Nieznane przyczyny pojawienia się P0400 2.0 DTI
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam!
Nie mam teraz jak pojeździć Zosią i zrobić tej tabelki (albo w pracy do późna albo w domu z dzieckiem na L4 :-( )
Co do muła przy ruszaniu - a przejedź się Zosią zmieniając biegi manualnie - do 3tys/min i kolejny bieg. Może problem stanowi skrzynia, a nie silnik... (dopiero przypomniałem sobie że masz automat).
Co do ładowania. Na biegu jałowym ładowania prawie brak. Potem narasta stopniowo, żeby powyżej 3,5tys/min powoli spadać. Za stopień ładowania odpowiada elektrozawór od siłownika przy sprężarce. On trochę moduluje doładowanie przed 2tys/min i powyżej 3tys chroni przed przeładowaniem. User Dziadek kiedyś zastąpił u siebie ten zawór mechanicznym zaworem upustowym wyregulowanym na 1,9 bara. Podobno ciekawie to się zbiera - tyle że Dziadek ma DTL-a więc słabszą wersję. Czy w Y20DTH byłaby odczuwalna poprawa? Nie wiem...
Możesz jeszcze wykręcić z kolektora dolotowego czujnik ciśnienia doładowania i przemyć go jakąś benzyną w sprayu/zmywaczem do gaźników/hamulców itp. Może jest zasyfiony i membrana nie pracuje jak należy. U mnie czyszczenie trochę poprawiło dynamikę.
Nie mam teraz jak pojeździć Zosią i zrobić tej tabelki (albo w pracy do późna albo w domu z dzieckiem na L4 :-( )
Co do muła przy ruszaniu - a przejedź się Zosią zmieniając biegi manualnie - do 3tys/min i kolejny bieg. Może problem stanowi skrzynia, a nie silnik... (dopiero przypomniałem sobie że masz automat).
Co do ładowania. Na biegu jałowym ładowania prawie brak. Potem narasta stopniowo, żeby powyżej 3,5tys/min powoli spadać. Za stopień ładowania odpowiada elektrozawór od siłownika przy sprężarce. On trochę moduluje doładowanie przed 2tys/min i powyżej 3tys chroni przed przeładowaniem. User Dziadek kiedyś zastąpił u siebie ten zawór mechanicznym zaworem upustowym wyregulowanym na 1,9 bara. Podobno ciekawie to się zbiera - tyle że Dziadek ma DTL-a więc słabszą wersję. Czy w Y20DTH byłaby odczuwalna poprawa? Nie wiem...
Możesz jeszcze wykręcić z kolektora dolotowego czujnik ciśnienia doładowania i przemyć go jakąś benzyną w sprayu/zmywaczem do gaźników/hamulców itp. Może jest zasyfiony i membrana nie pracuje jak należy. U mnie czyszczenie trochę poprawiło dynamikę.
Janusz
W poniedziałek-wtorek jadę na usunięcie EGRa (z softu) +(prawdopodobnie) dobicie paru kucyków. Czwartek - piątek wymieniam trawersy i będę czyścił cały dolot. Przepływka na 99% jest walnięta, bo sprawdzone na 2 DTL i na wolnych pokazywało 30-35g/s więc raczej nie możliwe zeby moja pokazywała 8-11g/s ale to się upewnię po wizycie u speca od map.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie prawda turbo ładuje cały czas nawet na postoju od chwili uruchomienia silnika a tylko jego wydajność zależy od obrotów silnika podczas jazdy.DjHardy pisze:na forum astry chyba, że jak prędkość 0 km/h to turbo nie ładuje.
Co do usunięcia egr programowo to się sprawdza na nowych silnikach, a teraz będziesz miał ustawy na granicach małe wachnięcia i pokaże się błąd przerabialiśmy taki temat na forum vectry B, trzeba sę nad tym dobrze zastanowić i zachować kopie programu przed przeróbką na godz W.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 19:29 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- danielp
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: RMI---->KTA
- Auto: Citroen
- Model: DS4
- Oznaczenie silnika: RHD
- Gender:
- Kontakt:
Mam AG na ten blad obecnie,ciekawe co wyjdzie
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz
Może źle się wyraziłem, ładuje ale nie ma np 1,9 bara tylko ok 1 bara.Dziadek13 pisze: Nie prawda turbo ładuje cały czas nawet na postoju od chwili uruchomienia silnika a tylko jego wydajność zależy od obrotów silnika podczas jazdy.
A możesz mi wytłumaczyć co masz na myśli ustawienia na granicach? Małe wachniecie i będzie blad, czego będzie ten błąd? Koleś do którego się wybieram już nie jeden EGR wywalał z softu, więc chyba wie co robi (mam nadzieję)
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 22:45 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Np przeładowania,błąd związany z P0400 bo P0400 to nie tylko egr no i bujanie autem takie problemy były z vectrą B 2.0 DTI po powrocie do orginalnego softu te problemy znikły czyli źle zrobiony soft lub turbo starszawe albo tuner słaby.Dla tego pisałem o kopi ori softu.DjHardy pisze: co masz na myśli ustawienia na granicach? Małe wachniecie i będzie bład, czego będzie ten błąd?
Niestety nie udało się wylogować EGR ponieważ żeby to robić, trzeba go zdemontować, aby się podłączyć do pompy, a ten dziad ani drgnie koszt usługi 200 zł gdyby można to było zrobić. Mocy nie chciał podnosić, bo jak stwierdził dużo nie dołoży, a tylko pewnie będzie więcej kopcic
Zna ktoś jakiś sposób żeby go wyjąć? Bo do głowy przychodzi mi tylko rozcięcie pokrywy dolotu i założenie innej używki w którą wsadzę ten EGR.
Zna ktoś jakiś sposób żeby go wyjąć? Bo do głowy przychodzi mi tylko rozcięcie pokrywy dolotu i założenie innej używki w którą wsadzę ten EGR.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2017, 14:48 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.
- danielp
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: RMI---->KTA
- Auto: Citroen
- Model: DS4
- Oznaczenie silnika: RHD
- Gender:
- Kontakt:
Dokładnie,nie kazda PSG16 nie pojdzie odczyt po OBD jeżeli rozmawiamy o komunikacji poprzez K,tam gdzie CAN idzie kazda,wiem bo robie to.
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz
- danielp
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: RMI---->KTA
- Auto: Citroen
- Model: DS4
- Oznaczenie silnika: RHD
- Gender:
- Kontakt:
cena zdecydowanie niska,ponizej 300 nie podchodzę do zadnego temu który nosi nazwe EGR OFF a tzn.ze jak kotos wyrzucil kupe szmalu w sprzet to nie robi tanio co przekłada się na jakość i bezpieczeństwo pracy(programowania i obrobki softu).
Niska cena oznacza obsługę pojazdu RYŻEM.
Niska cena oznacza obsługę pojazdu RYŻEM.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 12:48 przez danielp, łącznie zmieniany 1 raz.