Dziwny dźwięk w czasie działania klimy
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ja mialem problem z klima i tak jak piszesz slyszalem dzwine dzwieki. Pierwszy z nich to takie specyficzne syczenie we wnetrzu auta ale tylko po zalaczeniu klimy.
Problemem byla zbyt niska ilosc czynnika w ukladzie co swiadczylo o nieszczelnosci. Zostalo to zdiagnozowane poprzez nabicie kontrastem i ogledziny wzrokowe przy uzyciu UV. Pomoglo.
Do wymiany poszly wszystkie uszczelniacze a jeden z przewodow do spawania. Potem ponownie nowy srodek z UV i kolejna kontrola. Wszystko jest dzczelne.
Jednak okazalo sie ze jest kolejny problem. Przy uzyciu kombajnu do obslugi klimy na manometrach podczas pracy mozna zobaczyc jakie sa parametry panujace w ukladzie na niskim i wysokim ciśnieniu. Wyszlo że jest problem z roznica ciśnień. I teraz albo sprezarka nie wydala, albo zawor rozprężny na scianie grodziowej przy parowniku. Trzeba znowu spuścić środek i wymienić zawór. Koszt jakieś 120 zł.
Jak po wymianie zaworu okaże się że dalej jest padaka to trzeba ogarniać sprężarkę.
Problemem byla zbyt niska ilosc czynnika w ukladzie co swiadczylo o nieszczelnosci. Zostalo to zdiagnozowane poprzez nabicie kontrastem i ogledziny wzrokowe przy uzyciu UV. Pomoglo.
Do wymiany poszly wszystkie uszczelniacze a jeden z przewodow do spawania. Potem ponownie nowy srodek z UV i kolejna kontrola. Wszystko jest dzczelne.
Jednak okazalo sie ze jest kolejny problem. Przy uzyciu kombajnu do obslugi klimy na manometrach podczas pracy mozna zobaczyc jakie sa parametry panujace w ukladzie na niskim i wysokim ciśnieniu. Wyszlo że jest problem z roznica ciśnień. I teraz albo sprezarka nie wydala, albo zawor rozprężny na scianie grodziowej przy parowniku. Trzeba znowu spuścić środek i wymienić zawór. Koszt jakieś 120 zł.
Jak po wymianie zaworu okaże się że dalej jest padaka to trzeba ogarniać sprężarkę.
- maju
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 03 lut 2017, 19:31
- Imię: maju
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Zafira 1.7CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Nie ma potrzeby kilka razy dawkować znacznika (kontrastu), jeden raz wystarczy.Sumik pisze:... Potem ponownie nowy środek z UV i kolejna kontrola.
Wyjątkiem są sytuacje gdy z układu usuniemy cały olej, co w standardowej obsłudze jest nieosiągalne.
To widać na standardowych manometrach. Nie trzeba mieć kombajnu który, jak wielu mechaników myśli, zwalnia ich z poznania zasad chłodnictwa.Przy uzyciu kombajnu do obslugi klimy na manometrach podczas pracy mozna zobaczyc jakie sa parametry panujace w ukladzie na niskim i wysokim ciśnieniu.
A jakie są ciśnienia? Za mała czy za duża różnica? To dwie różne sytuacje i każda z nich wskazuje na problem z innym elementem.Wyszlo że jest problem z różnica ciśnień. I teraz albo sprężarka nie wydala, albo zawór rozprężny na ścianie grodziowej przy parowniku.
Do zdiagnozowania elementu rozprężnego wystarczy pomiar ciśnień i temperatur.
- maju
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 03 lut 2017, 19:31
- Imię: maju
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Zafira 1.7CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
5 bar to ciśnienie ssania czy różnica ciśnień? Jeśli różnica, to jakie jest niskie ciśnienie?Sumik pisze:Za niska różnica. Jest ok 5 i 6 barów, a powinno być całkowicie inaczej.
Niskie ciśnienie (LP) powinno być w okolicy 0 stC, co dla R134A daje ok 2 bar.
Oczywiście mniej więcej bo zmieniając obciążenie chłodnicy (np obroty wentylatora nadmuchu), niskie ciśnienie się zmieni.
Dla poprawnego działania klimatyzacji ważne jest odpowiednie niskie ciśnienie.
Wartość wysokiego ciśnienia (HP) nie jest bardzo istotna.
Wartość HP zależy od tego jak bardzo jest schładzany skraplacz.
Wystarczy dołączyć/ odłączyć wentylator na skraplaczu i już HP mocno się zmieni.
Zbyt mała różnica ciśnień nie jest więc problemem jeśli LP wynosi ok 2 bar.
Jeśli zbyt mała różnica ciśnień byłaby winą zaworu rozprężnego to by oznaczało, że jest on za bardzo otwarty, przelewa. W takim przypadku rura ssąca wchodząca do sprężarki (grubsza) byłaby znacznie zimniejsza niż zwykle. Najlepiej zmierzyć temperaturę rury ssącej bezpośrednio za chłodnicą - grubsza rura wychodząca z wnętrza samochodu w stronę sprężarki.
Jeśli sprężarka straciła wydajność to będzie dokładnie odwrotnie - rura ssąca nie będzie zimna tak jak zwykle.
Może zabieram się do tematu od doopy strony... poszedłem po całości i kupiłem
http://allegro.pl/sprezarka-klimatyzacj ... 00094.html
Po świętach wymiana i testy.
Napiszę co i jak.
http://allegro.pl/sprezarka-klimatyzacj ... 00094.html
Po świętach wymiana i testy.
Napiszę co i jak.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2017, 20:48 przez Deleted User 21664, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 gru 2016, 06:38
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: LKS
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
U mnie przy włączonym AC słychać lekkie poświstywanie/pohukiwanie, przy obrotach biegu jałowego i przy niskich prędkościach ( np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, na postoju) Podejrzewam, że ciągle jest ten dźwięk ale silnik go zagłusza....Tak ma być ? Klima jakby chłodziła, ale w tym roku było tylko 20 kilka stopni.
-
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Mam tak samo, robiłem czynnika Ale nic to nie zmieniło. ^^ pasek nie jest luźny A gości u od klimy nie zwrócił na to uwagi aby było cos niepojacego. Pytanie czy sie nie mylił...niezalogowany pisze:U mnie przy włączonym AC słychać lekkie poświstywanie/pohukiwanie, przy obrotach biegu jałowego i przy niskich prędkościach ( np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, na postoju) Podejrzewam, że ciągle jest ten dźwięk ale silnik go zagłusza....Tak ma być ? Klima jakby chłodziła, ale w tym roku było tylko 20 kilka stopni.
ja mam taki dźwięk jak @kwarcium nagrał. Zmienia się z obrotami
Jak wyłączę AC to przestaje.
Kupiłem sprężarkę i będzie wymiana.
Jak wyłączę AC to przestaje.
Klima działa - chłodzi ale hałasuje a na lato i wyjazd do MNE musi być sprawna.kwarcium pisze:
Link
Kupiłem sprężarkę i będzie wymiana.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 21:22 przez Deleted User 21664, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
panowie byłem na dobiciu w swojej zośce czynnika i klimatyzacja bo było mało i klima się nie włączała.
Po nabiciu klimy klimatyzacja się załacza i niby działa ale bardzo głośno jakby wyje rzęzi i słychać bardzo mocno wewnątrz auta pod maską tak nie słychac chyba kompresor sprężarki , czy ktoś z was zdiagnozował podobny problem i co było przyczyną .
Po nabiciu klimy klimatyzacja się załacza i niby działa ale bardzo głośno jakby wyje rzęzi i słychać bardzo mocno wewnątrz auta pod maską tak nie słychac chyba kompresor sprężarki , czy ktoś z was zdiagnozował podobny problem i co było przyczyną .
Witajcie.
Zocha wróciła od mechanika. Wymiana pomogła - nie słychać dźwięku zmieniającego się z obrotami. Sporadycznie dziwne bulgotanie słychać (przy odpuszczeniu gazu).
Mechanik twierdzi że kompresor po regeneracji i musi się wszystko ułożyć i dotrzeć.
Pierwsza trasa ok 300km zrobiona. Klima chłodzi. Działa cicho.
Zocha wróciła od mechanika. Wymiana pomogła - nie słychać dźwięku zmieniającego się z obrotami. Sporadycznie dziwne bulgotanie słychać (przy odpuszczeniu gazu).
Mechanik twierdzi że kompresor po regeneracji i musi się wszystko ułożyć i dotrzeć.
Pierwsza trasa ok 300km zrobiona. Klima chłodzi. Działa cicho.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2017, 13:03 przez Deleted User 21664, łącznie zmieniany 1 raz.