punkty masowe w zafirze dti

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
boogoo

punkty masowe w zafirze dti

#1 Post autor: boogoo »

Koledzy,jeśli znacie miejsca punktów masowych w zafirze A to piszcie.Na pewno przyda się nie jednemu.

tomalazg

#2 Post autor: tomalazg »

Jeden powinien być w tunelu środkowym na wysokości dźwigni zmiany biegów, komora silnika ale te widać.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#3 Post autor: Dziadek13 »

Mam troche na foto.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

boogoo

#4 Post autor: boogoo »

O super,Dziadek13, dzięki.Teraz muszę niektóre rozgryźć,które to miejsca,bo nie wszystkie są dość czytelne...ale domyślam się :)

sawek8
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 29 maja 2015, 09:14
Lokalizacja: Siedlce
Model:

#5 Post autor: sawek8 »

Witam
Czy mogę prosić o ponowna informację o punkach masy, szczególnie silnika. Tych zalacznikow powyżej nie da się już otworzyć.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#6 Post autor: Dziadek13 »

Ja mam tu masy.

Obrazek
Obrazek

sawek8
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 29 maja 2015, 09:14
Lokalizacja: Siedlce
Model:

#7 Post autor: sawek8 »

Dzięki wielkie, nie mogłem odnaleźć tego pod alternatorem.

Skasowany użytkownik 21152

#8 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Ja właśnie jestem w trakcie walki z masą :cry: wymieniłem alternator (sprawną używkę) bo stary "nie ładował" i się nic nie zmieniło po wymianie :x Zmierzyłem ładowanie i wyszło 13,1-12,9 :( jakie było moje zdziwienie gdy plus miernik został w klemie +, a minus dotknąłem na bloku silnika i pokazało 14,1-14,3 :shock: Dotknąłem klemę - i się prawie sparzyłem :( na szybko kupiłem kabel, przykręciłem do klemy i pierwsze lepsze miejsce na bloku i ładowanie momentalnie pokazało 14,0-13,9 :) szczęście nie trwało długo, bo jak załączył się wentylator klimy (nie wiem czemu, ale podejrzewam czujnik temp zewnętrznej, bo mi pokazuje dziwne temp w samochodzie), dodatkowy kabel masowy też zrobił się potwornie gorący, ale ładowanie na szczęście nie spadło. Ktoś mi powie, czy wentylatory pobierają aż tyle prądu, żeby tak grzało klemę? :( jutro ciąg dalszy walki z ładowaniem.

Podejrzewam, że stary altek był sprawny, no ale teraz to juź mało ważne :(

Skasowany użytkownik 6483

#9 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wymień ten przewód masowy, który sie grzeje na nowy, większej średnicy . To powinno załatwić sprawę a wentylatory pobieraja dość sporo prądu ale nie sądzę aby to było powodem grzania sie przewodu masowego. Ja miałem podobnie, wymiana przewodu na konkretny, pomogła

Skasowany użytkownik 21152

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Do klemy dochodzą aż trzy przewody masowe i teraz nie wiem, który z nich to powoduje :( mogę się tylko domyślać, że jeśli dzieje się to po włączeniu wentylatorów, to jeden z nich jest ich oddzielna masa.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#11 Post autor: Janus »

DjHardy pisze:Do klemy dochodzą aż trzy przewody masowe i teraz nie wiem, który z nich to powoduje :( mogę się tylko domyślać, że jeśli dzieje się to po włączeniu wentylatorów, to jeden z nich jest ich oddzielna masa.
U mnie wentylatory mają masę koło modułu wentylatorów, w nadkolu (tak mi się wydaje, bo grzebiąc przy module znalazłem tam dwa grube kable masowe wychodzące z wiązki wentylatorów)
Janusz

Skasowany użytkownik 21152

#12 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Wentylator klimatyzacji się chyba spalił i przy okazji spalił bezpiecznik 40A ten w komorze silnika. Wymieniłem bezpiecznik, ale wentylator już się nie załącza. Nie działa też klima (świeci się kontrolka chłodnicy z wiatrakiem). Podejrzewam, że uszkodził się też moduł, o którym pisał Janus, bo teraz non stop chodzi wentylator chłodnicy silnika, aby plus tego wszystkiego taki, że nie grzeje się już klema minusowa, więc podejrzewam, że wszystkiemu winien był padający wentylator klimy, no bo raczej nie moduł.

Wentylator zamówiony, a moduł pewnie jakiś ze szrotu będę musiał wygrzebać :( wie ktoś może czy można je jakoś reanimować, czy tam kupa elektroniki?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#13 Post autor: Janus »

DjHardy pisze:Wentylator klimatyzacji się chyba spalił i przy okazji spalił bezpiecznik 40A ten w komorze silnika
Miałem dokładnie to samo :)
Zatarł się wentylator od strony zderzaka, przy okazji paląc bezpiecznik 40A. Natomiast moduł przetrwał. Pytanie co stało się z rezystorem. Klima może generalnie działać - u mnie działała, ale wiatrak chodził w trybie awaryjnym, ten od strony silnika.

O ile nic nie namieszałem to rezystor przy wtyczce wiatraka od strony zderzaka ma 0,30Ohma. Rezystory przy wentylatorze od strony silnika i drugi, tzw prerezystor umieszczony na ramce tego wentylatora - oba zdaje się mają po 0,24Ohm. Sprawdzenie w przypadku wentylatora od strony zderzaka proste - można łatwo całą ramkę wyjąć i zmierzyć. W przypadku pozostałych dwóch - trzeba zdjąć zderzak, wypiąć moduł i mierzyć miernikiem od strony złącza modułu.
Janusz

Skasowany użytkownik 21152

#14 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

No u mnie klima nie działa :( a wentylator zamówiony kompletny z rezystorem (jeśli o nim mowa). Z podejrzanych mam jeszcze czujnik ciśnienia klimatyzacji, ale to sprawdzę po podpięciu dzisiaj do kompa, bo klima się załączała, ale od razu startowały wszystkie wentylatory na maksa i grzała się minusowa klema. Potem padł wentylator klimy (masa przestała się grzać) i przestała się załączać, a musi działać, bo za dwa tygodnie wyjazd, a młody by się uparował jak będzie gorąco.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#15 Post autor: Janus »

DjHardy pisze:No u mnie klima nie działa :( a wentylator zamówiony kompletny z rezystorem (jeśli o nim mowa). Z podejrzanych mam jeszcze czujnik ciśnienia klimatyzacji, ale to sprawdzę po podpięciu dzisiaj do kompa, bo klima się załączała, ale od razu startowały wszystkie wentylatory na maksa i grzała się minusowa klema. Potem padł wentylator klimy (masa przestała się grzać) i przestała się załączać, a musi działać, bo za dwa tygodnie wyjazd, a młody by się uparował jak będzie gorąco.
Czujnik ciśnienia możesz sprawdzić - wystarczy że się do modułu podepniesz i zmierzysz napięcie wychodzące z czujnika. Lub interfejs jeżeli masz dostęp.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”