz jechać do ASO lub wypalić go stacjonarnie
1. spokojnie jacekk44, ty podajesz juz awarajny przypadek głownie u użytkowników, którzy nie maja pojęcia co to dpf. Lampka swiec żarowych miga jeśli filtr jest sporo zapchany czyli np 110% ale jeśli wczesniej cykl był przerwany conajmniej raz....takie ostrzeżenie dla laików. Ja nie mam problemów z wypalaniem (jestem po 3 w pełniu kontrolowanych wypalaniach) i filtr jest stale monitorowany op comem.

Pisałem tylko że jest uparciuchem, bo wypalanie już powinno u mnie nastapić (mam 100%), a ono iniciujue sie kiedy ma na to ochote, a nie kiedy ty chciałbys żeby to nastapiło..... Ja mu daje po prostu warunki do tego rozgrzewajac auto do 90 stopni ...a on jeszzce chce poczekać. Jestem troche zaskoczony info od lapma, że auto czeka napierw na odpowiednią prędkośc a dopiero potem jak już jest poważna saturacja wypalanie następuje w kazdych warunkach, np korkach

lapm pisze:
Im bardziej nasycony tym warunki sa lagodniejsze, pozniej nawet podczas stania w korku sie wypali, wiec jak nie masz bledow to warunek predkosci pewnie nie byl spelniony
2. skąd o tym wiesz że w pierwszej kolejności jest warunek prędkości?

edit
3. I po wypaleniu....proces ruszył po 7 km od ruszenia spod domu, po osiągnieciu temperatury około 80 stopni....także jestem zaskoczony, że tak szybko....bo auto nie było w pełni rozgrzane.....potem op com i kontrola wypalenia....i znowu ten sam wynik, tzn 20%.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2010, 12:13 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.

lapm

#149 Post autor: lapm »

kaliope pisze: 2. skąd o tym wiesz że w pierwszej kolejności jest warunek prędkości?
Bylo juz na forum cytowane z TIS o warunkach wypalania przy nasyceniu 80% sa to temp 70 stopni (chociaz moim zdaniem min. 80) przez 2 min i przy 80% predkosc min 100km/h oraz brak bledow wplywajacych na dpf.

kicaj

#150 Post autor: kicaj »

kaliope pisze:.bo auto nie było w pełni rozgrzane.
to nie auto ma byc zagrzane a katalizator i dpf maja osiagnac robocza temperature...

u mnie tez po wypaleniu jest ok 20%

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”