Informacje o stanie DPF i nie tylko... na wyświetlaczu LCD
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Zacząłem mocno drążyć temat i powoli klaruje mi się kształt nowego wypasionego modułu. Wydaje się, że będzie ona na tyle uniwersalny, że podejdzie do dowolnego samochodu i tu zastanawiam się czy nie dołożyć obsługi linii K+L.
Kolejnym pomysłem jest udostępnienie "gołego" modułu, który można samodzielnie oprogramować prostym skryptem. Wyglądałoby to tak, że podłącza się moduł pod USB, gdzie widziany jest jako napęd i kopiuje się na niego plik tekstowy zawierający skrypt w Pythonie. Oczywiście w komplecie byłyby gotowe skrypty robiące różne rzeczy, ale możliwe byłoby napisanie czegoś własnego :>
Ktoś miałby ochotę bawić się w programistę czy nie ma to sensu?
Kolejnym pomysłem jest udostępnienie "gołego" modułu, który można samodzielnie oprogramować prostym skryptem. Wyglądałoby to tak, że podłącza się moduł pod USB, gdzie widziany jest jako napęd i kopiuje się na niego plik tekstowy zawierający skrypt w Pythonie. Oczywiście w komplecie byłyby gotowe skrypty robiące różne rzeczy, ale możliwe byłoby napisanie czegoś własnego :>
Ktoś miałby ochotę bawić się w programistę czy nie ma to sensu?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
obecny stan mojego urządzonka do obejrzenia na YouTube:
https://youtu.be/rL_uRrCtlco
a więc po kolei:
wszelkie opinie i krytyka mile widziane :-)
https://youtu.be/rL_uRrCtlco
a więc po kolei:
- po uruchomieniu ustawiany jest język polski w BC/klimatyzacji (nie w radiu). jest to taki tymczasowy wytrych, który działa - muszę jeszcze tylko ukryć ten komunikat o zmianie języka (proste - do zrobienia)
- powinien działać ze wszystkimi silnikami Diesela z Astry H i Zafiry B (działa u mnie na Z17DTJ, przetestowane dzięki uprzejmości Frozzer na Z19DT). Powinno działać na każdym silniku.
- uruchomienie zapłonu spowoduje wyświetlenia informacji o silniku, jeśli są w nim jakieś błędy. Myślę nad dorobieniem opcji kasowania błędów, ale nie wiem czy to dobry pomysł... :-)
- tutaj działa zamiast UHP, ale powinno też działać razem z UHP (nie sprawdzane... jeszcze - brak ochotnika z UHP)
- uruchomienie wypalania DPF sygnalizowane jest sygnałem dźwiękowym oraz włączeniem ekranu informacji o DPFie
- gdy moduł jest nie aktywny, zaczyna mrugać diodą LED (którą trzeba sobie na kabelkach gdzieś wyprowadzić - ma to symulować działający alarm) - pobór prądu przy nieaktywnym urządzeniu ~5mA
- jak widać są jeszcze ze 3-4 zakładki wolne... jakieś pomysły na ich zawartość?
wszelkie opinie i krytyka mile widziane :-)
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
jakbyś tak jeszcze był z Wrocławia... byłoby superaroniusz pisze:Ja mogę potestować - mam UHP, GID (więc znów wyzwanie) i chęci
co do GID... wszystko oczywiście działa na GID (tylko wygląda trochę inaczej - mniej kolorowo)... wszystko jest projektowane i testowane głównie na GID. Na CID mam więcej miejsca, więc to dla GIDa trzeba bardziej kombinować.