[B]Czujniki ciśnienia w oponach (system DDS)
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Witajcie,
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Zafiry B.
Przy zakupie wiedziałem, że jeden z czujników ciśnienia w oponach nie działa/konieczna wizyta w serwisie.
Na desce oczywiście świeci się komunikat o "błędzie" tego czujnika.
Jaki byłby najprostszy i najtańszy sposób by zweryfikować stan tego czujnika (czy nawet wszystkich 4 czujników) i doprowadzić do porządku całość?
Z góry dziękuję za pomoc
Szymon
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Zafiry B.
Przy zakupie wiedziałem, że jeden z czujników ciśnienia w oponach nie działa/konieczna wizyta w serwisie.
Na desce oczywiście świeci się komunikat o "błędzie" tego czujnika.
Jaki byłby najprostszy i najtańszy sposób by zweryfikować stan tego czujnika (czy nawet wszystkich 4 czujników) i doprowadzić do porządku całość?
Z góry dziękuję za pomoc
Szymon
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Czytałeś temat? Sumik zaprezentował filmik poglądowyszymku pisze:Jaki byłby najprostszy i najtańszy sposób by zweryfikować stan tego czujnika (czy nawet wszystkich 4 czujników) i doprowadzić do porządku całość?
https://www.youtube.com/watch?v=jp3S_A-6BrA
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Kontakt:
Czytałem i filmik widziałem. Czy więc na dzień dobry demontuje czujnik z kół? Wszak jest też tester naładowania baterii. Jeśli będzie (będą) wyładowany - sprawa jasna.
A co jeśli czujniki są naładowane (bateria jest ok), czy już tylko serwis/ASO?
Szymon
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 12:12 przez szymku, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- opelmen
- Mieszkaniec
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Zdemontowałem schowek w związku z odgrzybianiem klimy i wymianą filtra.. Nie widzę tego modułu ani nawet złącza do niego.bickik pisze:moduł znajduje sie za schowkiem( tam jest taka luźna kostka obok dmuchawy), pompa tez musi być odpowiednia gdzieś była już pełna rozpiska jaka pompa co obsługuje.
Wg schematu powinno do centralki DDS dochodzić 14 przewodów.. Nie widzę.
Pomoże ktoś zlokalizować ten moduł?
Ostatnio zmieniony 26 maja 2017, 16:02 przez opelmen, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
DDS czy TPMS bo to duża różnica? Jak masz TPMS to masz czujniki w kołach, centralkę za schowkiem i dane o ciśnieniu na zakładkach na wyświetlaczu.
Jak masz DDS to nie masz centralki, czujników i wartości ciśnienia, a zakładany spadek ciśnienia w którymś z kół jest obliczany na podstawie różnicy prędkości kół z czujników ABSu.
Jak masz DDS to nie masz centralki, czujników i wartości ciśnienia, a zakładany spadek ciśnienia w którymś z kół jest obliczany na podstawie różnicy prędkości kół z czujników ABSu.
- opelmen
- Mieszkaniec
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Już wyjaśniam osochoziiii...
Otóż mam już zakupiony pilot 'samochodowy' do bramy przesuwnej, który (z założenia producenta) ma być wyzwalany dowolnym sygnałem w samochodzie (mrugniecie światłami czy innym) ale ja do tego celu chciałem wykorzystać przycisk DDS..
Nie chcąc dobierać się do panelu z tymi przyciskami na konsoli pomyślałem - skoro ktoś tutaj pisał - że znajdę pod schowkiem moduł i przy nim przewód sterujący od przycisku a tu zonk!
W takim razie nie pozostanie nic innego jak dobranie się do samego przycisku w desce :-(
EDIT:
czyli mam rozumieć, że jeśli nie mam TPMS to nie ma modułu extra do DDS i sygnal z przycisku idzie do RECA?
Otóż mam już zakupiony pilot 'samochodowy' do bramy przesuwnej, który (z założenia producenta) ma być wyzwalany dowolnym sygnałem w samochodzie (mrugniecie światłami czy innym) ale ja do tego celu chciałem wykorzystać przycisk DDS..
Nie chcąc dobierać się do panelu z tymi przyciskami na konsoli pomyślałem - skoro ktoś tutaj pisał - że znajdę pod schowkiem moduł i przy nim przewód sterujący od przycisku a tu zonk!
W takim razie nie pozostanie nic innego jak dobranie się do samego przycisku w desce :-(
EDIT:
czyli mam rozumieć, że jeśli nie mam TPMS to nie ma modułu extra do DDS i sygnal z przycisku idzie do RECA?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2017, 09:47 przez opelmen, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
To niby DDS miał dawać impuls? Skąd wiesz że ten akurat przycisk generuje impuls a nie np sygnał wł/wy. To podłącz sobie pod ręczny i szybkim ruchem dźwignią dasz impuls albo zamontuj jakiś dodatkowy guzik i tyle. Zafira jest na CANie i znalezienie takiego impulsu nie jest takie łatwe.
Np wydawało by się ze jaki problem pociągnąć +12V po załączeniu świateł. Jest problem bo z włącznika wychodzą o wiele niższe napięcia niż pożądane.
Np wydawało by się ze jaki problem pociągnąć +12V po załączeniu świateł. Jest problem bo z włącznika wychodzą o wiele niższe napięcia niż pożądane.
- opelmen
- Mieszkaniec
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dalej mnie nie rozumiesz... Jest impuls kiedy przycisk naciskam i puszczam. Gdy wcisnę przycisk od p-mgłowych to przycisk "zaskakuje".Sumik pisze:To niby DDS miał dawać impuls? Skąd wiesz że ten akurat przycisk generuje impuls a nie np sygnał wł/wy. To podłącz sobie pod ręczny i szybkim ruchem dźwignią dasz impuls albo zamontuj jakiś dodatkowy guzik i tyle. Zafira jest na CANie i znalezienie takiego impulsu nie jest takie łatwe.
Np wydawało by się ze jaki problem pociągnąć +12V po załączeniu świateł. Jest problem bo z włącznika wychodzą o wiele niższe napięcia niż pożądane.
Mi nie chodzi o impuls który jest wypracowywany z wyjścia modułu DDS (o ile takowy istnieje) czy RECa czy innego urządzenia.
OK. Nie będę dłużej dręczył nikogo. Dostanę się do samego przycisku DDS i spod niego wezmę sygnał (obojętne czy to będzie "masa" czy "plus"). Myślałem, że obejdzie się bez demontażu konsoli...
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam
Jakiś czas temu zabrałem się za wymianę baterii.
Jedna nie miała prądu wcale, jedna 80ma i dwie po 110ma. W kompie logował się tylko jeden czujnik.
Nowe mają po 540ma i 3.20v
Czas naprawy to niecałe 2h.
Teraz już wiem, że muszą być baterie 2450n a nie 2450 ponieważ te z literą n mają większy rant i te bez n nie wchodzą do końca. Będzie działać ale lepiej kupić te z n.
Wszystko zalane polimerem i później będzie na to jeszcze koszulka termo z klejem.
Zdjęcia z wymiany.
Musiałem przejechać z 35km zanim zaskoczyły. W opcomie było tylko, że status uczenia jest. Bałem się już, że lipa jest. Ruszam a tu na kompie wyskakuje, że coś ruszyło
Byłem dumny
Procedura ustawiania czujników w odpowiednich miejscach
"Z powodu zamkniecia wylacznikow toczenia, tzn. aktywacji czujnikow cisnienia nalezy przejechac pojazdem krotki odcinek z predkoscia ponad 30 km/godz.
Pompowanie opon:
Przednia lewa: 3,0 bary
Przednia prawa: 2,7 bara
Tylna prawa: 2,4 bara
Tylna lewa: 2,1 bara
Po wykonaniu obu procedur:
Nacisnac przycisk DDS na 4 sekundy (przy wlaczonym zaplonie lub pracujacym silniku).
Lampka kontrolna swieci sie na zolto, co potwierdza prawidlowe ustawienie cisnienia (kazda wartosc cisnienia nalezy pobrac jeden raz, calkowity czas ok. 2 minut).
Ponownie wykonac zerowanie: nacisnac przycisk DDS na 4 sekundy (przy wlaczonym zaplonie lub pracujacym silniku), lampka kontrolna miga 3 razy
System jednoznacznie przyporzadkowal czujniki cisnienia i jest gotowy do pracy.
Wskazowka: Obie procedury nalezy przeprowadzic w ciagu 15 minut! "
Tym sposobem który opisałem wcześniej zaprogramowałem czujniki w swoje miejsca
Udało się.
Napompowane przód 2.4 tył 2.2.
Po jakiś 10km jest to co na LCD
Jakiś czas temu zabrałem się za wymianę baterii.
Jedna nie miała prądu wcale, jedna 80ma i dwie po 110ma. W kompie logował się tylko jeden czujnik.
Nowe mają po 540ma i 3.20v
Czas naprawy to niecałe 2h.
Teraz już wiem, że muszą być baterie 2450n a nie 2450 ponieważ te z literą n mają większy rant i te bez n nie wchodzą do końca. Będzie działać ale lepiej kupić te z n.
Wszystko zalane polimerem i później będzie na to jeszcze koszulka termo z klejem.
Zdjęcia z wymiany.
Musiałem przejechać z 35km zanim zaskoczyły. W opcomie było tylko, że status uczenia jest. Bałem się już, że lipa jest. Ruszam a tu na kompie wyskakuje, że coś ruszyło
Byłem dumny
Procedura ustawiania czujników w odpowiednich miejscach
"Z powodu zamkniecia wylacznikow toczenia, tzn. aktywacji czujnikow cisnienia nalezy przejechac pojazdem krotki odcinek z predkoscia ponad 30 km/godz.
Pompowanie opon:
Przednia lewa: 3,0 bary
Przednia prawa: 2,7 bara
Tylna prawa: 2,4 bara
Tylna lewa: 2,1 bara
Po wykonaniu obu procedur:
Nacisnac przycisk DDS na 4 sekundy (przy wlaczonym zaplonie lub pracujacym silniku).
Lampka kontrolna swieci sie na zolto, co potwierdza prawidlowe ustawienie cisnienia (kazda wartosc cisnienia nalezy pobrac jeden raz, calkowity czas ok. 2 minut).
Ponownie wykonac zerowanie: nacisnac przycisk DDS na 4 sekundy (przy wlaczonym zaplonie lub pracujacym silniku), lampka kontrolna miga 3 razy
System jednoznacznie przyporzadkowal czujniki cisnienia i jest gotowy do pracy.
Wskazowka: Obie procedury nalezy przeprowadzic w ciagu 15 minut! "
Tym sposobem który opisałem wcześniej zaprogramowałem czujniki w swoje miejsca
Udało się.
Napompowane przód 2.4 tył 2.2.
Po jakiś 10km jest to co na LCD
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mam małe pytanie.
Mam 4 czujniki oryginalnie były z autem. Obecnie są zamontowane w felgach zimowych i chciałbym aby tak pozostało.
Do letnich kół chcę dokupić 4 używane czujniki.
Proszę o info czy trzeba je dodawać jakoś do systemu? Programować kablem? Czy samym przyciskiem da radę?
Jak widać wyżej niestety nie zrobiłem zdjęcia z etykietą czujników i nie wiem jakich szukać. Można to po vinie sprawdzić? Z tyłu na każdym jest numer 0888
Z góry dziękuję za odpowiedź
Mam 4 czujniki oryginalnie były z autem. Obecnie są zamontowane w felgach zimowych i chciałbym aby tak pozostało.
Do letnich kół chcę dokupić 4 używane czujniki.
Proszę o info czy trzeba je dodawać jakoś do systemu? Programować kablem? Czy samym przyciskiem da radę?
Jak widać wyżej niestety nie zrobiłem zdjęcia z etykietą czujników i nie wiem jakich szukać. Można to po vinie sprawdzić? Z tyłu na każdym jest numer 0888
Z góry dziękuję za odpowiedź
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Potrzebuję pomocy jeżeli chodzi o TPMS.
Wrzuciłem do auta ori moduł i czujniki w koła. Oczywiście z wymienionymi bateriami, napompowałem tak jak jest napisane powyżej, wcisnąłem DDS i kontrolka mrugnęła kilkukrotnie na żółto. Potem znowu wcisnąłem DDS i znowu mrugnęło.
Przejechałem ok 5 km ponad 40km/h i nic.
Zjechałem do garażu i nabiłem do kół po 2.6 przód i 2,5 tył i dalej nic nie pokazują wartości ciśnienia.
Co mogłem spartolić?? Jak ustawić to ustrojstwo żeby w końcu zadziałało bo za dużo kasy i nerwów mnie to kosztowało...
Ostap, gdzie sprawdzić czy czujniki się uczą i czy z powrotem mam jeździć na różnie napompowanych kołach aż do momentu aż czujniki za trybią??
Wrzuciłem do auta ori moduł i czujniki w koła. Oczywiście z wymienionymi bateriami, napompowałem tak jak jest napisane powyżej, wcisnąłem DDS i kontrolka mrugnęła kilkukrotnie na żółto. Potem znowu wcisnąłem DDS i znowu mrugnęło.
Przejechałem ok 5 km ponad 40km/h i nic.
Zjechałem do garażu i nabiłem do kół po 2.6 przód i 2,5 tył i dalej nic nie pokazują wartości ciśnienia.
Co mogłem spartolić?? Jak ustawić to ustrojstwo żeby w końcu zadziałało bo za dużo kasy i nerwów mnie to kosztowało...
Ostap, gdzie sprawdzić czy czujniki się uczą i czy z powrotem mam jeździć na różnie napompowanych kołach aż do momentu aż czujniki za trybią??
Ostatnio zmieniony 05 maja 2018, 19:33 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kalibrację i przypisanie kół robisz dopiero jak cały układ zobaczy Ci 4 czujniki
Na razie pompujesz tak jak zawsze.
Musisz polatać z 50km i zaskoczą u mnie tak przynajmniej jest.
W opcomie w tpms możesz sprawdzić i będzie tam, że się uczą
U mnie pamiętam dopiero drugiego dnia załapały.
Jak przejedziesz ponad 100km i nie będzie danych na kompie to trzeba będzie sprawdzić specjalną maszynką czy wysyłają sygnał. Lepsze stacje wulkanizacji mają takie.
Cierpliwości
Na razie pompujesz tak jak zawsze.
Musisz polatać z 50km i zaskoczą u mnie tak przynajmniej jest.
W opcomie w tpms możesz sprawdzić i będzie tam, że się uczą
U mnie pamiętam dopiero drugiego dnia załapały.
Jak przejedziesz ponad 100km i nie będzie danych na kompie to trzeba będzie sprawdzić specjalną maszynką czy wysyłają sygnał. Lepsze stacje wulkanizacji mają takie.
Cierpliwości
Ostatnio zmieniony 05 maja 2018, 21:45 przez Ostap, łącznie zmieniany 1 raz.