Zafira B OPC - Z20LEH - Problem z silnikiem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#16 Post autor: dany1107 »

ryba1 pisze:
dany1107 pisze:Witam. Jeśli mogę to się podepne, czy aby wymontowanie wirnik z turbawki trzeba ją cała wymontować razem z kolektorem czy da radę jakoś bez demontażu kolektora?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Trzeba wyjąć.
Podziękował. Jutro się zabieram do roboty.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#17 Post autor: Sumik »

Nie koniecznie, bo możesz odkręcić wszystkie przewody dochodzące i odchodzące od turbo, aktuator i odkręcić CHRĘ od gorącej strony i wyjąć razem z zimną. Trzyma się na 3 albo 4 śrubkach z takimi prawie trójkątnymi blaszkami, ale nie wiem czy nie prościej będzie wyjąć kolektor bo dostęp do tych śrubek od tyłu może być uciążliwy :piwo:

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#18 Post autor: dany1107 »

Sumik pisze:Nie koniecznie, bo możesz odkręcić wszystkie przewody dochodzące i odchodzące od turbo, aktuator i odkręcić CHRĘ od gorącej strony i wyjąć razem z zimną. Trzyma się na 3 albo 4 śrubkach z takimi prawie trójkątnymi blaszkami, ale nie wiem czy nie prościej będzie wyjąć kolektor bo dostęp do tych śrubek od tyłu może być uciążliwy :piwo:
Ogólnie to dziś spryskałem wszystkie śruby wd40 więc mam nadzieję że wszystko jutro puści. Myślę że jednak łatwiej będzie wybebeszyć wszystko razem z kolektorem, i jeśli się nie mylę to i olej i płyn chłodniczy muszę spuścił?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze: odkręcić CHRĘ od gorącej strony i wyjąć razem z zimną
powodzenia z wykręceniem w taki sposób.
Sumik pisze:ale nie wiem czy nie prościej będzie wyjąć kolektor bo dostęp do tych śrubek od tyłu może być uciążliwy
raczej będzie już nie wspomnę że rozebrać gorącą stron e to dramat

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: Wojti »

Faktycznie szybciej i prościej wyjąc całość z kolektorem :piwo: Płynu nie musisz spuszczać :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: ryba1 »

dany1107 pisze:
Sumik pisze:Nie koniecznie, bo możesz odkręcić wszystkie przewody dochodzące i odchodzące od turbo, aktuator i odkręcić CHRĘ od gorącej strony i wyjąć razem z zimną. Trzyma się na 3 albo 4 śrubkach z takimi prawie trójkątnymi blaszkami, ale nie wiem czy nie prościej będzie wyjąć kolektor bo dostęp do tych śrubek od tyłu może być uciążliwy :piwo:
Ogólnie to dziś spryskałem wszystkie śruby wd40 więc mam nadzieję że wszystko jutro puści. Myślę że jednak łatwiej będzie wybebeszyć wszystko razem z kolektorem, i jeśli się nie mylę to i olej i płyn chłodniczy muszę spuścił?
W turbo śruby nie są mocno podokrecane wiec powinno pójść gładko.plynu i oleju nie trzeba spuszczać jak wspomniał @Wojti

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#22 Post autor: dany1107 »

Dziękuję serdecznie za pomoc panowie, po zakończonej operacji dam znać jak poszło i wstawię fotki. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#23 Post autor: kysiu241 »

Witam szanownych kolegów, proszę pomoc bo sam już wymiękam. Od pewnego czasu mam problem ze swoją zośką pochłania sporo oleju, na biegu jałowym np. stojąc na światłach po dodaniu gazu puszcza chmurę niebieskiego dymu, dodatkowo turbinka zaczeła gwizdać, oraz głośno pracuje jakby przedmuchy z wydechu zwłaszcza na ssaniu po uruchomieniu zimnego silnika. Po zdjęciu osłony turbo okazało się że pęknięty jest kolektor wydechowy na połączeniu kanałów wylotowych 3 i 4 cylindra. Turbinka oczywiście do wymiany, decyzja zapadła iż kupuję nową gdyż w używkę nie zainwestuję ze względu na brak gwarancji jak długo to popracuje. No i tu zaczynają się schody po obdzwonieniu kilku sklepów zajmujących się sprzedażą turbosprężarek podobno nowych okazuje się że nie jest to taka łatwa sprawa, bo w sklepach widnieje jako dostępna czas wysyłki 24h ale jak składam ofertę to okazuje się iż właśnie w cudowny sposób została sprzedana i nie jest dostępna, pytam k...wa co jest grane tyle zafir i astr opc jeździ w kraju i tak często zdychają że ludzie kupują nowe za prawie trzy kafle, raczej w to nie uwierzę, sam bym swoją regenerował jeśli by się do tego nadawała a nie kupował nową. Ale niestety jest inaczej i nie chcę kupować używki w wątpliwym stanie. Swoją drogą przebiegłość polskich niby sklepów jest porażająca handlują czymś czego nie posiadają. Choć są niektórzy tak pomocni że nawet oferowali abym zrobił im przelew na kwotę wartości turbosprężarki a oni ją ściągną i mi wyślą, pomyślałem i mówię ok, jak ją ściągniecie i wyślecie za pobraniem w kwocie umówionej to na pewno ją odbiorę ale kasy wam nie przeleje bez żadnych gwarancji że turbo dostanę, oraz kiedy ono w ogóle dojdzie, przy takim podejściu to na bank kasa w błoto pójdzie a turbo nie będzie. Z serwisami zajmującymi się naprawą turbosprężarek
jest podobnie obdzwoniłem z piętnaście, wszyscy wiedzą że często w benzynie pękają i to ogólny problem ale żaden nie posiada ani części zamiennych ani zregenerowanych sprawnych turbin czyli te wszystkie wymiany z allegro z kaucją to też ściema, trzeba im wysłać swoją oni ją naprawią i odeślą, oczywiście nie w moim wypadku. Lipa też z tym że BorgWarner posiada fabrykę w Rzeszowie ale żadnego sklepu gdzie można by prosto od producenta kupić. W aso pewnie bym kupił ale cena przebijała by na pewno z pięć tysiaków a tego mój budżet już nie wytrzyma.
Pomóżcie czy ktoś z was kupował nową, jeśli tak to jakieś namiary na godny zaufania sklep, czy ktoś ma podobne doświadczenia kto mógłby się podzielić jak sprawnie kupić nowe turbo.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2017, 08:54 przez kysiu241, łącznie zmieniany 2 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#24 Post autor: wamka18 »

Z tego co pamiętam to Wojti kupował nowa kosztowała coś około 2600pln

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#25 Post autor: kysiu241 »

Ja znalazłem za 2830 jedna z allegro druga turbo sklep.pl obie nie dostępne. Wiesz może gdzie kupował?
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: rafant4011 »

kysiu241, to jest Wojtek :arrow: Wojti, znajdziesz go 5 postów wyżej ;)

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#27 Post autor: wamka18 »

Napisz do Wojti, może coś ci pomoże lub podpowie.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: Wojti »

Krzysiek poszło pw na temat turbo...co do niebieskiego dymu na postoju to na 99% do wymiany uszczelniacze zaworowe :> Mozna to wykonać bez ściągania głowicy Sumik i Wampir to robili... :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#29 Post autor: kysiu241 »

Uszczelniacze robiłem w zeszłym roku bo też je podejrzewałem problem na chwile ustąpił a po jakimś czasie powrócił. A co do tej metody bez zdejmowania głowicy to mnie też się udało, nawet nie trzeba tak mocno dmuchać kompresorem i bic po 10bar mi wystarczył zwykły orginalny kompresorek który znajduje się w bagażniku plus przejściówka zamiast świecy, wystarczy z 1,5-2 bary aby zawór utrzymać w górze i spokojnie da radę to zrobić. :D
Ostatnio zmieniony 22 maja 2017, 10:25 przez kysiu241, łącznie zmieniany 2 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#30 Post autor: wampir11111 »

Krzysiek ja robiłem bez kompresora a co do turbo to Sumik ściągnął mi z Intercarsu ok 2700 ale też trochę czekałem :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”