Ubytek płynu chłodniczego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kaes
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2015, 22:30
Lokalizacja: Lublin
Model:

#361 Post autor: kaes »

A ja mam pytanie laika- czy w zośce A z 2001 jest aluminiowa chłodnica? I czy mogę dolać zielonego płynu chłodzącego do chłodnic aluminiowych marki Borygo, jeżeli jest wlany jakiś pomarańczowy płyn?

Skasowany użytkownik 16629

#362 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

kaes pisze:A ja mam pytanie laika- czy w zośce A z 2001 jest aluminiowa chłodnica? I czy mogę dolać zielonego płynu chłodzącego do chłodnic aluminiowych marki Borygo, jeżeli jest wlany jakiś pomarańczowy płyn?
Niby teraz wszystkie (prawie) płyny się mieszają, ale ja bym nie ryzykował. Lepiej podjedź do jakiegoś sklepu moto i poproś o litra płynu G12, G12+, poproś o różowy, ale nie Borygo... Nie wiem czemu, ale Borygo jakoś mało osób poleca... Ja mam zalany 4Max G12+ różowy, jest ok, ostatnio kupowałem na dolewkę 1l w Intercarsie za chyba 12zł

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#363 Post autor: ekmir »

Od momentu jak zdemontowałem uszkodzona chłodnicę klimatyzacji, którą wysłałem do reklamacji pojawił się problem z ubywaniem płynu w zbiorniczku od chłodnicy. Zalałem układ wodą ale po pewnym czasie znowu musiałem zrobić dolewkę. Zauważyłem też, że cały czas pracuje wentylator.

Co mogło się stać, ze takie są objawy ?

Skasowany użytkownik 16629

#364 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Opcje są 2:
1. cieknie coś, może być chłodnica, może być jakieś złącze, które poruszyłeś podczas demontażu chłodnicy klimy. Ten objaw raczej będzie widoczny pod autem po postoju i wtedy trzeba szukać okolicy wycieku
2. przepuszcza uszczelka pod głowicą i płyn idzie do oleju... sprawdź czy płyn chłodzący nie jest tłusty i czy nie daj boże nie przybywa oleju!

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#365 Post autor: liero1988 »

Witam mianowicie mam problem ze znalezieniem ubytków plynu chlodzacego po stronie pompy wody kolo kola pasowego co to moze byc prosze o pomoc...

Skasowany użytkownik 6483

#366 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Rozbierz osłone rozrządu bo pewnie pompa wody pracuje na tym samym pasku i wtedy będziesz widział czy Ci nie cieknie z pompy cieczy.

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#367 Post autor: liero1988 »

jarecki69 pisze:Rozbierz osłone rozrządu bo pewnie pompa wody pracuje na tym samym pasku i wtedy będziesz widział czy Ci nie cieknie z pompy cieczy.
Chyba nie tak ja mam rozrząd na łańcuchu pompę napędza pasek klinowy .... kolo pompy brak oznak wycieku




Jeszcze pytanie czy to może być uszczelka pod głowicą ? Od razu odpowiem ze nie kopci na biało 😊

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#368 Post autor: chabretti »

liero1988 pisze:
jarecki69 pisze:Rozbierz osłone rozrządu bo pewnie pompa wody pracuje na tym samym pasku i wtedy będziesz widział czy Ci nie cieknie z pompy cieczy.
Chyba nie tak ja mam rozrząd na łańcuchu pompę napędza pasek klinowy .... kolo pompy brak oznak wycieku




Jeszcze pytanie czy to może być uszczelka pod głowicą ? Od razu odpowiem ze nie kopci na biało 😊
Włóż ręke pod tapicerkę od strony pasażera tam gdzie jest zaślepka od VINu jak mokro będzie to oringi od nagrzewnicy do wymiany.
Tu masz napisane jak to zrobić

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#369 Post autor: liero1988 »

Panowie problem znalazłem cieknie przy obudowie rozrzadu przez uszczelke co to moze byc pomocy i jaki sposób można to zlikwidować? Uszczelniacz wystarczy?
Ostatnio zmieniony 16 lut 2017, 22:50 przez liero1988, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#370 Post autor: tomzam »

pompa wody jest osadzona w obudowie rozrządu i uszczelka tej obudowy uszczelnia też obieg wody, uszczelniacz dodawany do płynu chłodniczego raczej nie załatwi sprawy, sprawdzaj olej czy nie poszedł też i do niego płyn
roboty trochę jest żeby zmienić tą uszczelkę ale nie unikniesz tego

Czarny33
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 19 paź 2012, 16:29
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#371 Post autor: Czarny33 »

U mnie wczoraj po odpaleniu silnika zaczęła jęczeć pompa cieczy. Przy okazji wylał się praktycznie cały płyn... Dobrze, że nie stanęła na dębowo podczas jazdy. Byłby nie mały kłopot. A tak to linka holownicza i do serwisu. Rozrząd miał przelatane 65 tyś, więc akurat czas na wymianę .

zafira1.8

#372 Post autor: zafira1.8 »

Witam
Zafira 1.8 16V 2000r. z klimą
mam wyciek płynu chłodniczego (mam nadzieje że to płyn chłodniczy a nie coś od klimy).
Na załącznikach pokazałem w którym miejscu, a dokładnie na łączeniu.
Najbardziej leci z tego jasnego, na obydwu były luźno te zielone opaski, jak by w ogóle nie były zapięte, nawet nie wiem czy powinny być zapięte i jak...

I teraz pytania:
1. jak to fachowo nazwać by mechanik wiedział o co mi chodzi ?
2. ile powinienem za to zapłacić tak mniej więcej ?
3. czy te opaski zielone powinny być zapięte ? Jeżeli tak to jak ? Jakaś podpowiedź ? (bardzo ciężko wsadzić tam dłoń i wyczuć jak powinny być)
4. Czy to płyn chłodniczy czy od klimy ?
5. czy dam radę sam naprawić z podstawowymi narzędziami i podstawową wiedzą manualną :) ? Jak tak to jakaś podpowiedź ? Mam garaż i dużo czasu...

Z góry dzięki za wszelkie pomocne rady. :piwo:
Załączniki
opaski.jpg
wyciek.jpg
wyciek2.jpg

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#373 Post autor: tomzam »

Wyciek płynu chłodniczego z węży nagrezewnicy
mogły się tylko zsunąć albo coś poważniejszego
spróbuj włożyć rękę i zobacz czy da się ten wąż przesunąć przód-tył
jeżeli się da do wsuń go max w kierunku szoferki
zielone opaski są zabezpieczeniem zabezpieczenia, teoretycznie bez nich i tak nie powinno się nic wypiąć (u mnie też już ich nie ma) ale różnie to może być
naprawa polega ewntualnie na wymianie przewodu lub jego poprawnym zapięciu

na przewodach od nagrzewnicy są zgrubienia na których zatrzaskuja się przewody

Obrazek

aby zdjąć przewód należy nadusić zabezpieczenia (zielone pierścienie uniemożliwiają to) i przesunąć cały element do tyłu, następnie zsunąć całość z króćca nagrzewnicy

zamknięte:
Obrazek

otwarte:

Obrazek

wewnątrz jest oring który mógł ulec uszkodzeniu i to jest przyczyną wycieku
Ostatnio zmieniony 01 maja 2017, 18:37 przez tomzam, łącznie zmieniany 1 raz.

zafira1.8

#374 Post autor: zafira1.8 »

super dzięki, jutro będę z tym walczył :piwo:

zafira1.8

#375 Post autor: zafira1.8 »

Trochę się namęczyłem z tym, te oringi u mnie już nie istniały...

Może komuś się przydadzą te informacje:

Info z ASO Opel
- wąż/przewód/rura nagrzewnicy wlot - 138zł (na zamówienie)
- wąż/przewód/rura nagrzewnicy wylot - 167zł (na zamówienie)
Nie ma możliwości dokupienia samych oringów.

Intercarsy itp. nie mają takich rur, tylko ASO.

Na alledrogo ludzie sprzedają używki za 20/40zł ale równie dobrze mogą tak samo mieć zużyte oringi.

Ja to załatwiłem silikonem do uszczelnień odpornym na temperaturę za 5zł.
Trochę druciarstwo ale jak się nie chce wydawać 300zł lub nie ma czasu czekać na ASO to i kit dobry :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”