Sprężarka klimatyzacji - problemy związanem z działaniem
Moderator: Sebu$
Cześć,
Nie wiem za bardzo jak zacząć więc może tak:
Ogólnie to problem dotyczy właściwie Astry G, ale generalnie to chyba to samo
Małżonka posiada w/w cudo i jest problem z załączeniem klimy.
Po przyciśnięciu guzika w kabinie - zapala się na nim lampka, ale sprężarka nie włącza się.
Myślałem, że to cewka padła, ale była już wymieniana wcześniej (około 1-1,5 roku temu).
Sprawdziłem jej oporność miernikiem i wynosi ona 4,4 - 4,5 Ohma. Więc niby ok.
Po sprawdzeniu napięcia w kostce zasilającej cewkę okazuje się, że wynosi ono 0 V .....
Wszystkie bezpieczniki są ok.
Moje pytania:
1. Poradźcie gdzie jeszcze szukać ?
2. Czy da się sprawdzić (i jak) Op-Com'em ciśnienie w układzie klimy ? Może czynnik
powiedział papa ?
Nie wiem za bardzo jak zacząć więc może tak:
Ogólnie to problem dotyczy właściwie Astry G, ale generalnie to chyba to samo
Małżonka posiada w/w cudo i jest problem z załączeniem klimy.
Po przyciśnięciu guzika w kabinie - zapala się na nim lampka, ale sprężarka nie włącza się.
Myślałem, że to cewka padła, ale była już wymieniana wcześniej (około 1-1,5 roku temu).
Sprawdziłem jej oporność miernikiem i wynosi ona 4,4 - 4,5 Ohma. Więc niby ok.
Po sprawdzeniu napięcia w kostce zasilającej cewkę okazuje się, że wynosi ono 0 V .....
Wszystkie bezpieczniki są ok.
Moje pytania:
1. Poradźcie gdzie jeszcze szukać ?
2. Czy da się sprawdzić (i jak) Op-Com'em ciśnienie w układzie klimy ? Może czynnik
powiedział papa ?
- Chrees
- Mieszkaniec
- Posty: 340
- Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XE
- Gender:
Paweł, ja miałem podobnie - nie mierzyłem oporów i napięcia, ale generalnie o to samo szło.
Pojechałem do swojego mechanika, cuda-wianki robili, nawet na krótko łączyli, nic cisza. Kazali jechać do specjalisty.
Specjalista pogmerał i stwierdził, że spalone jest sprzęgło. Zapłaciłem, zrobili i działa
Pojechałem do swojego mechanika, cuda-wianki robili, nawet na krótko łączyli, nic cisza. Kazali jechać do specjalisty.
Specjalista pogmerał i stwierdził, że spalone jest sprzęgło. Zapłaciłem, zrobili i działa
Jesli nie masz czynnika w układzie to odpowiedni czujnik nie poda sygnału a sprężarka Ci sie nie załączy. Sprawdź sobie czy masz czynnik w prosty sposób. Na sek naciśnij zawód , tam gdzie ładuja czynnik. Tylko sie odsuń bo dostaniesz po twarzy . Jesli psiknie Ci ziolona bodajże cieczą pod dużym ciśnieniem to jest ok a jesli nic nie wyskoczy to pusto...
- muraww
- Przeglądacz
- Posty: 63
- Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Płock
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem ze swoją zafirką a mianowicie żaden z serwisów nie może dopasować cewki do kompresora, pacjent to Zafira A 1.8 2004r, dodam tylko że kompresor nie jest oryginalny i był wymieniany za naszą zachodnią granicą w 2012 roku w Bosch Service na co mam fakturę. kompresor jest firmy Hella numer kompresora na fakturze to 8fk351134761 jest to prawdo podobnie taki kompresor : https://www.iparts.pl/czesc/kompresor-k ... 42911.html . Jeden z serwisów poddał się gdy okazało się że 8 cewka nie pasuje a drugi przy 5 dał sobie spokój. Może ktoś miał taki przypadek bo ja jestem już załamany.
z góry dziękuję za pomoc
z góry dziękuję za pomoc
Witam,
niedawno nabyłem Zafirke z silnikiem 2.0 DTL (czy jakoś tak, gdzie mogę sprawdzić oznaczenie silnika?). Rocznik 2003.
Klima manualna się nie załączała. Oddałem do speców od klimy. Znaleźli nieszczelność w chłodnicy. Po przeczytaniu setki postów okazuje się, że to standardowe miejsce za wentylatorem. Klima jednak nie ruszyła. Zawieźli auto do elektryka który podmienił panel klimy, jakiś inny moduł (wentylatorów?), posprawdzał co mógł i się poddał. Podobno nie wychodzi sygnał na cewkę kompresora. Auto odebrałem i pojechałem do pobliskiego mechanika. Mechanik twierdzi, że komputerem nic nie sprawdzi w klimie manualnej...
Lampka przycisku klimy się zapala. Słychać że załącza się jakiś przekaźnik. I to wszystko. Sprzęgło kompresora nie załącza się. Obroty silnika nie zmieniają się.
Tyle wiem. Szukać innego elektryka? Kupować jakiś interfejs diagnostyczny (jeśli tak to jaki?).
A może jest jakiś obyty forumowicz z okolic Poznania który zechciałby zbadać sprawę?
niedawno nabyłem Zafirke z silnikiem 2.0 DTL (czy jakoś tak, gdzie mogę sprawdzić oznaczenie silnika?). Rocznik 2003.
Klima manualna się nie załączała. Oddałem do speców od klimy. Znaleźli nieszczelność w chłodnicy. Po przeczytaniu setki postów okazuje się, że to standardowe miejsce za wentylatorem. Klima jednak nie ruszyła. Zawieźli auto do elektryka który podmienił panel klimy, jakiś inny moduł (wentylatorów?), posprawdzał co mógł i się poddał. Podobno nie wychodzi sygnał na cewkę kompresora. Auto odebrałem i pojechałem do pobliskiego mechanika. Mechanik twierdzi, że komputerem nic nie sprawdzi w klimie manualnej...
Lampka przycisku klimy się zapala. Słychać że załącza się jakiś przekaźnik. I to wszystko. Sprzęgło kompresora nie załącza się. Obroty silnika nie zmieniają się.
Tyle wiem. Szukać innego elektryka? Kupować jakiś interfejs diagnostyczny (jeśli tak to jaki?).
A może jest jakiś obyty forumowicz z okolic Poznania który zechciałby zbadać sprawę?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Podstawowe pytanie jaki układ klimy siedzi w aucie Behr czy Delphi?.
A jak podasz napięcie baypasem do cewki na sprężarce to działa klima?.
Być może masz walnięty czujnik ciśnienia jest z lewej strony chłodnicy klimy i też nie załączysz klimy.
Tu masz schemat jak by wentylatory źle działały.
A jak podasz napięcie baypasem do cewki na sprężarce to działa klima?.
Być może masz walnięty czujnik ciśnienia jest z lewej strony chłodnicy klimy i też nie załączysz klimy.
Tu masz schemat jak by wentylatory źle działały.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 20:01 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Najpierw muszę znaleźć temat jak ściągnąć zderzak
Napięcia nie podawałem bezpośrednio na cewkę bo elektryk stwierdził, że nie ma właśnie tego zasilania cewki po włączeniu klimy. Nawet jak na krótko ruszy to nie rozwiąże to problemu. Ale pewnie spróbuję jak zdemontuję błotnik. Na razie zbieram informacje bo auto potrzebne na co dzień.
Co oznaczają na schemacie: Faza 1, faza 2...
Napięcia nie podawałem bezpośrednio na cewkę bo elektryk stwierdził, że nie ma właśnie tego zasilania cewki po włączeniu klimy. Nawet jak na krótko ruszy to nie rozwiąże to problemu. Ale pewnie spróbuję jak zdemontuję błotnik. Na razie zbieram informacje bo auto potrzebne na co dzień.
Co oznaczają na schemacie: Faza 1, faza 2...
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Faza to znaczy kiedy załączają się wentylatory silnika i klimy lub pojedynczo i szybkość obrotów w zależności od temperatury.
Czujniki temperatury i ciśnienia załączające wentylatory
S88 – 90 506 498 – 13 41 042
Stosowany we wszystkich wersjach poza X20DTH, Y20DTH, Y22DTR, X17TD, Z22SE
Pin 3 – masa
Pin 2 – zwarcie do masy przy 100°C – 1 bieg obu wentylatorów
Pin 1 – zwarcie do masy przy 105°C – 2 bieg obu wentylatorów
S128 – 90 506 499 – 13 41 043
Stosowany we wszystkich wersjach poza X20DTH, Y20DTH, Y22DTR, X17TD, Z22SE
Pin 1 – masa
Pin 2 – zwarcie do masy 110°C – 3 bieg obu wentylatorów (pod warunkiem sprawnego S88)
Pin 3 – odpowiada za wyłączenie sprzęgła sprężarki po przekroczeniu 120°C i ponowne załączenie po obniżeniu temperatury do 115°C
S88 oraz S128 – silniki benzynowe oraz DTL – z boku chłodnicy po stronie pasażera
Czujniki temperatury i ciśnienia załączające wentylatory
S88 – 90 506 498 – 13 41 042
Stosowany we wszystkich wersjach poza X20DTH, Y20DTH, Y22DTR, X17TD, Z22SE
Pin 3 – masa
Pin 2 – zwarcie do masy przy 100°C – 1 bieg obu wentylatorów
Pin 1 – zwarcie do masy przy 105°C – 2 bieg obu wentylatorów
S128 – 90 506 499 – 13 41 043
Stosowany we wszystkich wersjach poza X20DTH, Y20DTH, Y22DTR, X17TD, Z22SE
Pin 1 – masa
Pin 2 – zwarcie do masy 110°C – 3 bieg obu wentylatorów (pod warunkiem sprawnego S88)
Pin 3 – odpowiada za wyłączenie sprzęgła sprężarki po przekroczeniu 120°C i ponowne załączenie po obniżeniu temperatury do 115°C
S88 oraz S128 – silniki benzynowe oraz DTL – z boku chłodnicy po stronie pasażera
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 20:25 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
Rozumiem, że K to przekaźnik a co to jest S? Czujnik? Mają gdzieś oznaczenia na obudowie?
Jaka jest możliwość sprawdzenia czujnika ciśnienia w układzie?
Jaka jest możliwość sprawdzenia czujnika ciśnienia w układzie?
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 21:00 przez Bywalec, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jak jest ciśnienie i sprawny czujnik to piny powinne być zwarte i wtedy załączy się sprężarka.
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-kli ... 76303.html
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-kli ... 76303.html
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 gru 2017, 14:21
- Imię: Radek
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
Zafira A we wszystkich odmianach silnikowych z klimatyzacja manualna ma ten sam schemat połaczen a to ze zdjecia to jest przetwornik cisnienia czyli zasilanie +5V, masa i sygnał wyjsciowy i w zaleznosci od cisnienia w układzie załaczy wentylatory na poszczegolne biegi natomiast jezeli w układzie cisnienie czynnika spadnie ponizej 1 bar klima nie załaczy sie wcale, system nadzorujacy prace całego układu znajduje sie w lewym nadkolu i tam czesto jest problem z połaczeniami, gnija piny, utleniaja sie kable, nastepna sprawa to bezpiecznik termiczny zatopiony w cewce, jezeli padnie, klima nie załaczy sie mimo ze w kostce jest napiecie, czasami szwankuje czujnik parownika ale zadko, dodatkowym elementem mimo ze sprezarkapracuje a nie chłodzi jest wewnetrzny zawor regulujacy wydajnosc, dostep do niego jet w tylnej czesci kompresora ale zeby to zdiagnozowac potrzebne jest duze doswiadczenie oraz podstawowe pomiary. To tyle na poczatek, jak macie problemy z klima w swoich Zofiach to piszcie, postaram sie pomoc, pozdrawiam
Nie pozostaje nic innego jak ściągnąć zderzak i pewnie osłonę silnika od dołu. Masakrycznie mało miejsca a nie mam niestety kanału. Ma ktoś szybki patent na zdjęcie zderzaka? Skoro wymieniano mi chłodnicę klimy to śruby nie powinny być zapieczone.
Z pomiarami sobie poradzę, podstawowy miernik mam i trochę wiedzy w głowie. Gorzej z czasem.
Z pomiarami sobie poradzę, podstawowy miernik mam i trochę wiedzy w głowie. Gorzej z czasem.