Informacje o stanie DPF i nie tylko... na wyświetlaczu LCD

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#151 Post autor: LWPM »

stan obecny: wszystko działa :) z większością problemów sobie poradziłem. Pozostała mi możliwość aktualizacji oprogramowania inaczej niż poprzez programator (nie każdy ma programator)

No i płytka PCB... niestety, ta którą sobie zrobiłem... się nie nadaje (brak sprzętu/zdolności) by to poskładać na takiej małej płytce... muszę po prostu zrobić większą :)
Tak więc na razie wszystko działa na płytce stykowej.
W tej chwili jest to jedyny problem, który blokuje udostępnienie tego każdemu chętnemu.

PS. W okolice Dzierżoniowa sam chętnie się bym wybrał... (zbieram się od roku by tam pojechać, ale jakoś mi nie po drodze...)

Prawdę mówiąc to mam kilku (4-5) znajomych z Zafirą tu na miejscu we Wrocławiu... ale na samą myśl, że podłączę do ich auta komputer... to jakoś im się to nie podoba... (może boją się, że coś zepsuję?). Pradę mówiąc nie bardzo mogę na nich polegać, dlatego też zaczałęm szukać pomocy/chętnych tutaj - na forum.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2017, 10:05 przez LWPM, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Frozzer
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#152 Post autor: Frozzer »

A zepsujesz ? Haha. Jeżeli chcesz to możesz mi podesłać schemat , ewentualnie to co juz poukładałeś, a ja postaram sie to jakoś złożyć, mając na względzie dobrą praktykę inżynierską. Co do aktualizacji softa jedyne co na szybko przychodzi mi na myśl to przez kartę microSD. Czytnik kart nie podniesie mocno kosztów całej płytki.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#153 Post autor: LWPM »

nie zepsuję ;) Tobie chyba nie zepsułem.. co? :>
czytnik kart... trochę dużo roboty...
na razie mam aktualizację przez UART - to każdy ma, a jak nie to za kilka złotych można kupić... wiadomo gdzie :)

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#154 Post autor: Flora »

A u mnie jest aktualizacja oprogramowania przez USB i płytki przekazane do produkcji masowej.

Obrazek

Prototyp nie wygląda zachęcająco, ale działa - przynajmniej na tyle, że można się pobawić w programowanie :>

Obrazek

Na szczęście udało się wszystko upchnąć na powierzchni odrobinę mniejszej niż złącze diagnostyczne i dopasować odpowiednią "obudowę" styków.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#155 Post autor: LWPM »

cóż... z przyzwoitości, nie pochwalę się płytką którą zrobiłem :-)
całość działająca, na płytce stykowej wygląda natomiast tak:
Obrazek
nie jest duże, ładnie leży w miejscu pod podłokietnikiem

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#156 Post autor: Flora »

Bardzo ładna konstrukcja. Mam podobną płytkę stykową, ale nigdy nie miałem cierpliwości do przygotowywania przewodów połączeniowych ;)
LWPM pisze:z przyzwoitości, nie pochwalę się płytką którą zrobiłem :-)
Źle do tego podchodzisz. Wyobraź sobie, że dla większości osób na forum jest to czarna magia, a Ty robisz coś niesamowitego.

Awatar użytkownika
Frozzer
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#157 Post autor: Frozzer »

Wszystko działa u mnie prawidłowo po testach :) Dobrze, że dwie osoby pracują nad modułem dpf, bo do tej pory nie było takiego urządzenia. Co do wymiarów jest jeszcze opcja z płaską przejścíówką do obd, wtedy moduł można upchnąć gdzieś głębiej :)

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#158 Post autor: LWPM »

z takich ciekawostek w trakcie moich zabaw z wyświetlaczem odkryłem, że można zrobić kilka ciekawych rzeczy:
  • można zmienić standardowy tytuł zakładki. Ponieważ DPF Monitor działa na zakładce telefonu, zamiast ikonki telefonu można np dać tekst: DPF. wygląda o wiele lepiej :)
    Czy też zamiast ikonki nutki mieć napis: FM/CD/cokolwiek.
  • zawartość każdej ze standardowej zakładki można zmienić na dowolnie inną. Np na zakładce mapy można wyświetlać od razu mapę (teoretycznie jest to możliwe, ale nie sprawdzałem - nie mam CIDa w domu). Można zamienić 3 liniowy BC na 2 liniowy... nie wiem czy w drugą stronę się uda :). Można zakładkę radia zmienić na cokolwiek innego...
  • można dodać dwie dodatkowe zakładki o dowolnej zawartości (na prawo od BC)
  • w zasadzie można zmienić wszystko co tylko widać na wyświetlaczu (no może nie wszystko, ale zdecydowaną większość) :D
niestety wszystko to o czym piszę ma swoje pewne ograniczenia i nie działa z każdym wyświetlaczem :(

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#159 Post autor: Sumik »

Faktycznie to jest magia jak napisał Flora :ok:

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#160 Post autor: aroniusz »

Najważniejsze że są magicy :piwo:

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#161 Post autor: mlody17 »

Panowie a może trzeba zadać sobie pytanie czy jest konieczne aktualizowanie oprogramowania? Bo jak dla mnie to nie widzę takiej potrzeby ważne jest żeby wyświetlał stan dpfu i temperaturę silnika i jak dla mnie te dwie rzeczy są w 100 % wystarczające. Nie będę się bawił w jakieś aktualizowanie bo raz ze nie będzie mi to porze a dwa nie znam się na tym.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2017, 23:02 przez mlody17, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#162 Post autor: Flora »

Z doświadczenia wiem, że nawet przy prostych projektach zdarzają się błędy wychwytywane dopiero po rozpoczęciu dystrybucji. Nie ma też możliwości aby przetestować wszystkie możliwe warianty, więc mogą się pojawić różne kwiatki.

W moim przypadku urządzenie podłącza się do komputera podobnie jak dysk zewnętrzny czy telefon. Nie są do tego wymagane żadne specjalne zdolności.
Sprzęt może działać w dwóch trybach:
-aktualizacji, kiedy możliwe jest wrzucenie nowego oprogramowania
-konfiguracji, kiedy można zmienić parametry podobnie jak w Can Smart Module

Dodatkowo, dzięki aktualizacji, możliwe jest podesłanie zainteresowanemu wersji diagnostycznej oprogramowania, która zbierze dane potrzebne do stworzenia wersji lepiej współpracującej z jego samochodem.

Nie wiem jeszcze na ile sprawdzi się to rozwiązanie, ale możliwe jest wpięcie modułu w złącze diagnostyczne, a następnie podpięcie pod komputer gdzie moduł zgłosi się jako dysk twardy zawierający plik z danymi do obróbki.

Myślę, że modułem zainteresują się nie tylko osoby posiadające DPF i wyświetlacz graficzny.

Wszystko to sprawia, że urządzenie może działać poprawnie tak długo jak jest sprawne fizycznie, ponieważ wszelkie niedociągnięcia i braki można poprawić już po przekazaniu sprzętu użytkownikowi.

Obrazek

Orientuje się może ktoś ile jest miejsca między złączem diagnostycznym i obudową popielniczki? Nie wiem czy nie będę musiał przerabiać wtyczki żeby się wszystko zmieściło.

Obrazek

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#163 Post autor: rafant4011 »

Flora pisze: Orientuje się może ktoś ile jest miejsca między złączem diagnostycznym i obudową popielniczki?
Postaram się dziś to zmierzyć i zrobić jakiś foto, a jak nie to jutro...
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 11:56 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#164 Post autor: aroniusz »

Zawsze można wyjąć popielniczkę (tak mam u siebie) lub kupić kabel przedłużacz obd który ma płaską wtyczkę i kabel płaski. Tak mam teraz bo Często zmieniam moduł Flory z interfejsem, a mając gniazdo na przedłużaczu jest to bardziej komfortowe.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#165 Post autor: LWPM »

Flora pisze:Orientuje się może ktoś ile jest miejsca między złączem diagnostycznym i obudową popielniczki? Nie wiem czy nie będę musiał przerabiać wtyczki żeby się wszystko zmieściło.
u mnie... około 1mm - nic mi się nie udało tam wcisnąć - nawet pustego PCB

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”