[B] - Rafoooo - 2.0 Turbo, Sport 200KM, 2006 Lpg BRC
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Dziś przejechałem profilaktycznie na diagnostykę bo mi coś zaczęło pukać z przodu w zawieszeniu ....(A jest to nie dopuszczalne ), podejrzewałem końcówki drążka lub łączniki, po sprawdzeniu przez Pana diagnostę moje podejrzenie się potwierdziło... do wymiany prawy łącznik stabilizatora, przy okazji wypatrzył naderwaną gumę na zawiasie tylnej belki (nie znam dokładnej nazwy tego ustrojstwa), ale też pójdzie do wymiany.
Poprosiłem również o sprawdzenie hamulców, które przeszły test na Piątkę z plusem
Oraz najważniejsze ... sprawdzenie amorów z ids+ ... po którym Pan powiedział, że jest w idealnym stanie:
... przód 80% - 79%
... tył 79% - 78%
Po wyjechaniu, kierunek sklep... łącznik stabilizatora - Lemforder zamówiony na jutro. A gumę chyba wezmę Meile .... i jazda na kanał
Poprosiłem również o sprawdzenie hamulców, które przeszły test na Piątkę z plusem
Oraz najważniejsze ... sprawdzenie amorów z ids+ ... po którym Pan powiedział, że jest w idealnym stanie:
... przód 80% - 79%
... tył 79% - 78%
Po wyjechaniu, kierunek sklep... łącznik stabilizatora - Lemforder zamówiony na jutro. A gumę chyba wezmę Meile .... i jazda na kanał
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
To jest urok Zafiry, nie wiem jak w innych Oplach. Ile ja się zjeździłem po wulkanizatorachRafoooo pisze:O Na letnich jazda lepsza, tylko chyba pasuje skoczyć na wulkanizacje, bo przy 140km/h zaczyna drgać kierownicą :> .... A tak być nie może
Teraz jeżdżę do Sowada Rybnik, tam przykręcają felgę do wyważarki takim uchwytem na tyle śrub ile ma felga, a nie jedną nakrętką na środku felgi.
Bicie oczywiście było przy 140.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- wojtowca
- Zafiromaniak
- Posty: 1212
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bestwina koło B-B
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Faktycznie to dziwne bo u mnie podobnie, do 130 spokój, 140-160 delikatne bicie a powyżej znów ciszabasti_seba pisze:To jest urok Zafiry, nie wiem jak w innych Oplach. Ile ja się zjeździłem po wulkanizatorachRafoooo pisze:O Na letnich jazda lepsza, tylko chyba pasuje skoczyć na wulkanizacje, bo przy 140km/h zaczyna drgać kierownicą :> .... A tak być nie może
Teraz jeżdżę do Sowada Rybnik, tam przykręcają felgę do wyważarki takim uchwytem na tyle śrub ile ma felga, a nie jedną nakrętką na środku felgi.
Bicie oczywiście było przy 140.
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
Mi już nic nie bije. Trzeba jechać na porządne wyważenie.
http://www.lewor.pl/upload/images/big/1 ... 50-401.jpg
http://www.lewor.pl/upload/images/big/1 ... mienna.jpg
http://www.lewor.pl/produkty/osprzet-do-wywazarek
http://www.lewor.pl/upload/images/big/1 ... 50-401.jpg
http://www.lewor.pl/upload/images/big/1 ... mienna.jpg
http://www.lewor.pl/produkty/osprzet-do-wywazarek
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Jak zrobię z tymi tulejami belki tylnej i łącznikiem stabilizatora, to sprawdzę jeszcze te koła na wulkanizacji. Na miejscu mi to nie robi problemu, ale wakacje tuż tuż i pasuje ogarnąć wszystko.wojtowca pisze:Faktycznie to dziwne bo u mnie podobnie, do 130 spokój, 140-160 delikatne bicie a powyżej znów ciszabasti_seba pisze:To jest urok Zafiry, nie wiem jak w innych Oplach. Ile ja się zjeździłem po wulkanizatorachRafoooo pisze:O Na letnich jazda lepsza, tylko chyba pasuje skoczyć na wulkanizacje, bo przy 140km/h zaczyna drgać kierownicą :> .... A tak być nie może
Teraz jeżdżę do Sowada Rybnik, tam przykręcają felgę do wyważarki takim uchwytem na tyle śrub ile ma felga, a nie jedną nakrętką na środku felgi.
Bicie oczywiście było przy 140.
Dzisiaj Zafira też zastrajkowała, Żona pojechała na zakupy i po wyjściu z sklepu już nie odpaliła, niby kręciła ale nie chciała chwycić(tak jakby ją odcinało przy słabszym aku)... kable pomogły i od sztycha zapaliła.... już parę razy się tak powtórzyło przy niższych temperaturach. Coś mi się wydaje że altek nie domaga
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Aku jest ok ... Ładowanie na pozór prawie dobre, bo jak sprawdzam na Test mode to pokazuje 14V, tylko np, przy pełnym skręcie kierą, potrafi spaść nawet do 12V, czy to normalne? ... tak duże obciążenie przez wspomaganie? chyba, że faktycznie alternator pokazuje 14V ale tylko przy małym obciążeniu .... może faktycznie pora posprawdzać ładowanie bezpośrednio na alternatorze i poczyścić wszystkie styki
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jest elektrohydrauliczne więc zawsze będzie coś pobierać prądu ale:
- podczas jazdy wspomaganie ma mniej do działania (czyt. jest lżej) i mniej pożera prądu niż na postoju,
- nigdy nie skręcać autem mając maksymalnie skręconą kierownicę (i pompa wspomagania siada a i większy pobór prądu). Zawsze jak mam mocno skręcić to tylko na ułamek skręcam na max i z pół cm obracam kierownicą w drugą stronę.
- podczas jazdy wspomaganie ma mniej do działania (czyt. jest lżej) i mniej pożera prądu niż na postoju,
- nigdy nie skręcać autem mając maksymalnie skręconą kierownicę (i pompa wspomagania siada a i większy pobór prądu). Zawsze jak mam mocno skręcić to tylko na ułamek skręcam na max i z pół cm obracam kierownicą w drugą stronę.