Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Wojtass221
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 30 paź 2016, 07:17
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Opole
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1036 Post autor: Wojtass221 »

Witam.Dzisiaj po zszczytaniu błędów pokazał mi sie błąd U2117-00 brak komunikacji magistrali CAN z wyswietlaczem. Co moze oznaczać ten błąd. Pozdrawiam

mleczny87
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2017, 19:17
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#1037 Post autor: mleczny87 »

Jak odczytać błędy w ZA X18XE1 bo już zgłupiałem. Raz czytam, że trzeba zewrzeć piny 5 i 6 a raz, że pedałami się to robi.

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#1038 Post autor: Oficer »

Jeśli Ci się uda to spróbuj nożnie. Łatwo i szybko. Nie zawsZe dział a.

mleczny87
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2017, 19:17
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#1039 Post autor: mleczny87 »

A jak zdemontować tą plastikową osłonę złącza diagnostycznego przed dźwignią hamulca ręcznego?

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#1040 Post autor: Oficer »

Od strony lewarka zmiany biegów od lewej i prawej strony podważasz, wychodzi z zaczepów i hop do góry :D bynajmniej ja tak robię bo jakiś poprzedni właściciel miał albo ciężka rękę albo niedowład mózgowy i założył nieoryginalny, stały i nieskladany podlokietnik ...

https://m.youtube.com/watch?v=N5Igs7bjD2s
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2017, 10:44 przez Oficer, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1041 Post autor: Flora »

paweldm pisze:Wypedałowałem taki błąd ECN 124358 mam go już od roku. Auto jeździ poprawnie. Spotkałem się z opiniami w necie, że taki błąd można olać. Jest to błąd związany z zaworem turbo.
Sprawdź przewody podciśnienia i zawór upustowy
Ostatnio zmieniony 15 maja 2017, 20:21 przez Flora, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#1042 Post autor: paweldm »

Przewody wyglądają ok. Trochę sparciały był przewód idący z gruszki do do jakiegoś plastyczanego ustrojstwa przymocowanego do turbo, więc go wymieniłem ale błąd nie znikną. Może muszę odczekać kilkanaście uruchomień.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#1043 Post autor: Jędrek Z »

Witam.W mojej zośće X 2,0 DTL od kilku dni szwankuje obrotościomierz-w czasie jazdy spada na "O" i dodatkowo zapala się kontrolka -po podłączeniu do OP-Koma wychodzą błędy P-1335 -brak sygnału prędkości silnika/obecny/ i błąd P-0725-brak sygnału wejścia sensora silnika/obecny/Po sprawdzeniu w blokach pomiarowych okazuje się , że czujnik obrotów silnika pokazuje 820 obrotów natomiast czujnik obrotów pompy wtryskowej pokazuje połowę tej wartości 410 obr.Natomiast mam problem z wyprzedzeniem wtrysku -na bloku "porządany" pokazuje wartość 2,55 a początek wtrysku "stoi" na 0,00 i nie reaguje na zmianę obrotów silnika-cały czas pokazuje wartość 0,00-co może być przyczyną tego zachowania-czy to "padnięty" czujnik obrotów wału korbowego- czy "padnięty'' sterownik pompy wtryskowej?

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#1044 Post autor: Jędrek Z »

Witam.Jak ,że nikt nie chce odpowiedzieć na mój post-odpowiem sobie sam-po zapoznaniu się z opisami tej usterki na forum w sobotę kupiłem w hurtowni nowy czujnik impulsów wału korbowego firmy Melle/germany/ za 82 zł i w sobotę od razu go wymieniłem-aby się do niego dostać zdjąłem chłodnicę.Po zamontowaniu nowego czujnika wszystko wróciło do normy-na op-komie pojawił się rówież kąt wyprzedzenia wtrysku-zgodny z wartością żądaną.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#1045 Post autor: rafant4011 »

Jędrek Z, widzisz, wystarczyło poczytać :D :ok:

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#1046 Post autor: Jędrek Z »

Witam.Prawdę piszesz , że wystarczyło poczytać tylko w moim przypadku mechanik kłócił się ze mną że to nie czujnik wału tylko sterownik pompy wtryskowej ,ponieważ op-com "widział"wskazania obrotów silnika ,jedynie brakowało wskazań wyprzedzenia kąta wtrysku-dlatego też opisałem tego posta-jak z tego wynika -ilu mechaników tyle opinii-najlepiej zrobić samemu.

Pawielek

#1047 Post autor: Pawielek »

Witam

Potrzebuję pomocy w temacie pojawia mi się błąd:
Awaria samochodu skontaktuj się z serwisem
po podpięciu pojawia się błąd P0299 - Niskie ciśnienie silnika
Czy ktoś się spotkał z czymś takim
Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#1048 Post autor: danielp »

problem z ciśnieniem doładowania a nie silnika
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Pawielek

#1049 Post autor: Pawielek »

danielp pisze:problem z ciśnieniem doładowania a nie silnika
Tzn???
Możesz rozwinąć
gdzie szukać usterki?? problemu???

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#1050 Post autor: kysiu241 »

Pawełek10 pisze:Witam wszystkich mam pytanko do forumowiczów odnośnie błędów mojej zafirki
Podczas jazdy z prędkością około 255-260 zapaliła mi się kontrolka autka z kluczykiem auto nadal jechało poprawnie ale resztę trasy jechałem spokojnie żeby coś nie padło Po sprawdzeniu błędów metodą gaz hamulec wyskoczyły dwa błędy 1106 oraz 1243 po skasowaniu pierwszy zapala się błąd z tematu czyli zawór obejsciowy turbo ogólnie autko jeździ normalnie ale nie chce tak jeździć żeby coś nie padło doczytałem ze trzeba spr weże ale też zawór dv bo mogła peknąć membrana a czy mogę kupić do zafirki coś takiego
http://allegro.pl/zawor-bocznikowy-upus ... ml#thumb/5
Może jednak spr coś innego
Są to błędy związane z dolotem powietrza oraz kontrolą doładowania turbo, w pierwszej kolejności sprawdź wszystkie węże od turbo poprzez chłodnicę powietrza, i dalej do silnika. Jeśli auto zachowuje się normalnie to najprawdopodobniej jakaś nieszczelność w dolocie, lub turbo przeładowało układ, skasuj błędy po sprawdzeniu połączeń i sprawdź czy się powtórzą.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2017, 01:21 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”