Informacje o stanie DPF i nie tylko... na wyświetlaczu LCD
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
pobawiłem się trochę CIDem przez weekend i:
- nie da się zrobić czegoś takiego jak pokazałem na filmie (tzn nowa zakładka w BC). Możliwości zmiany menu BC są minimalne. Nie uda się tutaj nic dodać. Można tylko w niewielkim stopniu zmienić to co już widać. To co widać na filmie zadziała prawdopodobnie tylko z wersją oprogramowania wyświetlacza 8.0.x (ja mam 8.0.1). Na pozostałych wersjach zrobić się tego nie da.
- wersje inne niż 8.0.x mają za to inną zaletę: DPF monitor zadziała z nim nawet jeśli używamy UHP (komunikacja z wyświetlaczem jest niezależna od jakiegokolwiek innego modułu). Nie będzie za to zakładki DPF w BC, będzie dodatkowe menu (otwierane przez dłuższe przytrzymanie przycisku BC). Temperaturę silnika, stan DPF można jakoś na zmieścić w na ekranie BC.
Podsumowując:
- z wersją 8.0.x zadziała tylko jeśli nie ma UHP lub ECC
- z innymi wersjami zadziała bez problemu także z obecnym UHP + ECC
- nie da się zrobić czegoś takiego jak pokazałem na filmie (tzn nowa zakładka w BC). Możliwości zmiany menu BC są minimalne. Nie uda się tutaj nic dodać. Można tylko w niewielkim stopniu zmienić to co już widać. To co widać na filmie zadziała prawdopodobnie tylko z wersją oprogramowania wyświetlacza 8.0.x (ja mam 8.0.1). Na pozostałych wersjach zrobić się tego nie da.
- wersje inne niż 8.0.x mają za to inną zaletę: DPF monitor zadziała z nim nawet jeśli używamy UHP (komunikacja z wyświetlaczem jest niezależna od jakiegokolwiek innego modułu). Nie będzie za to zakładki DPF w BC, będzie dodatkowe menu (otwierane przez dłuższe przytrzymanie przycisku BC). Temperaturę silnika, stan DPF można jakoś na zmieścić w na ekranie BC.
Podsumowując:
- z wersją 8.0.x zadziała tylko jeśli nie ma UHP lub ECC
- z innymi wersjami zadziała bez problemu także z obecnym UHP + ECC
- scooter
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Gdzie odczytać jaką wersję się ma?
Wszystko pod górkę Zośka w warsztacie tu się nie da
Wszystko pod górkę Zośka w warsztacie tu się nie da
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 00:37 przez scooter, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
w TESTMODE. przytrzymać SETTINGS przez 10s, potem naciskać BC aż do pojawienia sie ekrany HEATER. Tam jest pole SW, np: SW: 23.09.2004/O//CD59-/00050 - istotna jest tutaj wartość CD59scooter pisze:Gdzie odczytać jaką wersję się ma?
wszystko co tylko możesz odczytać OP-COMem, mogę wypisać na wyświetlaczSumik pisze:Co poza temp silnika mogę wrzucić na wyświetlacz?
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Czyli jeśli ja mam wersje CD83 CID to powinno działać mimo UHP?
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 08:48 przez mlody17, łącznie zmieniany 1 raz.
- scooter
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
HW:D3.50//20.05.2008
SW:23.09.2004/O//CD59-/00050
U mnie jest tak CID i UHP czyli co ? Będzie działać, tylko która wersja ?
SW:23.09.2004/O//CD59-/00050
U mnie jest tak CID i UHP czyli co ? Będzie działać, tylko która wersja ?
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 10:04 przez scooter, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
to jest trudne pytanie na które nie potrafię odpowiedzieć...mlody17 pisze:Heh to kiedy możemy spodziewać się jakiś wersji do testów?
na pewno chciałbym to skończyć przed wakacyjnym wyjazdem
niby niewiele brakuje, bo z grubsza wszystko działa... ale pozostają drobne szczegóły, np:
- - duży pobór prądu, gdy auto jest wyłączone (chyba, że wyciąganie modułu po wyłączeniu auta nikomu nie przeszkadza - po jakimś czasie rozładuje akumulator [pobór prądu ~100mA, a mogę spokojnie zejść poniżej 5mA])
- obsługa wielu różnych silników. niby proste zadanie, ale pracochłonne. w tej chwili tylko Z17DTJ
- o jakichkolwiek testach w aucie innym niż moje nawet nie wspominam
- współpraca z UHP a także możliwość pracy na wyświetlaczu 8.0.1 (bez UHP) - w większości załatwione [konfiguracja modułu]
- zaprojektowanie płytki PCB (w tej chwili wszystko jest na płytce stykowej... ale działa )
- inne bajery dla tych którzy nie mają DPFa a chcą tylko temperaturę silnika mieć (trochę za mało jak na takie urządzenie - mogło by coś więcej pokazywać... tylko co?)
- i parę innych rzeczy o których zapomniałem, albo wyjdą później
- zastanawiam się jak by to móc komukolwiek przekazać do testów bez ukończenia całości (polutowane PCB...) (schemat do złożenia na płytce stykowej?)
powinno działać...scooter pisze:HW:D3.50//20.05.2008
SW:23.09.2004/O//CD59-/00050
jeśli masz dostęp do kabelka OP-COMa (nawet chińskiego), lub jakiegokolwiek interfejsu CAN i wiesz jak wysyłać dowolne dane, to:
robisz mniej więcej tak:
Kod: Zaznacz cały
can send 2E2#42020000C8000000
Kod: Zaznacz cały
2C2#070200010000C800
Kod: Zaznacz cały
can send 2E3#43020000C8000000
opowiedź: 2C3#070200010000C800
dla chętnych mogę się podzielić programikiem, który używa chińskiego kabelka OP-COMa jako sniffer CAN (Linux + Python 3.5 + SocketCAN). Można wysyłać dowolne dane/podsłuchiwać całą komunikację [głównie na LSCAN, z MSCAN mogą być problemy - interfejs jest straaasznie wolny - nie wyrabia się ze wszystkimi danymi, HSCAN - tylko z odpowiednim filtrem na dane - w niecałą sekundę od uruchomienia bez filtrów się zawiesza] (szczegóły na PW)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 10:06 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.
- scooter
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Co trzeba mieć żeby to złożyć w tej testowej wersji no bo jakoś to trzeba potestować ja bym chętnie poddał to testom ma mojej Zosi
Tak naprawdę nie musi być nawet ładne w aucie można to gdzieś umieścić pod plastikami wtyczkę OBD oddalić przewodami do samych testów może nawet na wierzchu leżeć, testowo można jakiś mini wylacznik założyć do zasilania DPF monitor co by aku nie padało.
Tak naprawdę nie musi być nawet ładne w aucie można to gdzieś umieścić pod plastikami wtyczkę OBD oddalić przewodami do samych testów może nawet na wierzchu leżeć, testowo można jakiś mini wylacznik założyć do zasilania DPF monitor co by aku nie padało.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 10:30 przez scooter, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
w tej chwili w skład całości wchodzi: C8051F506 (lub podobny), 3xMCP2551 (albo podobne), 7805, 74ALS125, wtyczka OBD + jakieś drobne kondensatory, rezystory + mała płytka stykowa+ trochę kabelków... i to w zasadzie wszystko. Ktoś bardziej techniczny, kto sobie z tym poradzi, może się do mnie odezwać... podam szczegóły. Wymagany jest programator do C8051F (ew. można samemu zrobić - ja mam samoróbkę, bo ten co kupiłem nie działa tak jak powinien)scooter pisze:Co trzeba mieć żeby to złożyć w tej testowej wersji
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 10:46 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.