Awaria pompy paliwa - problem z odpaleniem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#16 Post autor: leszeksz2 »

Spróbuj zmostkować piny (chyba 30 i 87) w gnieździe przekaźnika pompy (bez przekaźnika) i wtedy uruchomić silnik.

PanRadzio

#17 Post autor: PanRadzio »

Ale ja nie muszę nic mostkować :)

Silnik się normalnie uruchamia, choć po kilku sekundach kręcenia :)

Po prostu wcześniej (przed spaleniem się wcześniejszej pompy paliwa) odpalała od strzała a teraz trzeba pokręcić by odpaliła. Nie słyszę pompki po przekręceniu kluczyka i szukam wciąż rozwiązania :)

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#18 Post autor: leszeksz2 »

Sprawdź próbnikiem z małą żarówką (na wyjętym przekaźniku) czy na pinie 85 (próbnik podłączony do plusa) występuje napięcie po przekręceniu kluczyka. Tak samo na pinie 86 (próbnik podłączony do minusa). Możesz podmienić też przekaźnik.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2016, 21:23 przez leszeksz2, łącznie zmieniany 1 raz.

PanRadzio

#19 Post autor: PanRadzio »

I tu się zaczyna zabawa bo według mnie powinno wszystko trybić bo przekaźnik klika po przekręceniu kluczyka ale pompa nie dostaje prądu. Sprawdzę jutro multimetrem i przekaże co i jak :)

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#20 Post autor: leszeksz2 »

Rozbierz ten przekaźnik i zobacz jak wygląda w środku czy nie ma styków wypalonych. Jak będziesz miał rozebrany przekaźnik załóż go na miejsce i przyciśnij ruchomy styk. Pompa powinna zadziałać. Podmień przekaźnik na inny.
P.S. Masz instalację lpg?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2016, 16:45 przez leszeksz2, łącznie zmieniany 1 raz.

Arek1309
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 16 lut 2012, 16:15
Imię: Arek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V 125KM+lpg ELEGANCE
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#21 Post autor: Arek1309 »

witam,
Mam poważny problem chyba z pompą paliwa po przekręceniu kluczyka na zapłon(kontrolki)
nie słychać tego charakterystycznego dźwięku "bziuuu"którego słyszałem przez ostatnie 5 lat tj.odkąd
użytkuje Zosię A 2003 1.8 16 v+ lpg.
Ciekawe jest to że auto odpala na benzynie jeździ na niej(może minimalnie ma niższe obroty{czy to możliwe?} niż na gazie.
Najgorsze jest to że 16.06 z moją rodziną mieliśmy jechać nad morze na urlop wakacyjny a ja brak tego dźwięku odkryłem w trakcje sprzątania w aucie i szykowania do wyjzadu wieczorem 15.06.

Co robić pomóżcie?
Jechać nie jechać tym samochodem?

Na pewno o 8ej rano podjeżdżam do mechanika.
Ps. My już spakowani jesteśmy na ten wyjzd:/
Arek

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#22 Post autor: leszeksz2 »

Witam.
Może już nieaktualne, ale brak pracy pompy paliwa po przekręceniu kluczyka nie zawsze musi być. W poprzednim aucie (Astra F) miałem podobnie. Po zakupie auta było słychać pracę pompy. Po ok. roku nie słyszałem już tego dźwięku, ale w niczym to nie przeszkadzało i tak jeździłem 6 lat. Jeżeli pali i jeździ normalnie na benzynie nie masz się czym przejmować. Jakby co to masz jeszcze lpg.
Życzę szerokiej drogi.

Awatar użytkownika
venax
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 22 mar 2018, 13:11
Imię: Adam
Auto: Opel Zafira A 1.8 125KM LPG
Model: Z
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#23 Post autor: venax »

Witam,

Zafira A, 1.8 125KM, Z18XE + LPG LANDI RENZO
2 dni temu pokonałem na autostradzie około 300km, wróciłem w nocy a rano auto nie chciało odpalić.
Kręci ale nie odpala. Gdy próbuje w trybie awaryjnym na gazie słychać że chciałby zapalić w tym momencie
ale od razu przerzuca go spowrotem na benzyne i nic z tego.

Pod maską znalazłem 2 fioletowe przekaźniki. Wymieniłem jeden, nic nie dało. Pozamieniałem miejscami, również nic. Czy obydwa są od pompy ?
Nie słychać buczenia po przekręceniu kluczykiem a pompa była wymieniana około 4 miesięcy temu na nową ( zamiennik ).

Czy jest oprócz przekaźników pod maską jeszcze jakiś bezpiecznik odpowiadający za pompę paliwa ?

Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 02 lip 2018, 14:53 przez venax, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma w Polsce już dobrych mechaników, musimy liczyć na siebie :f1:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”