[B] - Rafoooo - 2.0 Turbo, Sport 200KM, 2006 Lpg BRC

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#436 Post autor: rafant4011 »

W tle to pewnie jeep? ;) :D

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#437 Post autor: Rafoooo »

Tak :lol: ... muzyczka już w nim gra :P ... kolejny etap to troszkę go wizualnie podpicować, może jakie oświetlenie, itp. Młody ma 2.5 roku, ale śmiga nim non-stop, nawet w zimę nie odpuścił :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#438 Post autor: wampir11111 »

Rafał też mam te haczyki i nigdy nie używałem :lol:
Ale jak tylko odzyskam Zośke zaraz jadę na zakupy :ok:

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#439 Post autor: Rafoooo »

Dziś przejechałem profilaktycznie na diagnostykę bo mi coś zaczęło pukać z przodu w zawieszeniu ....(A jest to nie dopuszczalne ;) ), podejrzewałem końcówki drążka lub łączniki, po sprawdzeniu przez Pana diagnostę moje podejrzenie się potwierdziło... do wymiany prawy łącznik stabilizatora, przy okazji wypatrzył naderwaną gumę na zawiasie tylnej belki (nie znam dokładnej nazwy tego ustrojstwa), ale też pójdzie do wymiany.
Poprosiłem również o sprawdzenie hamulców, które przeszły test na Piątkę z plusem :ok:
Oraz najważniejsze ... sprawdzenie amorów z ids+ ... po którym Pan powiedział, że jest w idealnym stanie:
... przód 80% - 79%
... tył 79% - 78%

Po wyjechaniu, kierunek sklep... łącznik stabilizatora - Lemforder zamówiony na jutro. A gumę chyba wezmę Meile :mysli: .... i jazda na kanał 8)
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5219
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#440 Post autor: fredas »

Jo i zawsze coś a ta guma to czasem nie tuleja wahacza? bo jeżeli tak to wymienia się parami ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#441 Post autor: wampir11111 »

No Rafał zawsze coś ale ważne że amory są :ok:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#442 Post autor: Wojti »

Na amorach najwięcej zaoszczędzisz :lol: reszta to drobnostki :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#443 Post autor: basti_seba »

Rafoooo pisze:O Na letnich jazda lepsza, tylko chyba pasuje skoczyć na wulkanizacje, bo przy 140km/h zaczyna drgać kierownicą :> .... A tak być nie może :/
To jest urok Zafiry, nie wiem jak w innych Oplach. Ile ja się zjeździłem po wulkanizatorach :(
Teraz jeżdżę do Sowada Rybnik, tam przykręcają felgę do wyważarki takim uchwytem na tyle śrub ile ma felga, a nie jedną nakrętką na środku felgi.

Bicie oczywiście było przy 140.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#444 Post autor: rafant4011 »

U mnie bicie było(przy140) jak zmieniłem wulkanizacja bicia obecnie nie ma.... :>
Co prawda zapłaciłem z 80zł ale różnica jest.

Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#445 Post autor: wojtowca »

basti_seba pisze:
Rafoooo pisze:O Na letnich jazda lepsza, tylko chyba pasuje skoczyć na wulkanizacje, bo przy 140km/h zaczyna drgać kierownicą :> .... A tak być nie może :/
To jest urok Zafiry, nie wiem jak w innych Oplach. Ile ja się zjeździłem po wulkanizatorach :(
Teraz jeżdżę do Sowada Rybnik, tam przykręcają felgę do wyważarki takim uchwytem na tyle śrub ile ma felga, a nie jedną nakrętką na środku felgi.

Bicie oczywiście było przy 140.
Faktycznie to dziwne bo u mnie podobnie, do 130 spokój, 140-160 delikatne bicie a powyżej znów cisza :/
Obrazek
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."

Leonardo da Vinci

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#446 Post autor: basti_seba »


Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#447 Post autor: Rafoooo »

wojtowca pisze:
basti_seba pisze:
Rafoooo pisze:O Na letnich jazda lepsza, tylko chyba pasuje skoczyć na wulkanizacje, bo przy 140km/h zaczyna drgać kierownicą :> .... A tak być nie może :/
To jest urok Zafiry, nie wiem jak w innych Oplach. Ile ja się zjeździłem po wulkanizatorach :(
Teraz jeżdżę do Sowada Rybnik, tam przykręcają felgę do wyważarki takim uchwytem na tyle śrub ile ma felga, a nie jedną nakrętką na środku felgi.

Bicie oczywiście było przy 140.
Faktycznie to dziwne bo u mnie podobnie, do 130 spokój, 140-160 delikatne bicie a powyżej znów cisza :/
Jak zrobię z tymi tulejami belki tylnej i łącznikiem stabilizatora, to sprawdzę jeszcze te koła na wulkanizacji. Na miejscu mi to nie robi problemu, ale wakacje tuż tuż i pasuje ogarnąć wszystko.

Dzisiaj Zafira też zastrajkowała, Żona pojechała na zakupy i po wyjściu z sklepu już nie odpaliła, niby kręciła ale nie chciała chwycić(tak jakby ją odcinało przy słabszym aku)... kable pomogły i od sztycha zapaliła.... już parę razy się tak powtórzyło przy niższych temperaturach. Coś mi się wydaje że altek nie domaga :mysli:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#448 Post autor: Sumik »

Albo bateria daje się we znaki :mysli:
Sprawdź ładowanie pod obciążeniem. Często lubią zaśniedzieć przewody między altkiem a aku i aku a buda i aku a silnikiem. :piwo:

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#449 Post autor: Rafoooo »

Aku jest ok ... Ładowanie na pozór prawie dobre, bo jak sprawdzam na Test mode to pokazuje 14V, tylko np, przy pełnym skręcie kierą, potrafi spaść nawet do 12V, czy to normalne? :shock: ... tak duże obciążenie przez wspomaganie? chyba, że faktycznie alternator pokazuje 14V ale tylko przy małym obciążeniu :roll: .... może faktycznie pora posprawdzać ładowanie bezpośrednio na alternatorze i poczyścić wszystkie styki ;)
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#450 Post autor: czarekcw »

Jest elektrohydrauliczne więc zawsze będzie coś pobierać prądu ale:
- podczas jazdy wspomaganie ma mniej do działania (czyt. jest lżej) i mniej pożera prądu niż na postoju,
- nigdy nie skręcać autem mając maksymalnie skręconą kierownicę (i pompa wspomagania siada a i większy pobór prądu). Zawsze jak mam mocno skręcić to tylko na ułamek skręcam na max i z pół cm obracam kierownicą w drugą stronę.

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”