Zafira A 1.8 16V/ LPG
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 maja 2017, 11:50
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Zafira A 1.8 16V/ LPG
Witam
Jestem nowy na tym forum wiec nie karćcie mnie na dzień dobry;)
Mam problem otóż od wczoraj co jakiś czas zapala się check engine podczas jazdy i auto pracuje na mniej niż 4 cylindry oraz wchodzi ciężko na obroty i są ewidentne szarpania silnikiem wskazujące na ten objaw. Nie byłem jeszcze u mechanika bo wyczytałem, że można sprawdzić kod błędu nie podpinając samochodu do kompa tylko problem polega na tym, że nawet nie świeci się kontrolka z kluczykiem nawet jak odepnę jakąś wtyczke. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś wypowiedział się na temat i jak sprawdzić kod błędu.
Pozdrawiam
Jestem nowy na tym forum wiec nie karćcie mnie na dzień dobry;)
Mam problem otóż od wczoraj co jakiś czas zapala się check engine podczas jazdy i auto pracuje na mniej niż 4 cylindry oraz wchodzi ciężko na obroty i są ewidentne szarpania silnikiem wskazujące na ten objaw. Nie byłem jeszcze u mechanika bo wyczytałem, że można sprawdzić kod błędu nie podpinając samochodu do kompa tylko problem polega na tym, że nawet nie świeci się kontrolka z kluczykiem nawet jak odepnę jakąś wtyczke. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś wypowiedział się na temat i jak sprawdzić kod błędu.
Pozdrawiam
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=310
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2413
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7505
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18540
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=520
Ps Masz troszeczke niejasnosci w profilu dotyczace opisu auta (silnika)
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12896
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=310
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2413
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7505
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18540
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=520
Ps Masz troszeczke niejasnosci w profilu dotyczace opisu auta (silnika)
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12896
Ostatnio zmieniony 06 cze 2017, 11:16 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
A co Ty chcesz mostkowac
Chyba osmy post w temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=520
Probowales
Ps X18XE1 a nie Z18XE1
Chyba osmy post w temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=520
Probowales
Ps X18XE1 a nie Z18XE1
Ostatnio zmieniony 06 cze 2017, 11:53 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 cze 2012, 17:52
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dębno
- Auto: Opel Zafira C 1.4 Turbo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Witam,
właśnie od soboty moja Zafka miała identyczne objawy. Dziś już jest naprawiona a przyczyną była cewka zapłonowa. Oby u Ciebie coś "tańszego" poszło bo kosztowało mnie to 471 zł ze świecami. Sama cewka 315 zł, chociaż na allegro duża rozbieżność cen, a od czego to zależy to nie mam pojęcia. Chyba rożne firmy i jakość cewek.
Pewnie przyczyn może być tez wiecej, może same świece, brak iskry.
właśnie od soboty moja Zafka miała identyczne objawy. Dziś już jest naprawiona a przyczyną była cewka zapłonowa. Oby u Ciebie coś "tańszego" poszło bo kosztowało mnie to 471 zł ze świecami. Sama cewka 315 zł, chociaż na allegro duża rozbieżność cen, a od czego to zależy to nie mam pojęcia. Chyba rożne firmy i jakość cewek.
Pewnie przyczyn może być tez wiecej, może same świece, brak iskry.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2017, 19:58 przez pablitko, łącznie zmieniany 1 raz.
Adrianie - mieszkasz blisko, więc mógłbym podjechać odczytać błędy, ale niestety... nie mam czasu, więc spróbuj najpierw na pedały, ale najpierw sprawdź czy sytuacja pracy silnika jest lepsza jeżeli odłączysz LPG, jeżeli na benzynie (od odpalenia silnika) nic się nie dzieje to raczej będzie tak jak Paweł napisał - cewka, ogólnie układ zapłonowy. Niestety gaz wykrywa wady układu zapłonowego dużo szybciej, na benzynie auto pojedzie bez problemów jeszcze jakiś czas, ale na gazie będą anomalie. Oczywiście w tym przypadku nie jest powiedziane, że jest źle, bo może to tylko świece. Odczytaj najpierw kody błędów pedałami i będziemy mogli coś doradzić, na razie to zbyt dużo możliwości (i to drogich). Obserwuj auto i sprawdzaj co i jak. W razie czego przed weekendem możesz się odezwać to możemy się zgadać i na weekend na podmianki części (mam moje świece, które były dobre i mogę oddać za darmo, starą cewkę oryginalną, działała powiedzmy, że prawie dobrze, dało się jeździć na gazie, przepływomierz też mogę Ci podarować)... poczytaj nasze rady, sprawdź co trzeba i potem daj znać co i jak
-
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 maja 2017, 11:50
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dzięki Rafał za info i ewentualną pomoc, co do weekendu to się odezwę. U mnie jest problem z tym sprawdzeniem na pedały bo jest zero reakcji ze strony kontrolki po wciśnięciu pedałów, świeci się check, olej, ładowanie i ta kontrolka od bodajże kontroli układu chłodzenia czy jakoś tak. Póki co to dzieję się tak na gazie, nie wpadłem na pomysł żeby przełączyć się na benzynę, dzisiaj to sprawdzę jak będę jechał samochodem. Zauważyłem dzisiaj jeszcze taką sytuację, że jak zapalił się check to po ruszeniu ze świateł samochód nagle przyśpieszył i zgasł check po jakichś 10 minutach znów się zapalił.
Trzeba odczytać błędy silnika, może to jakaś duperela i będzie po sprawie. Jak coś to pisz PW, w razie czego mogę podjechać błędy odczytać, czy tam co podmienićb0cz3k_92 pisze:Dzięki Rafał za info i ewentualną pomoc, co do weekendu to się odezwę. U mnie jest problem z tym sprawdzeniem na pedały bo jest zero reakcji ze strony kontrolki po wciśnięciu pedałów, świeci się check, olej, ładowanie i ta kontrolka od bodajże kontroli układu chłodzenia czy jakoś tak. Póki co to dzieję się tak na gazie, nie wpadłem na pomysł żeby przełączyć się na benzynę, dzisiaj to sprawdzę jak będę jechał samochodem. Zauważyłem dzisiaj jeszcze taką sytuację, że jak zapalił się check to po ruszeniu ze świateł samochód nagle przyśpieszył i zgasł check po jakichś 10 minutach znów się zapalił.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Czujnik masz gdzieś w dolocie - raczej nie jest to problem czujnika, może jego wiązki (zwarcie lub rozwarcie obwodu).b0cz3k_92 pisze:Odczytałem kody w mojej Zośce i są następujące:
*0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego,
*0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
Ma ktoś jakieś informacje na temat tych usterek, jak je naprawić bądź ewentualny koszt ?
Co do wtryskiwacza - najprawdopodobniej bruździ Tobie centralka od LPG. Centralka realizuje odcięcie wtryskiwaczy w trakcie jazdy na gazie. Powinna jednak szeregowo z wtryskiwaczem włączać opornik - tak aby komputer silnika dalej myślał że ma wtryskiwacz. Jednak dzieje się inaczej...
Janusz
-
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 maja 2017, 11:50
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam
Odgrzewam stary post.... mam problem błąd silnika nie dawał znać o sobie przez dłuższy czas ale po powrocie z urlopu zaczął znów się zapalać aż w końcu zapalił sięi nie chciał zgasnąć. Oddałem samochód do mechanika i po dwóch dniach stwierdzili, że na 99% jest do wymiany sterownik silnika, i zamontują inny aby się upewnić na 100 % czy to jest to. I tutaj pada moje pytanie, do was czy błąd P0204 - Uszkodzenie obwodu na wtryskiwaczu numer 4 może skutkować wymianą sterownika silnika ?
Odgrzewam stary post.... mam problem błąd silnika nie dawał znać o sobie przez dłuższy czas ale po powrocie z urlopu zaczął znów się zapalać aż w końcu zapalił sięi nie chciał zgasnąć. Oddałem samochód do mechanika i po dwóch dniach stwierdzili, że na 99% jest do wymiany sterownik silnika, i zamontują inny aby się upewnić na 100 % czy to jest to. I tutaj pada moje pytanie, do was czy błąd P0204 - Uszkodzenie obwodu na wtryskiwaczu numer 4 może skutkować wymianą sterownika silnika ?