[B]Klimatyzacja - przestała działać
- maju
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 03 lut 2017, 19:31
- Imię: maju
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Zafira 1.7CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
W układzie klimatyzacji (każdej: w samochodzie i stacjonarnej) niskie ciśnienie podczas pracy układu, odpowiada temperaturze czynnika ok 0-5 stC.darkb pisze:maju, a ile powinno być w zafirze B , jakie cisnienei czy to na postoju czy po dczas pracy kklimatyzacji oraz jakie napięcie powinno być
Dla czynnika R134A, stosowanego w klimatyzacji samochodowej, jest to ciśnienie 2,2 - 2,8bar.
Im ciśnienie niższe, tym niższa temperatura odparowania w chłodnicy i (w pewnym uproszczeniu) temperatura nadmuchu do kabiny.
Ale w pewnym momencie niedobory czynnika (zbyt mały strumień masy) znosi się z tą niską temperaturą i ostatecznie nie ma juz dobrego efektu chłodzenia.
W praktyce - podpinamy się pod ssanie pracującej klimy, nadmuch w kabinie na max lub prawie max - ciśnienie od ok 2 bar do 2,8 bar jest ok. To ciśnienie będzie się zmieniało w zależności od temperatury w kabinie (im zimniej tym niższe) oraz w zależności od pracy wentylatora na skraplaczu bo wówczas rośnie/maleje wysokie ciśnienie.
Ciśnienie podczas postoju klimatyzacji odpowiada temperaturze otoczenia.
Czyli jeśli samochód stoi w temp 20stC to ciśnienie czynnika będzie odpowiadać właśnie takiej temperaturze dla R134A - ok 5bar. Oczywiście ten postój nie może być za krótki - ciepły silnik i zimniejsze wnętrze samochodu nie pozwoli ustalić uśrednionej temperatury.
Tak więc ciśnienie czynnika chłodniczego na postoju klimy o niczym nie świadczy.
Czy w układzie będzie 1kg czynnika czy tylko 1 kropla, ciśnienie będzie takie same.
O napięciu nie będę się wypowiadał bo to zależy od zastosowanego przetwornika ciśnienia.
Ale będzie ono proporcjonalne do ciśnienia.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
panowie byłem u speca od klimatyzacji i okazało sie faktycznie jak pisał maju że za mało czynnika
dopił mi czynnika i mam na postoju w temp ok. 10 stopni C około 4 bar i gdy klimatyzacja jest właczona to cisnienie wzrasta do 12 bar , włącza się wtedy wentylator wyłacza się na chwilke limatyzacja i uruchamia się na nowo jak spadnie cisnienie, czy tak jest prawidłowo że cisnienie wzrasta do tych 12 bar i spada później jak wentylator schładza chłodnicę.
Drugą sprawą która mnie trochę niepokoi to to że jak włącze klimę to szczegółnie wewnątrz auta słychać jakby sprężarka klimy jakoś dziwnie głośno chodziła buczała, czy to też prawidłowy objaw, na zewnątrz tzn pod maską nie słychać tego tak głośno jak we wnetrzu auta
dopił mi czynnika i mam na postoju w temp ok. 10 stopni C około 4 bar i gdy klimatyzacja jest właczona to cisnienie wzrasta do 12 bar , włącza się wtedy wentylator wyłacza się na chwilke limatyzacja i uruchamia się na nowo jak spadnie cisnienie, czy tak jest prawidłowo że cisnienie wzrasta do tych 12 bar i spada później jak wentylator schładza chłodnicę.
Drugą sprawą która mnie trochę niepokoi to to że jak włącze klimę to szczegółnie wewnątrz auta słychać jakby sprężarka klimy jakoś dziwnie głośno chodziła buczała, czy to też prawidłowy objaw, na zewnątrz tzn pod maską nie słychać tego tak głośno jak we wnetrzu auta
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Przecież możesz wstawić VIN i to czego szukasz a Bodek z pewnością pomoze --> http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10690darkb pisze:a jesli tak to gdzie szukaliście modelu sprężarki jaka powinna być
Proszę temat --> http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=23049&start=45darkb pisze:czy ktoś wymienial z was sprężarkę
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Jestem właśnie po wymianie skraplacza klimy. Przy okazji okazało się, że przestał działać wentylator klimy. Chciałbym sprawdzić od rzeczy najprostszych. Gdzie mam szukać bezpieczników czy przekaźników klimy?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Witam. Jestem tu nowy, więc jak coś źle piszę, w złym miejscu, to dajcie znać.
Mam problem z klimą w mojej Zafirze (2008 r.) Jakoś w styczniu, przestało działać ogrzewanie, ale jakoś nie było kiedy tego zrobić. Wstępnie już rozmawiałem z mechanikiem, powiedział, że to najprawdopodobniej termostat, może coś jeszcze, że z robocizną 1000 zł. Ale dzisiaj nagle ogrzewanie zaczęło działać, tyle że nie ma chłodzenia! Jak daję na najniższe temperatury, to i tak grzeje masakrycznie. Proszę o rady, co to może być, żeby też w serwisie nie wykorzystali mojej słabej znajomości technicznej pod kątem samochodów... Dzięki z góry.
Mam problem z klimą w mojej Zafirze (2008 r.) Jakoś w styczniu, przestało działać ogrzewanie, ale jakoś nie było kiedy tego zrobić. Wstępnie już rozmawiałem z mechanikiem, powiedział, że to najprawdopodobniej termostat, może coś jeszcze, że z robocizną 1000 zł. Ale dzisiaj nagle ogrzewanie zaczęło działać, tyle że nie ma chłodzenia! Jak daję na najniższe temperatury, to i tak grzeje masakrycznie. Proszę o rady, co to może być, żeby też w serwisie nie wykorzystali mojej słabej znajomości technicznej pod kątem samochodów... Dzięki z góry.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
panowie byłem ponownie na nabiciu klimy i gosciu sprawdzał szczelność i niby układ szczelny, nabił mi kontrast UV, pojezdziłem 2 dni i było wszystko ok a po kilku dniach znowu czynnik uciekł a przed tym ubytkiem sprężarka głośno chodziła rzeziła. teraz klima nie włącza się i na parowniku i skraplaczu nie ma żadnego śladu kontrastu , jedyne miejsce to jakby na spodzie sprężarki jest widać jakby olej z kontrastem,
panowie co począć niby układ szczelny a jednak czynnik ucieka, co szukać jak sprawdzić tą instalację , proszę o sugestie
panowie co począć niby układ szczelny a jednak czynnik ucieka, co szukać jak sprawdzić tą instalację , proszę o sugestie
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
To jest nabijanie w butelkę klienta.... podpinają pod maszyna która w jakimś czasie zrobi jakąś tam próżnię i nabije układ a po tygodniu lipa.wiciu625 pisze:Proponuję zmienić warsztat od klimy. Skoro sprawdził że układ jest szczelny i go napełnił to nie ma możliwości aby czynnik wyparował w tak krótkim czasie
Miałem tak w poprzednim samochodzie, goście deklarowali ze sprawdzą szczelność klimy nabiją odgrzybią za 140zł. w ciągu tygodnia klima coraz słabiej chłodziła pojechałem na reklamację i okazała sie nieszczelność.... musieli wrócić część kasy za "sprawdzenie szczelności" i nabicie czynnika do uszkodzonego układu.
Jedyne wiarygodne sprawdzenie szczelności można zrobić azotem.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
ok rozumiem ale teraz pytanie jaką ilość oleju świeżego nalać do sprężarki kompresora , na naklejce sprężarki jest naklejka i napisane na niej 150 ml PAG,jarecki69 pisze:Zalej sprężarkę tym olejem aby juz na początku miała odpowiednie smarowanie. Zresztą podjedź do fachmanów bo i tak sam czynnika nie załadujesz.
czy to oznacza żeby nalać 150 ml do sprężarki i kolejne pytanie jaki olej PAG o jakim oznaczeniu musi być zalany