Nierówna praca silnika 1.8 125KM
Moderator: Sebu$
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum, więc jeśli zrobię coś nie tak, to proszę poprawcie mnie.
Cieszę się, że koledze artuss881 udało się rozwiązać problem. Teraz czas na moją Zośkę.
Błąd P170 - ubogi wydech.
Sprawdzałem kolektor (wypsikany cały samostart i plak) - niby szczelny.
Evap też. Ciśnienie na listwie wtryskowej ok. 3,7 bar. Sondy obie pokazują poniżej 0.1v. Korekta długoterminowa 15,6. Krótkoterminowa cały czas na maxa, aż otworzy się pętla i spada na 0. Gdy przytkam rurę pomiędzy filtrem a przepływomierzem, sonda zaczyna oscylować a korekty krótkoterminowe spadają.
Ojawy jak wyżej u kolegi, czyli po odpaleniu nie chce się przez około minutę wkręcać na obroty (brak reakcji na gaz), nierówna praca na benzynie.
Podejrzewam rozjechane mapy przez gaz, ewentualnie po tym co napisałwyżej kolega, przepływkę. Moja pokazuje na biegu jałowym 10-12 kg/h.
Stąd moje pytanie. Czy opcpmem china clone dam radę zresetować ECU. Posiadam car pass. Jeśli tak to czy ktoś mógłby mnie pokierować jak to zrobić? Ewentualnie proszę o sugestie co do rozwiązania problemu.
Cieszę się, że koledze artuss881 udało się rozwiązać problem. Teraz czas na moją Zośkę.
Błąd P170 - ubogi wydech.
Sprawdzałem kolektor (wypsikany cały samostart i plak) - niby szczelny.
Evap też. Ciśnienie na listwie wtryskowej ok. 3,7 bar. Sondy obie pokazują poniżej 0.1v. Korekta długoterminowa 15,6. Krótkoterminowa cały czas na maxa, aż otworzy się pętla i spada na 0. Gdy przytkam rurę pomiędzy filtrem a przepływomierzem, sonda zaczyna oscylować a korekty krótkoterminowe spadają.
Ojawy jak wyżej u kolegi, czyli po odpaleniu nie chce się przez około minutę wkręcać na obroty (brak reakcji na gaz), nierówna praca na benzynie.
Podejrzewam rozjechane mapy przez gaz, ewentualnie po tym co napisałwyżej kolega, przepływkę. Moja pokazuje na biegu jałowym 10-12 kg/h.
Stąd moje pytanie. Czy opcpmem china clone dam radę zresetować ECU. Posiadam car pass. Jeśli tak to czy ktoś mógłby mnie pokierować jak to zrobić? Ewentualnie proszę o sugestie co do rozwiązania problemu.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Dzięki za podpowiedź. Teraz jestem w pracy, jak będę wracał do domu to odłączę.
Na temat tego schorzenia w Zośkach słyszałem wiele komentarzy mechaników wymieniaczy. Nawet żebym to olał i jeździł tak jak jest.
Narazie się nie poddaje. Zatankowałem na shellu vpower 100 oktanów, dolałem stp do czyszczenia wtryskiwaczy i chciałem zresetować mapy i pojeździć na benzynie żeby się sterownik na nowo wyuczył zanim zacznę wymieniać graty.
EDIT
Na temat tego schorzenia w Zośkach słyszałem wiele komentarzy mechaników wymieniaczy. Nawet żebym to olał i jeździł tak jak jest.
Narazie się nie poddaje. Zatankowałem na shellu vpower 100 oktanów, dolałem stp do czyszczenia wtryskiwaczy i chciałem zresetować mapy i pojeździć na benzynie żeby się sterownik na nowo wyuczył zanim zacznę wymieniać graty.
EDIT
Z odłączaniem klem już próbowałem. Zwierłem odłączone klemy i na przekręconym kluczyki zostawiałem na noc. Korekty jak były tak zostały.opelmen pisze:Odłącz akumulator na dłuższy czas (1-2h). Nie potrzebny jest chińczykqba202 pisze:Czy opcpmem china clone dam radę zresetować ECU. Posiadam car pass. Jeśli tak to czy ktoś mógłby mnie pokierować jak to zrobić? Ewentualnie proszę o sugestie co do rozwiązania problemu.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2017, 14:07 przez qba202, łącznie zmieniany 2 razy.
- opelmen
- Mieszkaniec
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Niemożliwe... ja przed wymianą sterownika silnika (w ZA z motorem Z18XE) miałem błędów mnóstwo, nie mogłem się nawet chińczykiem z nim połączyć, auto nie zapalało w ogóle, po takim "resecie" (odłączenie klem na 2h) wszystko wracało do normy do czasu przejechania odcinka, zgaszenia silnika i ponownym pojawieniu się błędów...
Ok. Dzięki za radę. Idę odłączyć klemy. Rano podepnę się fejsem mam nadzieję, że pomoże. Rano dam znać.
EDIT
Niestety odpięcie klem na noc nic nie dało. Check się świeci dalej. Korekty długoterminowe dalej są 15,63.
Wczoraj chciałem wyczyścić przepływomierz i urwałem jeden drucik.
Teraz czekam na nowy. Może akurat okaże się, że w nim tkwił problem.
EDIT
Niestety odpięcie klem na noc nic nie dało. Check się świeci dalej. Korekty długoterminowe dalej są 15,63.
Wczoraj chciałem wyczyścić przepływomierz i urwałem jeden drucik.
Teraz czekam na nowy. Może akurat okaże się, że w nim tkwił problem.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2017, 11:19 przez qba202, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki kolego artus881 za poradę . Wymiana przepływki rzeczywiście pomogła. Teraz tylko czyszczenie przepustnicy.artuss811 pisze:Wymień przepływke na simensa od użytkownika z aledrogo jarcars wyczyść przepustnice i będzie po twoim problemie. U mnie było tak samo
Pozostaje problem wysokiej korekty długoterminowej. Ponawiam pytanie: czy op-comem china clone mogę bezpiecznie zresetować ECU? A jeśli tak to mogę prosić o jakiś manual?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 lut 2021, 11:49
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Swarzędz
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Wymieniłem świece i cewke zapłonowa i dalej świeci engine check i ten sam objaw co to może być jeszcze w poniedziałek zaprowadzam do mechaniora że podpiął pod kompa a może wy mieliście takie objawy?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 lut 2021, 11:49
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Swarzędz
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Już temat załatwiony pękł wezyk od podciśnienia