Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Sprawdziłem przewody podciśnieniowe na biegu jałowym.
Zauważyłem że przewód idący do tego elektrozaworu znajdującego się za przepływomierzem
http://allegro.pl/item1055461041_elektr ... 28022.html
"zasysa palec" (idący do VAC) natomiast na wyjściu (OUT) nic nie czuć.
Oczywiście nie ma żadnego błędu etc.
Zauważyłem że ten oraz jeden z elektrozaworów (przy akumulatorze) są identyczne. Czy można podmienić celem sprawdzenia??
Zauważyłem że przewód idący do tego elektrozaworu znajdującego się za przepływomierzem
http://allegro.pl/item1055461041_elektr ... 28022.html
"zasysa palec" (idący do VAC) natomiast na wyjściu (OUT) nic nie czuć.
Oczywiście nie ma żadnego błędu etc.
Zauważyłem że ten oraz jeden z elektrozaworów (przy akumulatorze) są identyczne. Czy można podmienić celem sprawdzenia??
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
samer, mozesz zawory podmienić. one są takie same. ale skup swoją uwage na zaworku, który znajduje sie za dolotem powietrza do turbiny, do karoserii przykręcony. on jest w miejscu gdzie jest duzo kurzu i pyłu, czasem tam wchodzi woda i lubi go przytkać.
po za tym, nie ma szans zeby zabiło ci intercooler olejem, bo musiałoby juz tak pluć olejem z turbiny ze zatarłbyś motor. jeśli auto ci sie rozpędza do 70-80 spokojnie, to stawiałbym raczej na podciśnienia i na błędne sterowanie turbiną. miałem takie objawy, ale przeszło po wymianie zaworku podciśnieniowego za dolotem.
ah, jesli nie mialbys turbiny to cięzko wkrecałby sie na kazdym biegu powyzej 3 tys obr.
po za tym, nie ma szans zeby zabiło ci intercooler olejem, bo musiałoby juz tak pluć olejem z turbiny ze zatarłbyś motor. jeśli auto ci sie rozpędza do 70-80 spokojnie, to stawiałbym raczej na podciśnienia i na błędne sterowanie turbiną. miałem takie objawy, ale przeszło po wymianie zaworku podciśnieniowego za dolotem.
ah, jesli nie mialbys turbiny to cięzko wkrecałby sie na kazdym biegu powyzej 3 tys obr.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!
it's forfit śwagier!
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Problem został zdiagnozowany.
Byłem u mechanika. Został odłączony czujnik podciśnieniowy turbo, który znajduje się za przepływomierzem. Dokładnie został pominięty. Chwilowo. I ku mojej uciesze z tłumika pojawił się upragniony czarny dym
Nic innego nie zostało jak zakupić ww czujnik. Jak by ktoś miał po taniości taki czujnik to zapraszam na PW
Byłem u mechanika. Został odłączony czujnik podciśnieniowy turbo, który znajduje się za przepływomierzem. Dokładnie został pominięty. Chwilowo. I ku mojej uciesze z tłumika pojawił się upragniony czarny dym
Nic innego nie zostało jak zakupić ww czujnik. Jak by ktoś miał po taniości taki czujnik to zapraszam na PW
Witam wszystkich po raz pierwszy na forum Szukam pomocy z podobnym problemem. Przy wkręceniu podczas jazdy powyżej 3tys obr/min spada moc i zapala się "autko z kluczykiem". Przy ponownym odpaleniu i ponownym wkręceniu do 3 tys, znów się zapala kontrolka i tak w kółko. Poza tym wszystko jest ok. Dodam, że na biegu jałowym nic się nie dzieje nawet przy 4 tys. Proszę o podpowiedź co z tym zrobić?
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
bartx128, błąd P0400-5 czyli niby cos z powietrzem, to rzeczywiście "niby", bo on ma znaczenie
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
lub
P0400 "Układ recyrkulacji spalin - błędny przepływ"
lub
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za wysokie C-03
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za niskie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - wysokie napięcie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - niskie napięcie C-19
P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-19
P0400 Rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Zawór recyrkulacji spalin - usterka C-20
P0400 Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe C-20
P0400 Zawór recyrkulacji spalin Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-19
stawiam na zacinający się EGR, można próbować go ratować, ale regeneracja lub wymiana na nowy i tak Cię czeka w niedalekiej przyszłości
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
lub
P0400 "Układ recyrkulacji spalin - błędny przepływ"
lub
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za wysokie C-03
P0400 Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za niskie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - wysokie napięcie C-19
P0400 Obwód recyrkulacji spalin - niskie napięcie C-19
P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-19
P0400 Rozpoznany zbytni przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
P0400 Zawór recyrkulacji spalin - usterka C-20
P0400 Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe C-20
P0400 Zawór recyrkulacji spalin Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-19
stawiam na zacinający się EGR, można próbować go ratować, ale regeneracja lub wymiana na nowy i tak Cię czeka w niedalekiej przyszłości
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
mam taki problem, mianowicie nie włącza mi się turbo (przynajmniej tak to wygląda)
zośka strasznie się muli cały czas a jak przeciągnę ją do 4tyś obrotów to wyskakuje błąd
P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie
//wcześniej pokazywał się jeszcze P0149 - Obwód sterowania czasem wtrysku, wadliwe działanie ale ten po skasowaniu już nie występuje...
i auto przestaje w ogóle jechać i reagować na pedał gazu (przełącza się w tryb awaryjny)
sprawdzałem węże dochodzące do turbo i wychodzące i żaden nie wygląda na pęknięty...
mam nadzieję że dość jasno opisałem o co chodzi...
zośka strasznie się muli cały czas a jak przeciągnę ją do 4tyś obrotów to wyskakuje błąd
P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie
//wcześniej pokazywał się jeszcze P0149 - Obwód sterowania czasem wtrysku, wadliwe działanie ale ten po skasowaniu już nie występuje...
i auto przestaje w ogóle jechać i reagować na pedał gazu (przełącza się w tryb awaryjny)
sprawdzałem węże dochodzące do turbo i wychodzące i żaden nie wygląda na pęknięty...
mam nadzieję że dość jasno opisałem o co chodzi...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)