Chiptuning Z2.0LER

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
racool
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2012, 21:33
Imię: Szymon
Lokalizacja: Poznań/Konarzewo
Auto: Zafira 2.0t Cosmo, Opc
Model: Zb
Oznaczenie silnika: Z2.0Ler
Gender:

Chiptuning Z2.0LER

#1 Post autor: racool »

Ktoś podkręcał ten silnik???

Chodzi mi bardziej o Niutki niż moc, podobno spotojnie te 60 niutów idzie dołożyć. :mysli:
Ostatnio zmieniony 23 sty 2021, 17:35 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.
Zośka 2.0Turbo, 236kucyków COSMO, OPC, lpg
Freemont 3,6 286 koni Loudge, lpg

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#2 Post autor: heko »

...bez problemu 50-60Nm i 35-40KM...tylko sterownik lubi płatać figle przy programowaniu :)

Awatar użytkownika
racool
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2012, 21:33
Imię: Szymon
Lokalizacja: Poznań/Konarzewo
Auto: Zafira 2.0t Cosmo, Opc
Model: Zb
Oznaczenie silnika: Z2.0Ler
Gender:

#3 Post autor: racool »

tzn sterownik się rozsypuje czy nie chce złapać nowych map? :?
Zośka 2.0Turbo, 236kucyków COSMO, OPC, lpg
Freemont 3,6 286 koni Loudge, lpg

snkr

#4 Post autor: snkr »

Przecież to ten sam silnik co w astrze opc tylko z inna mapą.

cieniassss

#5 Post autor: cieniassss »

snkr pisze:Przecież to ten sam silnik co w astrze opc tylko z inna mapą.
nic bardziej mylnego, to są inne silniki
np korbowód w LER to 622036 a w LEH 622088
pompa olejowa w LER to 646063 a w LEH 646081
turbina w LER to 5849040 a w LEH 5860018

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#6 Post autor: heko »

...problem miałem 2x przy programowaniu, za pierwszym razem CMD za drugim KESS w obu przypadkach się wywaliły, potem stawianie na nogi...na stole i sporo stresu, dlatego jak widzę ME7.6.2 wolę odpuścić ;)

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#7 Post autor: paweldm »

Moje auto to zafira B 2.0 Turbo z lpg. Przymierzam się do podniesienia mocy o ok 40-50KM, czyli do 240-250KM. Czy po takiej zmianie potrzebna jest kalibracja lpg, czy jej komputer dostosuje się automatycznie. Instalacje lpg przy montażu, był planowana na podniesienie mocy. Parownik jest do 300KM.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

KrystianNh
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:50
Imię: Krystian
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira A 2.0T Stage2
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z20let

#8 Post autor: KrystianNh »

paweldm pisze:Moje auto to zafira B 2.0 Turbo z lpg. Przymierzam się do podniesienia mocy o ok 40-50KM, czyli do 240-250KM. Czy po takiej zmianie potrzebna jest kalibracja lpg, czy jej komputer dostosuje się automatycznie. Instalacje lpg przy montażu, był planowana na podniesienie mocy. Parownik jest do 300KM.
Oczywiście ze bedzie potrzebna nie tyle kalibracja.Co najlepiej wystrojenie lpg na drodze wpieciu sondy , sprawdzeniu AFR i temp. spalin trzeba sprawdzic bo gaz ma wyzsza temperature spalania.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: Sumik »

Może być potrzebna regulacja ciśnienia na reduktorze, regulacja czasów wtrysków itp. Czyli kalibracja pod daną moc o ile graty na to pozwolą. Co do AFR i EGT to nie spotkałem się żeby jakiś gaziarz coś takiego wykonywał.
Dobrym rozwiązaniem na obniżenie EGT jest wsadzenie DP 2,5 - 3". Najlepiej 3"

KrystianNh
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:50
Imię: Krystian
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira A 2.0T Stage2
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z20let

#10 Post autor: KrystianNh »

Sumik pisze:Może być potrzebna regulacja ciśnienia na reduktorze, regulacja czasów wtrysków itp. Czyli kalibracja pod daną moc o ile graty na to pozwolą. Co do AFR i EGT to nie spotkałem się żeby jakiś gaziarz coś takiego wykonywał.
Dobrym rozwiązaniem na obniżenie EGT jest wsadzenie DP 2,5 - 3". Najlepiej 3"
Ja tak lpg miałem ostatnio strojone ;)

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Sumik »

No to powiem Ci że podeszli na maxa profesjonalnie :ok:

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#12 Post autor: paweldm »

Może ktoś polecić jakąś firmę w okolicy Gdańska - Starogardu Gdańskiego.
Wstępnie zastanawiam się nad V-techem w Gdyni, Turboelita na Kokoszkach.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

ja37
Posty: 3
Rejestracja: 22 gru 2019, 15:36
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Łódź
Auto: astra H
Model: GTC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#13 Post autor: ja37 »

Już kilka razy bawiłem sie kessem w ler i w leh i nic jakos sie nie wysypało.
Podstawa, to dobre zasilanie.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#14 Post autor: oki »

A ja mam pytanie o doładowanie w Z20LER - niby 200KM seria i doładowanie powinno byc 0,6-0,7bar.
A co w przypadku aktywacji przycisku SPORT ma się też zmienić doładowanie na większe?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: ryba1 »

oki pisze: 07 gru 2020, 22:45 A ja mam pytanie o doładowanie w Z20LER - niby 200KM seria i doładowanie powinno byc 0,6-0,7bar.
A co w przypadku aktywacji przycisku SPORT ma się też zmienić doładowanie na większe?
Nic się nie zmienia z doładowaniem po wciśnięciu przycisku SPORT

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”