LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#841 Post autor: firek »

Witam serdecznie.
Z tego co się ostatnio dzieje ze sterownikami Staga, a w szczególności Q-boxsami(zawieszanie, gubienie nastawów, itp.) to nie mogę tego zestawu polecić.
Pozdro

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#842 Post autor: Crazy »

Dokładnie mój znajomy co LPG montuje wyszedł z Staga i teraz optima ponoć jest OK
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#843 Post autor: Oficer »

A co macie na myśli z zawieszeniem czy gubieniem nastaw ? Nie przelacza sie na gaz ? Pali o wiele więcej? Checki ?

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#844 Post autor: jacek76 »

firek pisze:Witam serdecznie.
Z tego co się ostatnio dzieje ze sterownikami Staga, a w szczególności Q-boxsami(zawieszanie, gubienie nastawów, itp.) to nie mogę tego zestawu polecić.
Pozdro
Bzdura.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Marcin.WROC

#845 Post autor: Marcin.WROC »

A co sądzicie o instalacjach LPG TECH? Do Zafiry B 1,8 chcę założyć instalację ale jeden gazownik mówi o STAGu a drugi o LPG TECH.
W Lagunie mam BRC ale już nie chcę ponownie wchodzić w BRC i na pewno wybiorę pojedyncze wtryskiwacze zamiast na listwie.

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#846 Post autor: Koenig »

Marcin.WROC pisze:A co sądzicie o instalacjach LPG TECH? Do Zafiry B 1,8 chcę założyć instalację ale jeden gazownik mówi o STAGu a drugi o LPG TECH.
W Lagunie mam BRC ale już nie chcę ponownie wchodzić w BRC i na pewno wybiorę pojedyncze wtryskiwacze zamiast na listwie.
U mnie na dniach zafirka przekroczyła 100kkm na BRC i nadal jest wszystko ok.
Oczywiście co 15kkm robię okresowe przeglądy instalacji LPG. Faktem jest że w ciągu 1-2 lat po instalacji byłem zmuszony wymienić, obie sondy, przepływomierz, rok temu aparat zapłonowy ale wiadomo że przy gazie układ zapłonowy nie znosi fuszerki. Na razie sobie chwalę BRC.
W zeszłym roku gazowałem Leona tam z kolei założony jest Stag i na razie odpukać jest ok. Wybrałem Staga ponieważ na forach dużo się rozpisują że części zamienne do Staga są tańsze niż do BRC więc zaryzykowałem. Ponadto sama instalacja jest dość łatwa w regulacji więc większość gazowników ją ogarnia
Podstawa przy instalacji gazowej to dobór odpowiednich klamotów pod dany silnik, a przede wszystkim sam gazownik. Jeżeli trafisz na druciarza to będziesz się bujał od warsztatu do warsztatu.

Marcin.WROC

#847 Post autor: Marcin.WROC »

Tak, wiem że dobry gazownik nie jest najtańszym ale mi zależy aby to była dobra instalacja, dobrze założona i dobrze zestrojona.
Dalej nie wiem jaka jest różnica pomiędzy LPG TECH a STAGiem. Może ktoś umiałby odpowiedzieć na to pytanie?
A co sądzicie o instalacja z lubryfikacją. Tyle samo osób jak i gazowmików mówi że jest to niezbędne co tyle osób uważa to za niepotrzebne smarowanie.

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#848 Post autor: Oficer »

Lubryfikacja to jest poprostu mit. Wygoogluj na forach lpg

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#849 Post autor: Piotr7704 »

LPG TECH a STAG to inni producenci. Moim zdaniem kryterium wyboru instalacji powinien być zakład który to zrobi i później będzie ją serwisował. Fachowość to podstawa. Osobiście mam Stag, sterownik Go Fast. Zrobiłem 35tyś. km i jestem zadowolony. Jedyna awaria to padnięty czujnik ,,ps" wymieniony w ramach dwuletniej gwarancji. Lubryfikacji nie montowałem.

Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#850 Post autor: Oficer »

Ja mam u siebie staga qbox od 9 Miechów, przejechanie 13 tyś zero problemów.

mkwg
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 2014, 08:04
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#851 Post autor: mkwg »

Witam, gdzie w Gdańsku wyregulować zawory?

Dziękuje.

jarnotp

#852 Post autor: jarnotp »

Panowie czy macie i polecicie jakiegos ogarnietego "gaziarza" z trojmiasta? Mysle o zalozeniu gazu do swojej Zafiry B Opc. Rozwazam opcje IV gen na komponentach jakie ma Sumik oraz V gen (wtrysk ciekly). Opcja druga to koszt okolo 6000zl ale instalacja bezpieczniejsza dla silnika i mniej okablowania. Z drugiej strony malo firm ktore te systemy montuja. W Gdansku jest ktos podobno ale nie mam namiarow. W Warszawie jest Energy gaz Polska i oni sobie powinni poradzic. Problem jest z glosno dzialajaca pompa gazu, ktora jest w zbiorniku oraz "podobno" z jakoscia polskiego gazu. Czy ktos ma jakies doswiadczenia lub moze montowal do OPC?

jarnotp

#853 Post autor: jarnotp »

Panowie cos tu smutno i wieje nuda w zakladce LPG. Nikt nie odpisuje ;).
Zrobilem maly rekonesans i poszukalem gazownikow w Gdansku i okolicy. Dostalem dwa sensowne namiary: 1) www.autogazgdansk.pl (znany lepiej jako S. Barabasz) oraz 2) www.autogazpruszczgdanski.pl (COALA Bogdan Kołędkowski) polecony przes ASO forda.
Oboje proponuja sekwencje gen IV na BRC (reduktor MAX obslugujacy do 300KM, wtryskiwacze "żółte"). Pierwszy jest bardzo obeznany i ma sporo pozytywnych opinii na internecie. Jest tez jednym z 10ciu zakladow w PL posiadajacym certyfikacje BRC "maksimum" co świadczy o dużym profesjonalizmie oraz doswiadczeniu. Z rozmowy tez wynika , że gosc wie o czym mowi. Zaskoczylo mnie że najpierw sprawdzil sondą parametry mieszanki na wolnych obrotach i przy 3000 RPM, potem podpial sie pod kompa i sprawdzil reszte parametrow majacych wplyw na poprawnosc dzialania instalacji (glownie dzialanie obu sond lambda). Potem dopiero byla dyskusja co zakladamy, jak i dlaczego. Dla mnie ogromny "+" a to wszysko za free. Oczywiscie problem pojawia sie z wydechami, gdzie niestety konieczna jest przerobka zeby weszla butla pod podwocie. Tutaj tez otrzymalem pomoc i kontakt do "kumatego" tlumikarza i musze to zrobic niestety na wlasna reke. Kolejny drobny klopot jest z wtryskiwaczami gazowymi ktore w tej konfiguracji lekko są za słabe, bo pociagna tylko 47kW na cylinder czyli 57KM. Pan gazownik nie ma z tym problemu i oznajmia że zrobi dotrysk benzyny na okolo 7-8%. Plusy beda z tego takie ze przy pelnym butowaniu auto bedzie mialo pelna moc oraz cylindry beda lekko schladzane, co przy OPLAch podobno jest ważne z uwagi na slaba jakosc zaworow. Minus - troche beznyny instalacja niestety pociagnie ale tak jak pisalem tylko 7-8%.
Generalnie Pan nie boi sie mojej Zafirki i jest przekonany że spokojnie da rade. Ma wiedze bo jest z wyksztalcenia inż mechanikiem po polibudzie oraz chwali sie, że czesto poprawia robote po innych gazownikach ktorzy nie dali rady a centrala z Tarnowa wysyla klientow do niego jak juz nikt nie jest w stanie rozwiazac problemu. Koszt instalacji 4000zl, czas 3 dni bo gazownik twierdzi że auto trzeba dobrze ustawic a czasem lubia sie pojawic niespodziewane problemy.
Firma 2) z rozmowy przez tel mniej doswiadczona, bo na pytanie czy wtryski zolte ogarna taka moc twierdzi, ze bez problemu. Na pytanie a jak skoro maja wydajnosc do 57KM, Pan stwierdzil ze do spokojnego wyprzedzania dadza rade ;) ale przy ekstremalnej jezdzie moga byc troche za slabe. Co do wydechu tez klopot i musze to zrobic sam. Koszt za to 3200zl.
Oboje odradzali Stag czy LPG Tech z uwagi na kiepska obsluge w razie reklamacji. BRC jest pod tym wzgledem duzo lepsze. Firma 1) moze tez zamontowac LPG Techa z reduktorem Twin (podwojny) z kompensacja cianienia na listwie. Wtryski najmocniejsze "yeti" i tutaj dalyby rade bez dotryskow benzyny. Koszt instalacji 3500zl.

Macie jakies uwagi, pytania? Ja chyba bede sklonny do opcji 1) i sekwencji na BRC z dotryskiem.

Awatar użytkownika
Czesławo Moreno
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira B 1.8 +
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#854 Post autor: Czesławo Moreno »

Witam,zastanawiam sie w przyszłości nad instalacją V generacji (ciekły wtrysk gazu)do mojej ZB bo dość dużo śmigam autem.
Wiem że finansowe sporo ale miałem jakąś tam instalacje jak sprowadziłem zafire z Włoch i padła głowica,dlatego zastanawiam sie nad tą instalacją czy podoła A18xer i czy znów nie będe remontu robił.

Ktoś może się wypowiedziec na temat V generacji LPG :?:
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, 10:27 przez Czesławo Moreno, łącznie zmieniany 1 raz.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#855 Post autor: firek »

jarnotp, Co do dotrysku 7-8% to taki dotrysk będzie miał Twój samochód najprawdopodobniej w zakresie jaki określi gazownik, ale jeśli w górnych partiach obciążenia będzie wtryskiwaczom gazowym brakowało wydatku, to Instalacja BRC dotryśnie benzyny tyle żeby było dobrze(każde otwarcie wtrysków powyżej 120% wiąże się z udziałem benzyny-nawet jeśli ta funkcja jest fizycznie wyłączona).
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”