[B]Tuleja zawieszenie tylne
No brawo, ktoś wreszcie zrozumiał moja wcześniejsza wypowiedź . Mnie dokładnie o to chodziło ,że nie ma potrzeby wszystkiego wywalać na warsztat by wyciagnąć tuleje. Tu sie zgadzamy, druga sprawa , do wymiany tych tulei nie potrzeba było specjalnych ściagaczy. jak tu mój oportunista twierdzi. Mogę zamieścić oświadczenie mojego mechanika wraz z wykazem narzędzi, za pomocą których wymontował tuleje i próżno tu szukać owych ściagaczy . To tyle z mojej strony...
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
I ja już mam problem z głowy. Udało mi się wymienić bez specjalnego sciagacza. Oczywiście bez wiertarki,młotka i brzeszcztu bym starych nie wyciągnął
Do zamontowania nowych użyłem pręta gwintowanego, dwóch nasadek i podkładek. Standardowo w moim aucie ktoś wcześniej już wymieniał ów element ale tylko jeden. Jak ktoś ma troszkę manualnych zdolności ogarnie temat. Najważniejsze to pozaznaczac markerem położenie starych tuleji i łap, jak już wcześniej Rafał napisał.
Ps. Rafoooo. To ustrojstwo na belce co pisałeś ja też posiadam, i wydaje mi się że jest to do poziomowania reflektorów. Choć mogę się mylić.
Do zamontowania nowych użyłem pręta gwintowanego, dwóch nasadek i podkładek. Standardowo w moim aucie ktoś wcześniej już wymieniał ów element ale tylko jeden. Jak ktoś ma troszkę manualnych zdolności ogarnie temat. Najważniejsze to pozaznaczac markerem położenie starych tuleji i łap, jak już wcześniej Rafał napisał.
Ps. Rafoooo. To ustrojstwo na belce co pisałeś ja też posiadam, i wydaje mi się że jest to do poziomowania reflektorów. Choć mogę się mylić.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 20:54 przez dany1107, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Jak sprawują się tuleje Meyle ??
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Czy tylko tuleje Lemforder??
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
A ja polecam te tuleje:
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tule ... ./23110372
W zniżkach macie rabat 7% ( za jakiś czas będzie równiutkie 10% ).
Tuleje są praktycznie pancerne i przeżyją samochód. Nie ma różnicy w twardości. Montaż po usunięciu starych zajmuje jakieś 10 minut, bez konieczności prasowania na dołączonym smarze wciskamy je ręką, czyli spokojnie można to zrobić pod autem bez demontażu belki. POLECAM
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tule ... ./23110372
W zniżkach macie rabat 7% ( za jakiś czas będzie równiutkie 10% ).
Tuleje są praktycznie pancerne i przeżyją samochód. Nie ma różnicy w twardości. Montaż po usunięciu starych zajmuje jakieś 10 minut, bez konieczności prasowania na dołączonym smarze wciskamy je ręką, czyli spokojnie można to zrobić pod autem bez demontażu belki. POLECAM
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Ta na fotkach z aukcji (mają z drugiej strony wycięcie) wygląda inaczej jak te z Olkusza. Ktoś je już montował??
Ostatnio zmieniony 22 mar 2018, 00:00 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Które? Te ori czy te z Olkusza?
Montowałem obie i powiem, że z tymi z poliuretanu jest o niebo lepiej. Smarujesz, wciskasz ręką i nakładasz pierścień z drugiej strony.
Z ori trzeba się troszkę nagimnastykować żeby ją wprasować w belkę. Jeżeli ktoś planuje to robić bez ściągania belki z auta to polecam poliuretan.
Co do samej tulejki to faktycznie jest okrągła i wygląda inaczej niż ta seryjna ale wydaje mi się, że to tylko kwestia tego że jak zrobili odlew tulejki to nie chciało im się obrabiać tego okrągłego elementu. Z reszta po co? W mocowaniu leży "pełniej" i pewniej. Ogranicza to dodatkowo ruchy belki na boki co wpływa na lepsze prowadzenie.
Montowałem obie i powiem, że z tymi z poliuretanu jest o niebo lepiej. Smarujesz, wciskasz ręką i nakładasz pierścień z drugiej strony.
Z ori trzeba się troszkę nagimnastykować żeby ją wprasować w belkę. Jeżeli ktoś planuje to robić bez ściągania belki z auta to polecam poliuretan.
Co do samej tulejki to faktycznie jest okrągła i wygląda inaczej niż ta seryjna ale wydaje mi się, że to tylko kwestia tego że jak zrobili odlew tulejki to nie chciało im się obrabiać tego okrągłego elementu. Z reszta po co? W mocowaniu leży "pełniej" i pewniej. Ogranicza to dodatkowo ruchy belki na boki co wpływa na lepsze prowadzenie.
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 22 cze 2016, 16:05
- Imię: ceki70
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira B 1,8 Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Zosi wymieniono tulejki belki tylnej , i pierwszy kosztorys wynosił 600 zł<robocizna> , ale korciło mnie by poszukać gdzieś indziej , i udało się 150 za robociznę .
A teraz pytanie , czy te tuleje nowe muszą się jakoś przystosować , dopasować , itp, bo wyczuwam bardziej teraz drogę <małe dziury, pająkowe pęknięcia, nierówności >wcześniej też ale jakoś mniej ???
A teraz pytanie , czy te tuleje nowe muszą się jakoś przystosować , dopasować , itp, bo wyczuwam bardziej teraz drogę <małe dziury, pająkowe pęknięcia, nierówności >wcześniej też ale jakoś mniej ???
ceki70
Przy pisaniu towarzysz mi dysleksja, dysortografia, dysgrafia,
Przy pisaniu towarzysz mi dysleksja, dysortografia, dysgrafia,