Też tak myślałem ale po ponownym zwarciu przewodów od styków 30 i 87a przed diodami moc wraca ale oczywiście błąd na biegu jalowym też.Janus pisze:Gdzieś grzebiąc za pewne rozłączyłeś rurki od podciśnień i nie zaciąga sztangi sprężarki Sprawdź na włączonym silniku czy masz zaciągniętą sztangę przy sprężarce (powinna ani drgnąć) a jeżeli nie - szukaj nieszczelności.krainiecU pisze:Jakieś sugestie?
EGR - podciśnieniowy (Wyłączenie) (symulator)
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 sie 2015, 07:00
- Imię: Oleg
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Auto: Zafira B Cosmo 2.0T 200KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Ostatnio zmieniony 08 cze 2017, 22:51 przez krainiecU, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ale rozumiem że diody masz wlutowane w przewód od przepływomierza?? Poza tym - powinna wystarczyć jedna dioda normalniekrainiecU pisze: Też tak myślałem ale po ponownym zwarciu przewodów od styków 30 i 87a przed diodami moc wraca ale oczywiście błąd na biegu jalowym też.
Janusz
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 sie 2015, 07:00
- Imię: Oleg
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Auto: Zafira B Cosmo 2.0T 200KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Tak, próbowałem z 1 i 2 diodami na zaciskach 30 i 87 przekaźnika , diody nowe 1n1007. Zlutowalem diodę z przewodem i zacisnąłem je na zacisku przekaźnika.Janus pisze:Ale rozumiem że diody masz wlutowane w przewód od przepływomierza?? Poza tym - powinna wystarczyć jedna dioda normalniekrainiecU pisze: Też tak myślałem ale po ponownym zwarciu przewodów od styków 30 i 87a przed diodami moc wraca ale oczywiście błąd na biegu jalowym też.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
To źle robisz. Powinno być tak:
1. Rozcinasz kabel od przepływki
2. Jeden koniec idzie do styku 30 drugi do 87A
3. Pomiędzy styk 30 i 87A wlutowujesz diodę. I teraz WAŻNE: montujesz w kierunku przewodzenia - czyli prąd płynie od wtyczki w przepływki do ECU pompy.
4. Pozostałe dwa styki przekaźnika (86 i 85) podpinasz do wtyczki zasilającej elektrozawór od EGR-a
Musi działać
1. Rozcinasz kabel od przepływki
2. Jeden koniec idzie do styku 30 drugi do 87A
3. Pomiędzy styk 30 i 87A wlutowujesz diodę. I teraz WAŻNE: montujesz w kierunku przewodzenia - czyli prąd płynie od wtyczki w przepływki do ECU pompy.
4. Pozostałe dwa styki przekaźnika (86 i 85) podpinasz do wtyczki zasilającej elektrozawór od EGR-a
Musi działać
Janusz
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 sie 2015, 07:00
- Imię: Oleg
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Auto: Zafira B Cosmo 2.0T 200KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Kabel przecięty, przerzucony dolutowanym przewodem na styk 87a , z 30 powrót na przeciety kabel. Miedzy kable przy nasowkach przekaźnika dioda paskiem do 30. 85 i 86 dopięte do przewodów elektrozaworu od EGRa. Jeżeli tak miało być to nie zadziałało. Błąd znikał a wraz z nim moc. Trudno. Wrocilem do stanu pierwotnego. Zamowie kolejny zawór i na kolejny rok starczy.
Dzieki za porady
Dzieki za porady
Ostatnio zmieniony 09 cze 2017, 22:28 przez krainiecU, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Teoretycznie dobrze. Ważne ważne tylko czy kabel na styk 87A wychodził z wtyczki przepływki. Jeżeli tak, to dioda ustawiona dobrze... Może trzeba było dać dwie diody w szereg. Wszystko zależy od konkretnego modelu auta i przepływki.krainiecU pisze:Kabel przecięty, przerzucony dolutowanym przewodem na styk 87a , z 30 powrót na przeciety kabel. Miedzy kable przy nasowkach przekaźnika dioda paskiem do 30. 85 i 86 dopięte do przewodów elektrozaworu od EGRa. Jeżeli tak miało być to nie zadziałało. Błąd znikał a wraz z nim moc. Trudno. Wrocilem do stanu pierwotnego. Zamowie kolejny zawór i na kolejny rok starczy.
Dzieki za porady
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Mały udate teraz mamy tak że tylko wyciągamy wtyczke z ez egr i do niej wkładamy taką wtyczke z opornikiem 390ohm/1W bez żadnych lutowań,wtedy pomijamy ez od egr i można go wybudować jak ktoś chce.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2017, 22:06 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
Ale razem z tymi wcześniejszymi przerókami pokazanymi przez Ciebie? Czy jak ktoś tego nie robił to wyjąć wteczkę i do niej opornik?Dziadek13 pisze:Mały udate teraz mamy tak że tylko wyciągamy wtyczke z ez egr i do niej wkładamy taką wtyczke z opornikiem 390ohm bez żadnych lutowań,wtedy pomijamy ez od egr i można go wybudować jak ktoś chce.
Jakbyś mógł trochę szerzej opisać dla człowieka zielonego w tych sprawach
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2017, 15:38 przez PiTTeR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tak.PiTTeR pisze:Czy jak ktoś tego nie robił to wyjąć wteczkę i do niej opornik?
Napięcie z wtyczki nie steruje już ez a przekaźnikiem a opornik słóży do emulacji ez egr.
Prościej już nie można,wartości elementów podane w opisie.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2017, 22:09 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
- Umcyk
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Stargard
- Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam Panowie...
Posiadam u siebie elektryczny zawor EGR...
chcialby zbudowac jego emulator na 2 przekaznikach...
schemat zamieszczony w tym temacie jest jasny prawie w calosci... nie jasne jest tylko dla mnie oznaczenie wtyczki przy zaworze EGR... na chemacie mamy oznaczenia A B C D... na wtyczne w aucie 1 2 3 4...
czy A=1 B=2 C=3 D=4??
przy podlaczeniu a=1 (narazie bez drugiego przekaznika zalaczajacego diode przy przeplywomierzu)... mam blad:
p400 (4) exhaust gas recirculation circuit open
Posiadam u siebie elektryczny zawor EGR...
chcialby zbudowac jego emulator na 2 przekaznikach...
schemat zamieszczony w tym temacie jest jasny prawie w calosci... nie jasne jest tylko dla mnie oznaczenie wtyczki przy zaworze EGR... na chemacie mamy oznaczenia A B C D... na wtyczne w aucie 1 2 3 4...
czy A=1 B=2 C=3 D=4??
przy podlaczeniu a=1 (narazie bez drugiego przekaznika zalaczajacego diode przy przeplywomierzu)... mam blad:
p400 (4) exhaust gas recirculation circuit open
Ostatnio zmieniony 24 lut 2018, 17:37 przez Umcyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A,B,C,D to gniazdo na egr na rysunku masz zaznaczony klucz gniazda a do A idzie zasilanie a do D idzie minus.Ty podłączasz się do wtyczki zrobionym emulatorem.Co do dalszych informacji pisz do kolegi Janus on miał go zrobiony teraz zmienił silnik na benzyne może ten emulator ci opchnie.
Masz błąd bo należy komplet podłączać.
Masz błąd bo należy komplet podłączać.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2018, 18:24 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
- Umcyk
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 24 gru 2017, 22:26
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Stargard
- Auto: Zafira 2.0 DTI 2002r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
elektrozawor EGR i tak mialem uszkodzony, wiec uzylem fragmentu jego wtyczki jako podstawy do montazu emulatora...
cewka przekaznika podlaczona jest do zlaczy oznaczonych jako A i B, styki przekaznika do zlaczy C i D
przewody w aucie odpowiadaja: 1=D, 2=C, 3=B, 4=A...
czy podlaczenie jest poprawne??
Blad p400 (4) moze wynikac ze zbyt malej/dużej rezystancji cewki przekaznika?? (u mnie ok 400ohm)... jaka jest optymalna rezystancja cewki widzianej przez ECU (80-100 ohm)??
cewka przekaznika podlaczona jest do zlaczy oznaczonych jako A i B, styki przekaznika do zlaczy C i D
przewody w aucie odpowiadaja: 1=D, 2=C, 3=B, 4=A...
czy podlaczenie jest poprawne??
Blad p400 (4) moze wynikac ze zbyt malej/dużej rezystancji cewki przekaznika?? (u mnie ok 400ohm)... jaka jest optymalna rezystancja cewki widzianej przez ECU (80-100 ohm)??
Ostatnio zmieniony 24 lut 2018, 20:15 przez Umcyk, łącznie zmieniany 3 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tak rezystancja cewki bardzo ważna i dla tego kolega Janus zrobił na kilku przekaźnikach żeby doprowadzić do odpowiedniej rezystancji cewki ale to już jego pytaj na pw,ja nie robiłem tego egr bo mam na podciśnienie tylko podałem schemat.