[A] Przegrzewanie się silnika

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lukiopo

[A] Przegrzewanie się silnika

#1 Post autor: lukiopo »

Jest problem. Temp. na zewn. 16stopni 140km/h na autostradzie i non stop pracujący wentylator ok 80-90stopni temp silnika. Moim zdaniem przy silniku 1.6 to oznacza jakiś problem. Już nie myślę co będzie jak będzie plus 25 stopni na zewnątrz. Co proponujecie?? Jaka może być usterka?? Chłodnice wymieniałem bo miałem nieszczelną poprzednią, także termostat, pompa wody wraz z rozrządem wymieniana. Czy czyszczenie układu chłodzenia pomoże?? Mam też problem z małym ubytkiem płynu, ale to bardzo małym. Jeżeli czyszczenie to proponujecie robić to sami czy jechać do speców??


Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2017, 22:04 przez lukiopo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
siwy1538
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
Imię: Adam
Lokalizacja: Leszno
Auto: Vectra
Model: C
Oznaczenie silnika: Z20NET

#2 Post autor: siwy1538 »

a stan oleju masz ok? nie przybywa? po wymianie termostatu układ odpowietrzmy został? Czujni temperatury cieczy działa prawidłowo?

lukiopo

#3 Post autor: lukiopo »

stan oleju jest wporządku, jeśli chodzi o odpowietrzenie to nie wiem był wymieniany w warsztacie. Jeśli chodzi o czujnik to wiem że któryś okłamuje ale to raptem o 1 stopień. Czy czyszczenie i odpowietrzania może pomóc??

Awatar użytkownika
Irek_S.
Bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
Imię: Irek
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Irek_S. »

A co z tą temperaturą jest nie tak bo moim zdaniem taka być powinna.
Może masz uszkodzony czujnik przy chłodnicy i stąd ciągła praca wentylatora.
Rozumiem, że jechałeś bez klimy.

Awatar użytkownika
siwy1538
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
Imię: Adam
Lokalizacja: Leszno
Auto: Vectra
Model: C
Oznaczenie silnika: Z20NET

#5 Post autor: siwy1538 »

A co z tą temperaturą jest nie tak bo moim zdaniem taka być powinna.
nie no na pewno nie powinna skakać od 80 do 90 stopni przy stałej prędkości.
Sprawdził bym czy czujnik jest sprawny tp dobry trop, ale również należy zobaczyć czy auto ma odpowietrzony układ po wymianie pompy i termostatu.

przed wymiana jakie miałeś wskazania temp?

Awatar użytkownika
Irek_S.
Bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
Imię: Irek
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Irek_S. »

Skakać nie powinna, to fakt. Bardziej się tutaj odniosłem do tematu postu czyli: Przegrzewanie się silnika.

lukiopo

#7 Post autor: lukiopo »

Temperatura nieskaka ;) myślę ze bliżej 90stopni napisałem przedział w jakim temp sie utrzymuje. Tak bez klimy bez ogrzewania. Umówiłem się wstępnie na diagonostykę układu chłodzenia w warsztacie myślicie że warto wydać te 50 zł by zdiagnozowali problem ??

Awatar użytkownika
Irek_S.
Bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
Imię: Irek
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Irek_S. »

A na zimnym silniku wentylator też się kręci?

lukiopo

#9 Post autor: lukiopo »

Nie wszystko w porządku jest do czasu kiedy włączy sie wentylator. Wiesz co dobrze ze sie załącza bo taka jego rola, lecz jednak auto silnik bardzo sie nagrzewa. Przykład autostrady i jazdy ok 140km/h 16stopni celsjusza na dworzu a wentylator od startu pracuje nieprzerwanie.

Awatar użytkownika
Irek_S.
Bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
Imię: Irek
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Irek_S. »

A przy jakiej temperaturze startuje wentylator i czy zawsze przy takiej samej?
90 stopni to nie jest mocne nagrzewanie się silnika, a normalna temperatura jego pracy.
Nowsze silniki mają temperaturę pracy powyżej 100 stopni i tylko dlatego, że maja termostaty sterowane dodatkowo kompem i można dokładniej kontrolować temperaturę silnika.
Ostatnio czytałem, że dla każdego silnika optymalna temperatura jego pracy to około 100 stopni.

lukiopo

#11 Post autor: lukiopo »

Myślę ze 90 stopni. Mówisz ze 100 stoponi to norma ??

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#12 Post autor: Dziadek13 »

Irek_S. pisze:A na zimnym silniku wentylator też się kręci?
lukiopo pisze:Nie wszystko w porządku jest do czasu kiedy włączy sie wentylator
lukiopo pisze:Przykład autostrady i jazdy ok 140km/h 16stopni celsjusza na dworzu a wentylator od startu pracuje nieprzerwanie.
Opisz coś więcej o >wentylator od startu pracuje nieprzerwanie< bo nie rozumiem czy po zapaleniu silnika on już startuje??.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2017, 20:20 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

lukiopo

#13 Post autor: lukiopo »

Dobra zaczynam od początku. Odpalam silnik. Silnik pracuje równo nieprzerwanie stabilnie, nabiera temperatury. Temperatura wzrasta nawet nie dodając gazu czyli bieg jałowy na ok 900 obrotach. Przekracza temp tą środkowa kreseczkę czyli jak dobrze liczę 90 stopni załącza sie wentylator tym samym silnik sie schładza. Po jakimś czasie sie wyłącza bo prawidłowo schłodzi silnik jednak po upływie kilku minut nawet jak nie dodaje gaze sie ponownie załacza. Tak samo podczas jazdy wkurzające jest to że jadąc jak na początku napisałem z wyższą prędkością wentylator non stop pracuję co znacznie wpływa na stan mojego akumulatora. Kiedyś miałem problem z odpaleniem ponownie np po postoju na trasie auta z powodu niskiego napięcia.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#14 Post autor: Dziadek13 »

lukiopo pisze: Przekracza temp tą środkowa kreseczkę czyli jak dobrze liczę 90 stopni załącza sie wentylator tym samym silnik sie schładza
Wymień czujnik temperatury przy chłodnicy który steruje wentylatorem bo termostat jego temperatura otwarcia 92 st.

lukiopo

#15 Post autor: lukiopo »

Jutro umowiony jestem na diagnozę układu. Czyli lepiej zacząc od wymiany czujnika ?? Teraz pytanie zrobie to sam czy do warsztatu xd??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”