[A] - krzyhu - zafira 1.8 16v enjoy 125km 2003 rok

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#76 Post autor: krzyhu »

Trochę pomogło ale nikt nie pisze o konkretnych kosztach i co konkretnie kupić

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#77 Post autor: Crazy »

krzyhu pisze:
Crazy pisze:Chyba najlepiej będzie wymienić słupek
Jaki słupek?
Sam silnik kolego, bo remont nie zawsze może się udać i zrobi większe koszty.
Sam silnik około 1000zł a robocizna zależy od mechanika.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Cray123
Zafiromaniak
Posty: 519
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:21
Imię: Maciej
Lokalizacja: Ropczyce
Auto: ZA OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#78 Post autor: Cray123 »

"2 tys a wlałem juz 3litry i reszte z bańki 5" a w internetach mowią LET po olej :lol: :lol: :lol:
Jakieś wycieki zauważyłeś? Auto dymi podczas jazdy?

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#79 Post autor: krzyhu »

Jakieś wycieki zauważyłeś? Auto dymi podczas jazdy?[/quote]

Wycieków nie ma zadnych. Dymu nie zauważyłem. Jeszcze zobacze po dłuższym postoju bo na weekend nie jade nigdzie..

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#80 Post autor: Sumik »

misio pisze: Absolutnie nie zalewać paliwem o innej liczbie oktanowej niż zaleca producent samochodu, może się pojawić spalanie stukowe .
Im większa liczba oktanowa tym mniejsze spalanie stukowe a co za tym idzie lepsza i równiejsza praca silnika. Co prawda każdy sterownik jest ustawiany pod daną liczbę oktanową i po zmianie paliwa na wyższe oktanowo należy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale jak wleje 100 Racinga i do tego jakiś środek go czyszczenia wtrysków i wypierania wody z paliwa to nie zaszkodzi :)

Co do ubytków oleju to albo padła uszczelka pod głową ale to byś widział po zbiorniczku wyrównawczym, albo popadały ci wszystkie uszczelniacze zaworowe. Problem może również leżeć po stronie pierścieni i gładzi cylindrów.

Ja na twoim miejscu zastosowałbym dobrą płukankę silnik żeby ewentualnie odblokować zapieczone pierścienie i zalać jakiś dodatek. Wydasz ok 100-110 zł (za produkty Liquy Molly płukanka pro line + ceratec) i zobaczysz czy jest różnica. Jak nie pomoże to musisz rwać głowicę i od razu zrobisz pierścionki i uszczelniacze na zaworach.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2017, 23:58 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#81 Post autor: misio »

Sumik pisze:
misio pisze: Absolutnie nie zalewać paliwem o innej liczbie oktanowej niż zaleca producent samochodu, może się pojawić spalanie stukowe .
Im większa liczba oktanowa tym mniejsze spalanie stukowe a co za tym idzie lepsza i równiejsza praca silnika. Co prawda każdy sterownik jest ustawiany pod daną liczbę oktanową i po zmianie paliwa na wyższe oktanowo należy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale jak wleje 100 Racinga i do tego jakiś środek go czyszczenia wtrysków i wypierania wody z paliwa to nie zaszkodzi :)

Co do ubytków oleju to albo padła uszczelka pod głową ale to byś widział po zbiorniczku wyrównawczym, albo popadały ci wszystkie uszczelniacze zaworowe. Problem może również leżeć po stronie pierścieni i gładzi cylindrów.

Ja na twoim miejscu zastosowałbym dobrą płukankę silnik żeby ewentualnie odblokować zapieczone pierścienie i zalać jakiś dodatek. Wydasz ok 100-110 zł (za produkty Liquy Molly płukanka pro line + ceratec) i zobaczysz czy jest różnica. Jak nie pomoże to musisz rwać głowicę i od razu zrobisz pierścionki i uszczelniacze na zaworach.
Właśnie chodzi o ustawienie kątu wyprzedzenia zapłonu, dlatego bez ingerencji w ustawienia polecam najpierw wywalić stare paliwo, sprawdzić filtr paliwa, zatankować na solidnej stacji a potem obserwować co w trawie piszczy.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#82 Post autor: krzyhu »

Sumik pisze:
misio pisze: Absolutnie nie zalewać paliwem o innej liczbie oktanowej niż zaleca producent samochodu, może się pojawić spalanie stukowe .
Im większa liczba oktanowa tym mniejsze spalanie stukowe a co za tym idzie lepsza i równiejsza praca silnika. Co prawda każdy sterownik jest ustawiany pod daną liczbę oktanową i po zmianie paliwa na wyższe oktanowo należy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale jak wleje 100 Racinga i do tego jakiś środek go czyszczenia wtrysków i wypierania wody z paliwa to nie zaszkodzi :)

Co do ubytków oleju to albo padła uszczelka pod głową ale to byś widział po zbiorniczku wyrównawczym, albo popadały ci wszystkie uszczelniacze zaworowe. Problem może również leżeć po stronie pierścieni i gładzi cylindrów.

Ja na twoim miejscu zastosowałbym dobrą płukankę silnik żeby ewentualnie odblokować zapieczone pierścienie i zalać jakiś dodatek. Wydasz ok 100-110 zł (za produkty Liquy Molly płukanka pro line + ceratec) i zobaczysz czy jest różnica. Jak nie pomoże to musisz rwać głowicę i od razu zrobisz pierścionki i uszczelniacze na zaworach.
Wyjechalem prawie do zera to co miałem zatankowalem normalna 95 przegoniłem ja troche po trasie podłączyłem elm-a żeby chek zlikwidowac i różnica jest spora jeszcze dziś podjade do gościa co bylem u niego niech podepnie sie i posprawdza co trzeba..


EDIT

Jak rozpoznać gdzie mam przeciek oleju z pierscieni czy z uszczelniaczy? Nie ma wycieków nie puszcza niebieskich bąków jedyne co zauważyłem to troche mokry gwint świecy po odkreceniu...
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 20:20 przez krzyhu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#83 Post autor: krzyhu »

taka mała robótka weekendu majowego..
i od czego są te wszystkie kabelki w drzwiach?? głośnik 2 szt i sterowanie szyby tyle potrzebuje?? w sumie 11 kabelków w tym 2 grubsze + i masowy
Załączniki
aż dziwne że działało i zwary nie robiło.
aż dziwne że działało i zwary nie robiło.

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#84 Post autor: krzyhu »

Dzisiaj udało mi się pożyczyć manometr do sprawdzenia ciśnienia sprężania i wyszło miedzy 14.3 do 14.5 to chyba dobrze co? Ale na 3 cylindrze świeca jest mocno okopcona i widać przez otwór świecy jaki jest tłok czarny i mokry. Przy wykręcaniu świec zauważyłem że gwinty były w oleju to już nie najlepiej :| i przy przegazowaniu na jałowym kopci na ciemno niebiesko. Olej znika w tempie ponad litra na tysiąc przy spokojnej jeździe. Chyba trafiłem kiepsko jezeli chodzi o silnik :x aha i klima chodzi jak silnik odrzutowy wyje jak cholera i przy dawaniu gazu dźwięk zmienia ton. Zajechana sprężarka?

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#85 Post autor: fredas »

Hmm coś się dzieje niedobrego troszkę oleju to one lubią ale jeden litr na 1k to chyba za dużo :mysli:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#86 Post autor: krzyhu »

Zauważyłem dzisiaj ze nie włącza sie wentylator na 1bieg po włączeniu klimy przez to pewnie tak wyje i nie chłodzi... teraz pytanie co padło? Czujnik ciśnienia klimy? Czy coś innego?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#87 Post autor: SD72 »

krzyhu pisze:Zauważyłem dzisiaj ze nie włącza sie wentylator na 1bieg po włączeniu klimy przez to pewnie tak wyje i nie chłodzi... teraz pytanie co padło? Czujnik ciśnienia klimy? Czy coś innego?

Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6113

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3082

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#88 Post autor: krzyhu »

bazyliszek72 pisze:
krzyhu pisze:Zauważyłem dzisiaj ze nie włącza sie wentylator na 1bieg po włączeniu klimy przez to pewnie tak wyje i nie chłodzi... teraz pytanie co padło? Czujnik ciśnienia klimy? Czy coś innego?

Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6113



http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3082
Dzięki już czytałem te tematy.

U mnie wygląda to tak. Klima nabita całkiem nie dawno była sprawdzona azotem później próżnia na całą noc i dodany środek do uszczelniania tak profilaktycznie. Po włączeniu klimy sprężarka startuje i wyje z bólu nie włącza sie wentylator. Do chłodzenia cieczy chłodzącj włącza sie chyba na 2 bieg bo dość głośno i dość szybko pracuje. Można jakoś to zdiagnozować konkretnie?

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#89 Post autor: krzyhu »

Problem za problemem :/ nowe błędy wyszły. Brak mocy i trzęsie silnikiem. Świeca nr 2 całkiem zalana i szaro pomarańczowy nagar
0130, 0030, 1372, 0302, taki bonus dała mi dziś zocha. Już nie mam siły :evil:
Ostatnio zmieniony 21 maja 2017, 21:44 przez krzyhu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#90 Post autor: fredas »

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=210884
zobacz tu ;) masz wypadanie zapłonu jak się orientuję :mysli:
wymień świece i później trzeba sprawdzić nic na wariata
Ostatnio zmieniony 21 maja 2017, 21:59 przez fredas, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”