[A] Przegrzewanie się silnika
Moderator: Sebu$
[A] Przegrzewanie się silnika
Jest problem. Temp. na zewn. 16stopni 140km/h na autostradzie i non stop pracujący wentylator ok 80-90stopni temp silnika. Moim zdaniem przy silniku 1.6 to oznacza jakiś problem. Już nie myślę co będzie jak będzie plus 25 stopni na zewnątrz. Co proponujecie?? Jaka może być usterka?? Chłodnice wymieniałem bo miałem nieszczelną poprzednią, także termostat, pompa wody wraz z rozrządem wymieniana. Czy czyszczenie układu chłodzenia pomoże?? Mam też problem z małym ubytkiem płynu, ale to bardzo małym. Jeżeli czyszczenie to proponujecie robić to sami czy jechać do speców??
Z góry dzięki za pomoc.
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2017, 22:04 przez lukiopo, łącznie zmieniany 1 raz.
- siwy1538
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Leszno
- Auto: Vectra
- Model: C
- Oznaczenie silnika: Z20NET
nie no na pewno nie powinna skakać od 80 do 90 stopni przy stałej prędkości.A co z tą temperaturą jest nie tak bo moim zdaniem taka być powinna.
Sprawdził bym czy czujnik jest sprawny tp dobry trop, ale również należy zobaczyć czy auto ma odpowietrzony układ po wymianie pompy i termostatu.
przed wymiana jakie miałeś wskazania temp?
- Irek_S.
- Bywalec
- Posty: 177
- Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
A przy jakiej temperaturze startuje wentylator i czy zawsze przy takiej samej?
90 stopni to nie jest mocne nagrzewanie się silnika, a normalna temperatura jego pracy.
Nowsze silniki mają temperaturę pracy powyżej 100 stopni i tylko dlatego, że maja termostaty sterowane dodatkowo kompem i można dokładniej kontrolować temperaturę silnika.
Ostatnio czytałem, że dla każdego silnika optymalna temperatura jego pracy to około 100 stopni.
90 stopni to nie jest mocne nagrzewanie się silnika, a normalna temperatura jego pracy.
Nowsze silniki mają temperaturę pracy powyżej 100 stopni i tylko dlatego, że maja termostaty sterowane dodatkowo kompem i można dokładniej kontrolować temperaturę silnika.
Ostatnio czytałem, że dla każdego silnika optymalna temperatura jego pracy to około 100 stopni.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Irek_S. pisze:A na zimnym silniku wentylator też się kręci?
lukiopo pisze:Nie wszystko w porządku jest do czasu kiedy włączy sie wentylator
Opisz coś więcej o >wentylator od startu pracuje nieprzerwanie< bo nie rozumiem czy po zapaleniu silnika on już startuje??.lukiopo pisze:Przykład autostrady i jazdy ok 140km/h 16stopni celsjusza na dworzu a wentylator od startu pracuje nieprzerwanie.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2017, 20:20 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Dobra zaczynam od początku. Odpalam silnik. Silnik pracuje równo nieprzerwanie stabilnie, nabiera temperatury. Temperatura wzrasta nawet nie dodając gazu czyli bieg jałowy na ok 900 obrotach. Przekracza temp tą środkowa kreseczkę czyli jak dobrze liczę 90 stopni załącza sie wentylator tym samym silnik sie schładza. Po jakimś czasie sie wyłącza bo prawidłowo schłodzi silnik jednak po upływie kilku minut nawet jak nie dodaje gaze sie ponownie załacza. Tak samo podczas jazdy wkurzające jest to że jadąc jak na początku napisałem z wyższą prędkością wentylator non stop pracuję co znacznie wpływa na stan mojego akumulatora. Kiedyś miałem problem z odpaleniem ponownie np po postoju na trasie auta z powodu niskiego napięcia.