Informacje o stanie DPF i nie tylko... na wyświetlaczu LCD

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#121 Post autor: LWPM »

pobawiłem się trochę CIDem przez weekend i:
- nie da się zrobić czegoś takiego jak pokazałem na filmie (tzn nowa zakładka w BC). Możliwości zmiany menu BC są minimalne. Nie uda się tutaj nic dodać. Można tylko w niewielkim stopniu zmienić to co już widać. To co widać na filmie zadziała prawdopodobnie tylko z wersją oprogramowania wyświetlacza 8.0.x (ja mam 8.0.1). Na pozostałych wersjach zrobić się tego nie da.

- wersje inne niż 8.0.x mają za to inną zaletę: DPF monitor zadziała z nim nawet jeśli używamy UHP (komunikacja z wyświetlaczem jest niezależna od jakiegokolwiek innego modułu). Nie będzie za to zakładki DPF w BC, będzie dodatkowe menu (otwierane przez dłuższe przytrzymanie przycisku BC). Temperaturę silnika, stan DPF można jakoś na zmieścić w na ekranie BC.

Podsumowując:
- z wersją 8.0.x zadziała tylko jeśli nie ma UHP lub ECC
- z innymi wersjami zadziała bez problemu także z obecnym UHP + ECC

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#122 Post autor: scooter »

Gdzie odczytać jaką wersję się ma?

Wszystko pod górkę Zośka w warsztacie tu się nie da :cry:
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 00:37 przez scooter, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#123 Post autor: Sumik »

A ja mam takie pytanko ponieważ nie posiadam diesla i DPF-a, a dodatkowo jak napisał Flora posiadam - już :D ) UHP i Alarm. Co poza temp silnika mogę wrzucić na wyświetlacz?

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#124 Post autor: LWPM »

scooter pisze:Gdzie odczytać jaką wersję się ma?
w TESTMODE. przytrzymać SETTINGS przez 10s, potem naciskać BC aż do pojawienia sie ekrany HEATER. Tam jest pole SW, np: SW: 23.09.2004/O//CD59-/00050 - istotna jest tutaj wartość CD59
Sumik pisze:Co poza temp silnika mogę wrzucić na wyświetlacz?
wszystko co tylko możesz odczytać OP-COMem, mogę wypisać na wyświetlacz

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#125 Post autor: aroniusz »

To jak mam GD59 (GID) to będzie działało ?

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#126 Post autor: LWPM »

aroniusz pisze:To jak mam GD59 (GID) to będzie działało ?
teoretycznie powinno, ale przydało by się to sprawdzić. Ja mam dostęp tylko do wersji 8.0.1 (GID) i CD83 (CID)

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#127 Post autor: mlody17 »

Czyli jeśli ja mam wersje CD83 CID to powinno działać mimo UHP?
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 08:48 przez mlody17, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#128 Post autor: LWPM »

mlody17 pisze:Czyli jeśli ja m wersje CD83 CID to powinno działać mimo UHP?
u mnie działa na tej właśnie wersji (bez UHP, ale z UHP też powinno)

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#129 Post autor: mlody17 »

Heh to kiedy możemy spodziewać się jakiś wersji do testów?

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#130 Post autor: scooter »

HW:D3.50//20.05.2008
SW:23.09.2004/O//CD59-/00050

U mnie jest tak CID i UHP :) czyli co ? Będzie działać, tylko która wersja ?
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 10:04 przez scooter, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#131 Post autor: LWPM »

mlody17 pisze:Heh to kiedy możemy spodziewać się jakiś wersji do testów?
to jest trudne pytanie na które nie potrafię odpowiedzieć...
na pewno chciałbym to skończyć przed wakacyjnym wyjazdem :)
niby niewiele brakuje, bo z grubsza wszystko działa... ale pozostają drobne szczegóły, np:
  • - duży pobór prądu, gdy auto jest wyłączone (chyba, że wyciąganie modułu po wyłączeniu auta nikomu nie przeszkadza - po jakimś czasie rozładuje akumulator [pobór prądu ~100mA, a mogę spokojnie zejść poniżej 5mA])
    - obsługa wielu różnych silników. niby proste zadanie, ale pracochłonne. w tej chwili tylko Z17DTJ
    - o jakichkolwiek testach w aucie innym niż moje nawet nie wspominam :)
    - współpraca z UHP a także możliwość pracy na wyświetlaczu 8.0.1 (bez UHP) - w większości załatwione [konfiguracja modułu]
    - zaprojektowanie płytki PCB (w tej chwili wszystko jest na płytce stykowej... ale działa :D)
    - inne bajery dla tych którzy nie mają DPFa a chcą tylko temperaturę silnika mieć (trochę za mało jak na takie urządzenie - mogło by coś więcej pokazywać... tylko co?)
    - i parę innych rzeczy o których zapomniałem, albo wyjdą później
    - zastanawiam się jak by to móc komukolwiek przekazać do testów bez ukończenia całości (polutowane PCB...) (schemat do złożenia na płytce stykowej?)
scooter pisze:HW:D3.50//20.05.2008
SW:23.09.2004/O//CD59-/00050
powinno działać...
jeśli masz dostęp do kabelka OP-COMa (nawet chińskiego), lub jakiegokolwiek interfejsu CAN i wiesz jak wysyłać dowolne dane, to:
robisz mniej więcej tak:

Kod: Zaznacz cały

can send 2E2#42020000C8000000
wyświetlacz powinien odpowiedzieć pakietem:

Kod: Zaznacz cały

2C2#070200010000C800
lub analogicznie na innych PIDach

Kod: Zaznacz cały

can send 2E3#43020000C8000000
opowiedź: 2C3#070200010000C800
jeśli nie ma żadnej odpowiedzi, to prawdopodobnie będzie działać tylko jak nie masz UHP.
dla chętnych mogę się podzielić programikiem, który używa chińskiego kabelka OP-COMa jako sniffer CAN (Linux + Python 3.5 + SocketCAN). Można wysyłać dowolne dane/podsłuchiwać całą komunikację [głównie na LSCAN, z MSCAN mogą być problemy - interfejs jest straaasznie wolny - nie wyrabia się ze wszystkimi danymi, HSCAN - tylko z odpowiednim filtrem na dane - w niecałą sekundę od uruchomienia bez filtrów się zawiesza] (szczegóły na PW)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 10:06 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#132 Post autor: scooter »

Co trzeba mieć żeby to złożyć w tej testowej wersji no bo jakoś to trzeba potestować ja bym chętnie poddał to testom ma mojej Zosi

Tak naprawdę nie musi być nawet ładne w aucie można to gdzieś umieścić pod plastikami wtyczkę OBD oddalić przewodami do samych testów może nawet na wierzchu leżeć, testowo można jakiś mini wylacznik założyć do zasilania DPF monitor co by aku nie padało.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 10:30 przez scooter, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#133 Post autor: LWPM »

scooter pisze:Co trzeba mieć żeby to złożyć w tej testowej wersji
w tej chwili w skład całości wchodzi: C8051F506 (lub podobny), 3xMCP2551 (albo podobne), 7805, 74ALS125, wtyczka OBD + jakieś drobne kondensatory, rezystory + mała płytka stykowa+ trochę kabelków... i to w zasadzie wszystko. Ktoś bardziej techniczny, kto sobie z tym poradzi, może się do mnie odezwać... podam szczegóły. Wymagany jest programator do C8051F (ew. można samemu zrobić - ja mam samoróbkę, bo ten co kupiłem nie działa tak jak powinien)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 10:46 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#134 Post autor: Flora »

Mam wszystko poza procesorem :>

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#135 Post autor: LWPM »

Flora pisze:Mam wszystko poza procesorem :>
procesor to akurat prosta/tania sprawa. jak masz programator, albo przynajmniej rpi (podobno można go przerobić na programator), to można spróbować

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”