Informacje o stanie DPF i nie tylko... na wyświetlaczu LCD
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
stan obecny: wszystko działa z większością problemów sobie poradziłem. Pozostała mi możliwość aktualizacji oprogramowania inaczej niż poprzez programator (nie każdy ma programator)
No i płytka PCB... niestety, ta którą sobie zrobiłem... się nie nadaje (brak sprzętu/zdolności) by to poskładać na takiej małej płytce... muszę po prostu zrobić większą
Tak więc na razie wszystko działa na płytce stykowej.
W tej chwili jest to jedyny problem, który blokuje udostępnienie tego każdemu chętnemu.
PS. W okolice Dzierżoniowa sam chętnie się bym wybrał... (zbieram się od roku by tam pojechać, ale jakoś mi nie po drodze...)
Prawdę mówiąc to mam kilku (4-5) znajomych z Zafirą tu na miejscu we Wrocławiu... ale na samą myśl, że podłączę do ich auta komputer... to jakoś im się to nie podoba... (może boją się, że coś zepsuję?). Pradę mówiąc nie bardzo mogę na nich polegać, dlatego też zaczałęm szukać pomocy/chętnych tutaj - na forum.
No i płytka PCB... niestety, ta którą sobie zrobiłem... się nie nadaje (brak sprzętu/zdolności) by to poskładać na takiej małej płytce... muszę po prostu zrobić większą
Tak więc na razie wszystko działa na płytce stykowej.
W tej chwili jest to jedyny problem, który blokuje udostępnienie tego każdemu chętnemu.
PS. W okolice Dzierżoniowa sam chętnie się bym wybrał... (zbieram się od roku by tam pojechać, ale jakoś mi nie po drodze...)
Prawdę mówiąc to mam kilku (4-5) znajomych z Zafirą tu na miejscu we Wrocławiu... ale na samą myśl, że podłączę do ich auta komputer... to jakoś im się to nie podoba... (może boją się, że coś zepsuję?). Pradę mówiąc nie bardzo mogę na nich polegać, dlatego też zaczałęm szukać pomocy/chętnych tutaj - na forum.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2017, 10:05 przez LWPM, łącznie zmieniany 2 razy.
- Frozzer
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
A zepsujesz ? Haha. Jeżeli chcesz to możesz mi podesłać schemat , ewentualnie to co juz poukładałeś, a ja postaram sie to jakoś złożyć, mając na względzie dobrą praktykę inżynierską. Co do aktualizacji softa jedyne co na szybko przychodzi mi na myśl to przez kartę microSD. Czytnik kart nie podniesie mocno kosztów całej płytki.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
A u mnie jest aktualizacja oprogramowania przez USB i płytki przekazane do produkcji masowej.
Prototyp nie wygląda zachęcająco, ale działa - przynajmniej na tyle, że można się pobawić w programowanie :>
Na szczęście udało się wszystko upchnąć na powierzchni odrobinę mniejszej niż złącze diagnostyczne i dopasować odpowiednią "obudowę" styków.
Prototyp nie wygląda zachęcająco, ale działa - przynajmniej na tyle, że można się pobawić w programowanie :>
Na szczęście udało się wszystko upchnąć na powierzchni odrobinę mniejszej niż złącze diagnostyczne i dopasować odpowiednią "obudowę" styków.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Bardzo ładna konstrukcja. Mam podobną płytkę stykową, ale nigdy nie miałem cierpliwości do przygotowywania przewodów połączeniowych
Źle do tego podchodzisz. Wyobraź sobie, że dla większości osób na forum jest to czarna magia, a Ty robisz coś niesamowitego.LWPM pisze:z przyzwoitości, nie pochwalę się płytką którą zrobiłem :-)
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
z takich ciekawostek w trakcie moich zabaw z wyświetlaczem odkryłem, że można zrobić kilka ciekawych rzeczy:
- można zmienić standardowy tytuł zakładki. Ponieważ DPF Monitor działa na zakładce telefonu, zamiast ikonki telefonu można np dać tekst: DPF. wygląda o wiele lepiej
Czy też zamiast ikonki nutki mieć napis: FM/CD/cokolwiek. - zawartość każdej ze standardowej zakładki można zmienić na dowolnie inną. Np na zakładce mapy można wyświetlać od razu mapę (teoretycznie jest to możliwe, ale nie sprawdzałem - nie mam CIDa w domu). Można zamienić 3 liniowy BC na 2 liniowy... nie wiem czy w drugą stronę się uda . Można zakładkę radia zmienić na cokolwiek innego...
- można dodać dwie dodatkowe zakładki o dowolnej zawartości (na prawo od BC)
- w zasadzie można zmienić wszystko co tylko widać na wyświetlaczu (no może nie wszystko, ale zdecydowaną większość)
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Panowie a może trzeba zadać sobie pytanie czy jest konieczne aktualizowanie oprogramowania? Bo jak dla mnie to nie widzę takiej potrzeby ważne jest żeby wyświetlał stan dpfu i temperaturę silnika i jak dla mnie te dwie rzeczy są w 100 % wystarczające. Nie będę się bawił w jakieś aktualizowanie bo raz ze nie będzie mi to porze a dwa nie znam się na tym.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2017, 23:02 przez mlody17, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Z doświadczenia wiem, że nawet przy prostych projektach zdarzają się błędy wychwytywane dopiero po rozpoczęciu dystrybucji. Nie ma też możliwości aby przetestować wszystkie możliwe warianty, więc mogą się pojawić różne kwiatki.
W moim przypadku urządzenie podłącza się do komputera podobnie jak dysk zewnętrzny czy telefon. Nie są do tego wymagane żadne specjalne zdolności.
Sprzęt może działać w dwóch trybach:
-aktualizacji, kiedy możliwe jest wrzucenie nowego oprogramowania
-konfiguracji, kiedy można zmienić parametry podobnie jak w Can Smart Module
Dodatkowo, dzięki aktualizacji, możliwe jest podesłanie zainteresowanemu wersji diagnostycznej oprogramowania, która zbierze dane potrzebne do stworzenia wersji lepiej współpracującej z jego samochodem.
Nie wiem jeszcze na ile sprawdzi się to rozwiązanie, ale możliwe jest wpięcie modułu w złącze diagnostyczne, a następnie podpięcie pod komputer gdzie moduł zgłosi się jako dysk twardy zawierający plik z danymi do obróbki.
Myślę, że modułem zainteresują się nie tylko osoby posiadające DPF i wyświetlacz graficzny.
Wszystko to sprawia, że urządzenie może działać poprawnie tak długo jak jest sprawne fizycznie, ponieważ wszelkie niedociągnięcia i braki można poprawić już po przekazaniu sprzętu użytkownikowi.
Orientuje się może ktoś ile jest miejsca między złączem diagnostycznym i obudową popielniczki? Nie wiem czy nie będę musiał przerabiać wtyczki żeby się wszystko zmieściło.
W moim przypadku urządzenie podłącza się do komputera podobnie jak dysk zewnętrzny czy telefon. Nie są do tego wymagane żadne specjalne zdolności.
Sprzęt może działać w dwóch trybach:
-aktualizacji, kiedy możliwe jest wrzucenie nowego oprogramowania
-konfiguracji, kiedy można zmienić parametry podobnie jak w Can Smart Module
Dodatkowo, dzięki aktualizacji, możliwe jest podesłanie zainteresowanemu wersji diagnostycznej oprogramowania, która zbierze dane potrzebne do stworzenia wersji lepiej współpracującej z jego samochodem.
Nie wiem jeszcze na ile sprawdzi się to rozwiązanie, ale możliwe jest wpięcie modułu w złącze diagnostyczne, a następnie podpięcie pod komputer gdzie moduł zgłosi się jako dysk twardy zawierający plik z danymi do obróbki.
Myślę, że modułem zainteresują się nie tylko osoby posiadające DPF i wyświetlacz graficzny.
Wszystko to sprawia, że urządzenie może działać poprawnie tak długo jak jest sprawne fizycznie, ponieważ wszelkie niedociągnięcia i braki można poprawić już po przekazaniu sprzętu użytkownikowi.
Orientuje się może ktoś ile jest miejsca między złączem diagnostycznym i obudową popielniczki? Nie wiem czy nie będę musiał przerabiać wtyczki żeby się wszystko zmieściło.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Postaram się dziś to zmierzyć i zrobić jakiś foto, a jak nie to jutro...Flora pisze: Orientuje się może ktoś ile jest miejsca między złączem diagnostycznym i obudową popielniczki?
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 11:56 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.