Informacje o stanie DPF i nie tylko... na wyświetlaczu LCD

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#91 Post autor: LWPM »

scooter pisze:kiedy można się spodziewać wersji dla zwykłego posiadacza Zafiry DPF i temp.?
jak będzie... to będzie :lol:
wszystkie części to tego mam... trzeba do kupy poskładać, zaprojektować jakieś PCB (może jest ktoś chętny, ja dawno tego nie robiłem, schemat w EAGLE mogę zrobić) polutować... i tyle...

na razie spróbuję to wszystko co tutaj pokazałem przenieść do MCU, jak zadziała, to już powinno być z górki :)

Skasowany użytkownik 6483

#92 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Zatem czekamy na produkt finalny :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#93 Post autor: LWPM »

takie coś się udało mi się wczoraj zrobić:
https://youtu.be/hhbee085twc

Jak to działa:
  • - na zakładce ze spalaniem jest widoczna temperatura silnika
    - w BC jest dodatkowa zakładka DPF z informacją ostanie DPF (tutaj dane są symulowane)
    - gdy aktywna jest regeneracja DPF pojawia się ikonka BC w lewym górnym rogu ekranu (widoczna przez cały czas trwania regeneracji)
    - gdy nasycenie DPF >= 80%, wartość jest wypisana dużą czcionką
    - częstotliwość odświeżania: 0,5s
    - pusta zakładka telefonu nie jest konieczna
    - działa zarówno z CD70 jak i gołym CD30 (bez zakładek). Wejście do BC przyciskiem BC :)
    - nie sprawdzałem na CID. powinno być tak samo, tylko ładniej :D
Jak z tego korzystać:
  • - podczas jazdy zauważamy migającą ikonkę BC (przydałby się jakiś dźwięk informujący - ale to się da zrobić :) )
    - włączamy sobie BC i patrzymy co się dzieje
    - trwa regeneracja - jedziemy na dłuższą wycieczkę. Mniej więcej wiemy kiedy się skończy wypalanie
Kilka problemów:
  • - mieszanie małej i dużej czcionki w jednej linii średnio wychodzi: ucinany jest trochę tekst, znika znak procenta w ostatniej linii. Albo to jest problem wyświetlacza, albo ja robię coś nie tak
    - na chwilę obecną problematyczne będzie działanie z UHP (mój moduł korzysta z tego samego kanału komunikacji co UHP - na razie nie wiem jak to obejść)
    - można dodać kolejne zakładki, ale muszę zmniejszyć częstotliwość odświeżania, bo malutki MCU powoli zbliża się do granic jego możliwości. Normalnie w zwykłej zakładce mogę wysyłać tylko to, co się zmieniło (tzn samą wartość procentową), ale w przypadku BC muszę zawsze wysyłać cały ekran (brak komunikacji zwrotnej z BC, nie wiem kiedy zakładka jest aktywna w jakim jest stanie - w zasadzie nic nie wiem, wysyłam dane bez żadnej odpowiedzi ze strony wyświetlacza).
    - dużo więcej nie uda się poszaleć na tym podstawowym module (możliwości MCU się powoli kończą). Nie ma problemu z lepszym sprzętem (np raspberry pi - tutaj jest wszystko łatwiejsze :) ).
    - odświeżanie danych przez GIDa: dane wysyłam co 0,5s, jak widać na filmie czasami widok odświeża się nawet co 5s (powinno się zmieniać co 1%). Nie wiem jak CID sobie z tym radzi, ale mam nadzieję, że lepiej :). Nie jest to może wielki problem, ale już wiem, że nie nadaje się to do wyświetlania danych szybko zmieniających się
Czekam na jakieś opinie/sugestie/krytykę/co jeszcze dodać

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#94 Post autor: Flora »

Bardzo to fajnie wygląda i widać ogromny potencjał do wykorzystania :ok:

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#95 Post autor: mlody17 »

Jak dla mnie to wszystko wygląda bardzo fajnie i nie widzę potrzeby dokładnie następnych zakładek to co najważniejsze czyli informacje o DPF są i to przedstawione w bardzo fajny sposób

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#96 Post autor: rafant4011 »

Może by jeszcze coś z temperaturą silnika i ładowaniem :>

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#97 Post autor: LWPM »

rafant4011 pisze:Może by jeszcze coś z temperaturą silnika
ale co z temperaturą silnika? widoczna jest na ekranie spalania... coś jeszcze potrzeba?

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#98 Post autor: rafant4011 »

LWPM pisze:
rafant4011 pisze:Może by jeszcze coś z temperaturą silnika
ale co z temperaturą silnika? widoczna jest na ekranie spalania... coś jeszcze potrzeba?
A faktycznie, jeszcze poziom ładowania(V)?
EDIT
A jak takie urządzenie zachowywało by się u kogoś kto nie posiada już DPF-u?
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2017, 11:19 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#99 Post autor: Flora »

Takie urządzenie jest na tyle "bystre", że wie o braku DPFu.
DPF na tym filmie to tylko nazwa zakładki, którą można zmienić.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#100 Post autor: LWPM »

rafant4011 pisze:jeszcze poziom ładowania(V)?
jak pokażesz mi na ekranie OP-COM/Tech o które konkretnie pola chodzi, to zobaczę co się da zrobić
powiedz jeszcze gdzie widzisz by to umieścić (kolejna zakładka?), w jakiej formie itp to na jutro zaprezentują jakby to miało wyglądać

Do wykorzystania są dwie wolne zakładki na dole (ostatnia do będzie DPF).
Można także użyć zakładkę Opony, jesli ktoś jej nie potrzebuje. Tutaj można "wejść" do zakładki, tzn po naciśnięciu schowa się menu - będzie widać nieco więcej
rafant4011 pisze:A jak takie urządzenie zachowywało by się u kogoś kto nie posiada już DPF-u?
albo odczyta i wyświetli śmieci, albo nic nie odczyta (zależnie od sterownika silnika).
Można to dowolnie pozmieniać (można nie pokazywać zakładki DPF jeśli nie odczytał danych).Na pewno trzeba uzależnić sposób odczytu parametrów od rodzaju silnika. u siebie mam tylko Z17DTJ i z innym nie było sprawdzane
Jak nie masz już DPFu a silnik mieć go powinien... to zawsze można zmodyfikować oprogramowanie urządzenia i wywalić odczyt parametrów DPF. W założeniu i tam mam zamiar dla każdego przygotowywać własne oprogramowanie wg jego potrzeb. Niektórzy chcą mieć informacje o DPF, inni o Turbo, a jeszcze inni dane z czujników ABS :)
w MCU niema zbytnio miejsca na to by działało ono z każdym silnikiem i wszystkimi możliwościami jaki się da jednocześnie. Ile się da, to będzie wspólne (w każdym urządzeniu), ale dodatkowe bajery to już w konkretnym egzemplarzu.
Można zrobić panel ustawień, ale nie wiem czy ten MCU to uciągnie.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2017, 11:40 przez LWPM, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#101 Post autor: scooter »

Według mnie wygląda najlepiej na świecie a na CID będzie jeszcze lepiej ja posiadam UHP na czym polegają kłopoty posiadania UHP z DPF info

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#102 Post autor: LWPM »

scooter pisze:Według mnie wygląda najlepiej na świecie a na CID będzie jeszcze lepiej ja posiadam UHP na czym polegają kłopoty posiadania UHP z DPF info
problem z UHP polega na tym, że zarówno UHP jak i mój moduł wysyła dane do wyświetlacza na PID 6C7/2C7. Wg specyfikacji tylko jedno urządzenie może nadawać na danym PID. Będą się pojawiać błędy z komunikacją na MSCAN, bo w takim przypadku nie działa detekcja kolizji na CAN. To tak w skrócie.
Może ma ktoś DAB? i wie, czy on rozmawia w ogóle z wyświetlaczem, czy tylko z radiem?

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#103 Post autor: scooter »

To znaczy nie będę mógł posiadać DPF info jak mam UHP ?

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#104 Post autor: LWPM »

scooter pisze:To znaczy nie będę mógł posiadać DPF info jak mam UHP ?
być może nie masz klimatyzacji automatycznej? wtedy można się pod nią podszyć (6C8/2C8) i będzie dobrze działać. Można próbować jednocześnie z klimą wysyłać dane, no ale... błędów nie uniknę. (klimatyzacja co 2-3 sekundy coś zawsze wysyła)

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#105 Post autor: scooter »

Mam automatyczna :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”