Czy hałas zmienia się pod wpływem skręcania kierownicą podczas jazdy (teoretycznie powinno być tak jak to lewe koło- skręcasz w prawo i hałas staje się głośniejszy [koło dociążone], skręcasz w lewo i hałas jest cichszy [koło odciążone])? Sprawdziłeś też podzespoły przeniesienia napędu np półoś?stefek21 pisze:Działa idealnie jak już pisałem tylko słychać szum przy lewym kole i podczas jazdy gdy puszczę pedał gazu również słychać i tu moje pytanie co mogę z tym zrobić ?
[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, 09:07 przez czarekcw, łącznie zmieniany 1 raz.
nie zauważyłem by zmieniały się szumy przy skręcaniu natomiast na postoju zmienia się dżwięk szumu na inny przy wrzuceniu Drive lub wstecznego czy parking. Najbardziej słychać ją podczas jazdy po puszczeniu gazu , jak auto schodzi z obrotów ale tylko słychać nadmieniam żę nie ma najmniejszego szarpnięcia czy jakiej kolwiek innej oznaki że coś jest nie tak. Byłem dziś na przeglądzie w stacji diagnostycznej i wszystko jest ok nic nie zauważyłem poza czerwonym silikonem na łączeniu skrzyni i zalepionym korkiem wylewowym chyba tym samym silikonem
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Może ktoś ma taki problem jaki ja mam- jadę sobie 90km/h na 5 biegu w trybie D po równym terenie, mam zjazd z dużej górki, puszczam gaz, potem hamuję (bo teren zabudowany się zbliża) i często gęsto przy 70km/h albo i więcej redukuje mi automat na 3 bieg . Jeżeli dokulam się bez gazu na równinę i nie przyhamuję to nie zredukuje mi na 3 a normalnie na 4 przy odpowiedniej prędkości. W trybie manualnym nic się nie dzieje.
Pewnie się psuje?
Pewnie się psuje?
Właśnie szukam rozwiązania na problem odwrotny - u mnie w mieście ciągle jeździ na 3 biegu, a jak lekko doduszam to zmienia dopiero na 4. Wydaj mi się, że przez to dość dużo pali. Myślałem o tym, żeby go jakoś przeprogramować... Tak żeby 4-ka wchodziła już przy 50-ce.DeZ pisze:Post przesunięty z innego wątku.
Na forum wyczytałem, że należy wgrać najnowszy soft do tej skrzyni. Pytanie do forumowiczów - czy po zmianie oprogramowania coś się zmieniło ?
Chodzi mi głównie o to, że skrzynia przełącza biegi przy zbyt niskich prędkościach obrotowych silnika. Chodzi oczywiście o ślimacze tempo poruszania się po miastach.
Przykład - "piątka" wskakuje przy 65 km/h czyli przy ok 1200 obr/min. Silnik się męczy, auto buczy nieprzyjemnie.
Da się? I czy ma to sens?
Czyli dokładnie tak samo jak u mnie. Ale mój pali nieco więcej.czarekcw pisze:Mi zmienia przy 60km/h na 4 bieg. Przy zmodzonym aucie mam spalanie teraz 6.7l/100km średnie
Tylko miasto - obecnie ok. 10 l/100
średnio z 20 tys. - 8,0 l (większo
w trasie - ok. 7,3
Jakie masz modyfikacje?
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2017, 21:14 przez quadro, łącznie zmieniany 1 raz.
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Najlepiej to oddać do naprawy. Ponoć najlepszy jest w Zielonej Górze (imię mechanika Kamil). Przewertuj internet, na pewno znajdziesz kontakt.
EDIT
W sumie masz
https://forum.vectraklub.pl/topic/18573 ... um-wiedzy/
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 5&start=60
EDIT
W sumie masz
https://forum.vectraklub.pl/topic/18573 ... um-wiedzy/
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 5&start=60
Ostatnio zmieniony 19 maja 2017, 14:17 przez czarekcw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 02 paź 2010, 12:15
- Lokalizacja: Słupsk- Wawa
- Model:
cześć mam ten sam problem co kolega powyżej, na dłuższej trasie jest ok, ale miasto ruszanie z 1 na 2 , albo przełączenie 2 - 3 lub 3- 4 to masakra, szarpie samochodem jak by miał dosłownie skoczyć do przodu. jak było chłodniej to się nie działo, olej wymieniałem jakieś 2 lata temu czyli około 30 tys km temu...teraz mam jakieś 220 000 zrobione.
proszę o podpowiedź od czego zacząć?
proszę o podpowiedź od czego zacząć?
to i ja się podepne
Mam taki problem że jade 20 na godzine na drugim biegu i nagle depne to od 20-30km/h czuje drgawki całego samochodu na boki , a jak deptam od jedynki to nie ma żadnych drgawek . Skrzynia zmienia biegi płynnie beż zadnych szarpnięć .
Mój mechanik uzupełniał olej (wymianiał częściowo) przez korek przelewowy ale nie dolewał już górnym korkiem tych 500 ml co zalecają . Czy powinno się dolewać te pare setek górą ?
Mam taki problem że jade 20 na godzine na drugim biegu i nagle depne to od 20-30km/h czuje drgawki całego samochodu na boki , a jak deptam od jedynki to nie ma żadnych drgawek . Skrzynia zmienia biegi płynnie beż zadnych szarpnięć .
Mój mechanik uzupełniał olej (wymianiał częściowo) przez korek przelewowy ale nie dolewał już górnym korkiem tych 500 ml co zalecają . Czy powinno się dolewać te pare setek górą ?
Ostatnio zmieniony 13 cze 2017, 17:40 przez baranxd13, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
w mojej Zośce pojawił się następujący problem ze skrzynią biegów AF40... nie znalazłem nigdzie takiego opisu-problemu stąd poruszam temat..
Od trzech tygodni pierwszy bieg zmienia się na drugi przy obrotach 2500 (przy dieslu to wysoko)
następne biegi już zmieniają się poprawnie, przy czym bieg drugi wchodzi tylko na sekundę i zaraz przełącza na trzeci z racji długiego trzymania jedynki. Nie ma szarpnięć , stuków i innych problemów. Do tego śnieżynka nie działa poprawnie, po wciśnięciu przycisku zapala się śnieżynka ale rusza normalnie z pierwszego biegu a nie z trzeciego jak zawsze. Tak jakby moduł w ogóle nie widział że jest wciśnięty przycisk WINTER, pomimo zapalenia się lampki. System SPORT działa poprawnie, tj każdy bieg zmienia się powyżej 2500 obrotów. Byłem w górach i skrzynia się nie adoptowała do zmiany warunków jazdy. Zawsze jak jeździłem w góry po kilku kilometrach skrzynia się adoptowała do trudniejszych warunków jazdy po wzniesieniach, teraz nic.
Pytanie... czy mogę podmienić moduł - sterownik elektroniczny skrzyni od takiej samej bez obaw, że coś się stanie gorszego? Szukałem na forach i wiele takich przypadków było oznaką problemu z tym modułem z wtyczką i linką od wybieraka - problem z oprogramowaniem.
Mam dostęp do takiego identycznego modułu z poprawnie działającej skrzyni od Vectry. Wiem , że można go wymienić tylko na odłączonym akumulatorze, ale pytanie czy coś niedobrego może się stać ze skrzynią po podmiance tego modułu. Od razu wspomnę. że nie mam odpowiedniego interfejsu aby usunąć adaptację i ponownie zaadoptować skrzynię, nie mam też kasy aby wywalać 300 zł na wgranie ponowne oprogramowania w ASO do skrzynia, jak może i tak być ten moduł uszkodzony, a moduł sprawny z Vectry mogę mieć za przysłowiowe piwko.
Jeszcze jeden problem, na trybie sekwencyjnym nie mogę ręcznie przełączyć na dwójkę, nie pozwala, dopiero powyżej 2500 obrotów pozwala na przełączenie. Kiedyś stojąc mając zapiętą jedynkę mogłem na dwójkę i trójkę przełączyć ręcznie nawet na postoju z wciśniętym hamulcem, teraz jest jedynka i nic więcej, dwójka dopiero jak się rozpędzi do 30km/h co odpowiada 2500 obr./min
Proszę o sugestie
w mojej Zośce pojawił się następujący problem ze skrzynią biegów AF40... nie znalazłem nigdzie takiego opisu-problemu stąd poruszam temat..
Od trzech tygodni pierwszy bieg zmienia się na drugi przy obrotach 2500 (przy dieslu to wysoko)
następne biegi już zmieniają się poprawnie, przy czym bieg drugi wchodzi tylko na sekundę i zaraz przełącza na trzeci z racji długiego trzymania jedynki. Nie ma szarpnięć , stuków i innych problemów. Do tego śnieżynka nie działa poprawnie, po wciśnięciu przycisku zapala się śnieżynka ale rusza normalnie z pierwszego biegu a nie z trzeciego jak zawsze. Tak jakby moduł w ogóle nie widział że jest wciśnięty przycisk WINTER, pomimo zapalenia się lampki. System SPORT działa poprawnie, tj każdy bieg zmienia się powyżej 2500 obrotów. Byłem w górach i skrzynia się nie adoptowała do zmiany warunków jazdy. Zawsze jak jeździłem w góry po kilku kilometrach skrzynia się adoptowała do trudniejszych warunków jazdy po wzniesieniach, teraz nic.
Pytanie... czy mogę podmienić moduł - sterownik elektroniczny skrzyni od takiej samej bez obaw, że coś się stanie gorszego? Szukałem na forach i wiele takich przypadków było oznaką problemu z tym modułem z wtyczką i linką od wybieraka - problem z oprogramowaniem.
Mam dostęp do takiego identycznego modułu z poprawnie działającej skrzyni od Vectry. Wiem , że można go wymienić tylko na odłączonym akumulatorze, ale pytanie czy coś niedobrego może się stać ze skrzynią po podmiance tego modułu. Od razu wspomnę. że nie mam odpowiedniego interfejsu aby usunąć adaptację i ponownie zaadoptować skrzynię, nie mam też kasy aby wywalać 300 zł na wgranie ponowne oprogramowania w ASO do skrzynia, jak może i tak być ten moduł uszkodzony, a moduł sprawny z Vectry mogę mieć za przysłowiowe piwko.
Jeszcze jeden problem, na trybie sekwencyjnym nie mogę ręcznie przełączyć na dwójkę, nie pozwala, dopiero powyżej 2500 obrotów pozwala na przełączenie. Kiedyś stojąc mając zapiętą jedynkę mogłem na dwójkę i trójkę przełączyć ręcznie nawet na postoju z wciśniętym hamulcem, teraz jest jedynka i nic więcej, dwójka dopiero jak się rozpędzi do 30km/h co odpowiada 2500 obr./min
Proszę o sugestie
Ostatnio zmieniony 30 sie 2017, 16:14 przez orfi, łącznie zmieniany 1 raz.