Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
olo018

#166 Post autor: olo018 »

Jeśli zapchany jest IC to nie ma przepływu i też będzie zamulony silnik .
Czytałem gdzies że można go przepłukać benz ekstr i potem woda i szuszenie .
Ale nie stosowałem tego .

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#167 Post autor: Samer »

Auto rozkręca się do 60km bez większych problemów ale bez turbo. Od 60-70 do góry muł. Mechanik zasugerował zmianę filtra paliwa. Na filtrze przejechane ok 8 tys. Jutro po 16 do mechanika.

Czy to może mieć wpływ??

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#168 Post autor: Samer »

Sprawdziłem przewody podciśnieniowe na biegu jałowym.

Zauważyłem że przewód idący do tego elektrozaworu znajdującego się za przepływomierzem

http://allegro.pl/item1055461041_elektr ... 28022.html

"zasysa palec" (idący do VAC) natomiast na wyjściu (OUT) nic nie czuć.

Oczywiście nie ma żadnego błędu etc.

Zauważyłem że ten oraz jeden z elektrozaworów (przy akumulatorze) są identyczne. Czy można podmienić celem sprawdzenia??

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#169 Post autor: scaniairizar »

samer, mozesz zawory podmienić. one są takie same. ale skup swoją uwage na zaworku, który znajduje sie za dolotem powietrza do turbiny, do karoserii przykręcony. on jest w miejscu gdzie jest duzo kurzu i pyłu, czasem tam wchodzi woda i lubi go przytkać.

po za tym, nie ma szans zeby zabiło ci intercooler olejem, bo musiałoby juz tak pluć olejem z turbiny ze zatarłbyś motor. jeśli auto ci sie rozpędza do 70-80 spokojnie, to stawiałbym raczej na podciśnienia i na błędne sterowanie turbiną. miałem takie objawy, ale przeszło po wymianie zaworku podciśnieniowego za dolotem.

ah, jesli nie mialbys turbiny to cięzko wkrecałby sie na kazdym biegu powyzej 3 tys obr.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

gwizdenson

#170 Post autor: gwizdenson »

A olej ci ubywa?

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#171 Post autor: Samer »

W granicach normy ok setki na tyś. Raczej ciśnienie na tłokach jest.

Tylko brak turbiny.

gwizdenson

#172 Post autor: gwizdenson »

to zaworki albo sprawdź jeszcze czy wszystkie połączenia(obejmy)od turbiny do IC są dobrze dokręcone lub na wężach nie ma jakiejś dziury albo przetarcia.

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#173 Post autor: Samer »

Problem został zdiagnozowany.

Byłem u mechanika. Został odłączony czujnik podciśnieniowy turbo, który znajduje się za przepływomierzem. Dokładnie został pominięty. Chwilowo. I ku mojej uciesze z tłumika pojawił się upragniony czarny dym :mrgreen:

Nic innego nie zostało jak zakupić ww czujnik. Jak by ktoś miał po taniości taki czujnik to zapraszam na PW

Artur

#174 Post autor: Artur »

Witam wszystkich po raz pierwszy na forum :) Szukam pomocy z podobnym problemem. Przy wkręceniu podczas jazdy powyżej 3tys obr/min spada moc i zapala się "autko z kluczykiem". Przy ponownym odpaleniu i ponownym wkręceniu do 3 tys, znów się zapala kontrolka i tak w kółko. Poza tym wszystko jest ok. Dodam, że na biegu jałowym nic się nie dzieje nawet przy 4 tys. Proszę o podpowiedź co z tym zrobić?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#175 Post autor: MieHor »

Artur, poczytaj na forum wszystkie tematy dot. tego problemu, jest już tego sporo.
Tak na początek - odczytaj zarejestrowane błędy i podaj je tu na forum, wtedy będzie wiadomo w jakim kierunku możemy Ci radzić.
Po objawach jakie podajesz stawiam na zacinający się EGR.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#176 Post autor: MieHor »

bartx128, błąd P0400-5 czyli niby cos z powietrzem, to rzeczywiście "niby", bo on ma znaczenie

P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
lub
P0400 "Układ recyrkulacji spalin - błędny przepływ"
lub
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za wysokie C-03
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za niskie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - wysokie napięcie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - niskie napięcie C-19
P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-19
P0400 Rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Zawór recyrkulacji spalin - usterka C-20
P0400 Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe C-20
P0400 Zawór recyrkulacji spalin Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-19

stawiam na zacinający się EGR, można próbować go ratować, ale regeneracja lub wymiana na nowy i tak Cię czeka w niedalekiej przyszłości

Artur

#177 Post autor: Artur »

Słuszna uwaga, dzięki MieHor ;) Pzdr


//edit//

Kolego - dobrym zwyczajem przyjętym na forum jest przywitanie się ze wszystkimi i zaprezentowanie swojego "wozidła" w odpowiednich działach - pozdrawiam MieHor
Ostatnio zmieniony 03 cze 2010, 14:04 przez Artur, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#178 Post autor: BajBus »

mam taki problem, mianowicie nie włącza mi się turbo (przynajmniej tak to wygląda)
zośka strasznie się muli cały czas a jak przeciągnę ją do 4tyś obrotów to wyskakuje błąd
P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie
//wcześniej pokazywał się jeszcze P0149 - Obwód sterowania czasem wtrysku, wadliwe działanie ale ten po skasowaniu już nie występuje...
i auto przestaje w ogóle jechać i reagować na pedał gazu (przełącza się w tryb awaryjny)
sprawdzałem węże dochodzące do turbo i wychodzące i żaden nie wygląda na pęknięty...

mam nadzieję że dość jasno opisałem o co chodzi...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

boogoo

#179 Post autor: boogoo »

Hmmm...wygląda na to,że masz coś nie halo ze sterowaniem turbiny.A jak zapalisz auto to przesuwa kierownicę turba?

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#180 Post autor: BajBus »

boogoo pisze:A jak zapalisz auto to przesuwa kierownicę turba
?? a jaśniej
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”