punkty masowe w zafirze dti
Moderator: Sebu$
punkty masowe w zafirze dti
Koledzy,jeśli znacie miejsca punktów masowych w zafirze A to piszcie.Na pewno przyda się nie jednemu.
Ja właśnie jestem w trakcie walki z masą wymieniłem alternator (sprawną używkę) bo stary "nie ładował" i się nic nie zmieniło po wymianie Zmierzyłem ładowanie i wyszło 13,1-12,9 jakie było moje zdziwienie gdy plus miernik został w klemie +, a minus dotknąłem na bloku silnika i pokazało 14,1-14,3 Dotknąłem klemę - i się prawie sparzyłem na szybko kupiłem kabel, przykręciłem do klemy i pierwsze lepsze miejsce na bloku i ładowanie momentalnie pokazało 14,0-13,9 szczęście nie trwało długo, bo jak załączył się wentylator klimy (nie wiem czemu, ale podejrzewam czujnik temp zewnętrznej, bo mi pokazuje dziwne temp w samochodzie), dodatkowy kabel masowy też zrobił się potwornie gorący, ale ładowanie na szczęście nie spadło. Ktoś mi powie, czy wentylatory pobierają aż tyle prądu, żeby tak grzało klemę? jutro ciąg dalszy walki z ładowaniem.
Podejrzewam, że stary altek był sprawny, no ale teraz to juź mało ważne
Podejrzewam, że stary altek był sprawny, no ale teraz to juź mało ważne
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
U mnie wentylatory mają masę koło modułu wentylatorów, w nadkolu (tak mi się wydaje, bo grzebiąc przy module znalazłem tam dwa grube kable masowe wychodzące z wiązki wentylatorów)DjHardy pisze:Do klemy dochodzą aż trzy przewody masowe i teraz nie wiem, który z nich to powoduje mogę się tylko domyślać, że jeśli dzieje się to po włączeniu wentylatorów, to jeden z nich jest ich oddzielna masa.
Janusz
Wentylator klimatyzacji się chyba spalił i przy okazji spalił bezpiecznik 40A ten w komorze silnika. Wymieniłem bezpiecznik, ale wentylator już się nie załącza. Nie działa też klima (świeci się kontrolka chłodnicy z wiatrakiem). Podejrzewam, że uszkodził się też moduł, o którym pisał Janus, bo teraz non stop chodzi wentylator chłodnicy silnika, aby plus tego wszystkiego taki, że nie grzeje się już klema minusowa, więc podejrzewam, że wszystkiemu winien był padający wentylator klimy, no bo raczej nie moduł.
Wentylator zamówiony, a moduł pewnie jakiś ze szrotu będę musiał wygrzebać wie ktoś może czy można je jakoś reanimować, czy tam kupa elektroniki?
Wentylator zamówiony, a moduł pewnie jakiś ze szrotu będę musiał wygrzebać wie ktoś może czy można je jakoś reanimować, czy tam kupa elektroniki?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Miałem dokładnie to samoDjHardy pisze:Wentylator klimatyzacji się chyba spalił i przy okazji spalił bezpiecznik 40A ten w komorze silnika
Zatarł się wentylator od strony zderzaka, przy okazji paląc bezpiecznik 40A. Natomiast moduł przetrwał. Pytanie co stało się z rezystorem. Klima może generalnie działać - u mnie działała, ale wiatrak chodził w trybie awaryjnym, ten od strony silnika.
O ile nic nie namieszałem to rezystor przy wtyczce wiatraka od strony zderzaka ma 0,30Ohma. Rezystory przy wentylatorze od strony silnika i drugi, tzw prerezystor umieszczony na ramce tego wentylatora - oba zdaje się mają po 0,24Ohm. Sprawdzenie w przypadku wentylatora od strony zderzaka proste - można łatwo całą ramkę wyjąć i zmierzyć. W przypadku pozostałych dwóch - trzeba zdjąć zderzak, wypiąć moduł i mierzyć miernikiem od strony złącza modułu.
Janusz
No u mnie klima nie działa a wentylator zamówiony kompletny z rezystorem (jeśli o nim mowa). Z podejrzanych mam jeszcze czujnik ciśnienia klimatyzacji, ale to sprawdzę po podpięciu dzisiaj do kompa, bo klima się załączała, ale od razu startowały wszystkie wentylatory na maksa i grzała się minusowa klema. Potem padł wentylator klimy (masa przestała się grzać) i przestała się załączać, a musi działać, bo za dwa tygodnie wyjazd, a młody by się uparował jak będzie gorąco.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Czujnik ciśnienia możesz sprawdzić - wystarczy że się do modułu podepniesz i zmierzysz napięcie wychodzące z czujnika. Lub interfejs jeżeli masz dostęp.DjHardy pisze:No u mnie klima nie działa a wentylator zamówiony kompletny z rezystorem (jeśli o nim mowa). Z podejrzanych mam jeszcze czujnik ciśnienia klimatyzacji, ale to sprawdzę po podpięciu dzisiaj do kompa, bo klima się załączała, ale od razu startowały wszystkie wentylatory na maksa i grzała się minusowa klema. Potem padł wentylator klimy (masa przestała się grzać) i przestała się załączać, a musi działać, bo za dwa tygodnie wyjazd, a młody by się uparował jak będzie gorąco.
Janusz