Seat Alhambra
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- szary
- Zafiromaniak
- Posty: 639
- Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice [TST]
- Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
- Model: FL
- Oznaczenie silnika: AUY
- Kontakt:
No i niestety Alhambra miała małą awarię.
Jakiś czas był spokój, do momentu jak w trasie wyrzygał mi 4 litry płynu. Czapa zerwana , poszła na splanowanie, wymianę uszczelniaczy i dotarcie zaworów. Przy okazji zostały wymienione panewki na wałku , uszczelniacze na pompach, nowy przewód olejowy do turbiny, popychacze hydrauliczne, cały zestaw uszczelek czyli na dolotowy, wydechowy, vacum pompę i pokrywę zaworów. Przy okazji wleciał kompletny rozrząd ponieważ do wymiany było jeszcze 20 tys, ale przy po co dwa razy rozbierać, w sumie i tak już pompa zaczynała puszczać.
Jak na razie chodzi ładnie i oby tak dalej
Jakiś czas był spokój, do momentu jak w trasie wyrzygał mi 4 litry płynu. Czapa zerwana , poszła na splanowanie, wymianę uszczelniaczy i dotarcie zaworów. Przy okazji zostały wymienione panewki na wałku , uszczelniacze na pompach, nowy przewód olejowy do turbiny, popychacze hydrauliczne, cały zestaw uszczelek czyli na dolotowy, wydechowy, vacum pompę i pokrywę zaworów. Przy okazji wleciał kompletny rozrząd ponieważ do wymiany było jeszcze 20 tys, ale przy po co dwa razy rozbierać, w sumie i tak już pompa zaczynała puszczać.
Jak na razie chodzi ładnie i oby tak dalej
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- szary
- Zafiromaniak
- Posty: 639
- Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice [TST]
- Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
- Model: FL
- Oznaczenie silnika: AUY
- Kontakt:
Dzisiaj dobrałem się do dogrzewacza .
W sumie zabrałem się już do niego tydzień temu, ale niestety po uruchomieniu dymił dosłownie jakby wybrali papieża :lol
Po konsultacjach z kolegą z jednego forum postanowiłem dzisiaj dogrzewacz wymontować z samochodu i bliżej mu się przyjrzeć
Jak widać na pierwszy zdjęciu dogrzewacz częściowo rozebrany
Po wymontowaniu świecy wymontowałem również jej gniazdo do którego zamontowałem nowe sitko i nowe oringi. Stara siatka nie wyglądała za ciekawie i pewnie dlatego podgrzewacz nie działał tak jak powinien.
Po zmontowaniu dogrzewacza w całość został zamontowany z powrotem do samochodu. Ale dodatkowo postanowiłem rurki wodne obłożyć pianką termiczną co by za szybko się płyn nie wystudzał
Zostało mi jeszcze tylko uporać się z dodatkową pompą wody i zamontować włącznik pieca co bym ja decydował kiedy ma mi się załączyć a kiedy nie
W sumie zabrałem się już do niego tydzień temu, ale niestety po uruchomieniu dymił dosłownie jakby wybrali papieża :lol
Po konsultacjach z kolegą z jednego forum postanowiłem dzisiaj dogrzewacz wymontować z samochodu i bliżej mu się przyjrzeć
Jak widać na pierwszy zdjęciu dogrzewacz częściowo rozebrany
Po wymontowaniu świecy wymontowałem również jej gniazdo do którego zamontowałem nowe sitko i nowe oringi. Stara siatka nie wyglądała za ciekawie i pewnie dlatego podgrzewacz nie działał tak jak powinien.
Po zmontowaniu dogrzewacza w całość został zamontowany z powrotem do samochodu. Ale dodatkowo postanowiłem rurki wodne obłożyć pianką termiczną co by za szybko się płyn nie wystudzał
Zostało mi jeszcze tylko uporać się z dodatkową pompą wody i zamontować włącznik pieca co bym ja decydował kiedy ma mi się załączyć a kiedy nie
Ostatnio zmieniony 19 lis 2017, 15:39 przez szary, łącznie zmieniany 1 raz.
- szary
- Zafiromaniak
- Posty: 639
- Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice [TST]
- Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
- Model: FL
- Oznaczenie silnika: AUY
- Kontakt:
Wczoraj Seat miał reanimację klimy ponieważ zrobiła się dziurka w przewodzie aluminiowym. Demontaż , spawanko i ponowny montaż. Dzisiaj było napełnianie oczywiście ze sprawdzaniem szczelności Jutro wizyta w Zapała Automatic na serwis olejowy w skrzyni
Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 20:22 przez szary, łącznie zmieniany 1 raz.